banner
דורית וינברן // צילום ירדן עדי
דורית וינברן // צילום ירדן עדי

בית בלי סגנון

מעצבת הפנים, דורית וינברן, גאה להציג א-סגנון לבית: "מה שמגדיר את העבודות שלי זה ורסטיליות, הרי כל בית מתוכנן למשפחה שונה לחלוטין"

תמונה: דורית וינברן // צילום ירדן עדי

את חיבתה לתחום גילתה בגיל צעיר במיוחד וכיום, שנים אחרי היא גאה בכך שהסגנון שלה הוא למעשה א-סגנון. הנדסאית האדריכלות ומעצבת הפנים דורית וינברן מתכננת עבור לקוחותיה בתים נטולי גחמות, בתים שגרים בהם.

משקלים שהם ההפך מסימטריה
ביצירתה בולטים הרעננות, האקלקטיות והקונטרסט שהיא מייצרת בין רכיבים, שלכאורה אינם אמורים להתחבר אך בפועל מצליחים לייצר הרמוניה. את הסגנון של וינברן קשה להגדיר כיוון שהוא מאוד הכל, פרט לחד גוני: "אני חושבת שהסגנון שלי נוטה לא-סגנון. מה שמגדיר את העבודות שלי זה ורסטיליות, הרי כל בית מתוכנן למשפחה שונה לחלוטין, עם העדפות וצרכים שונים, כך גם במשרדים שאני מתכננת. לכל חברה DNA משל עצמה- מה שמתאים לאחד לא מתאים בעליל לאחר. אני מאמינה בנתינת פרשנות וביטוי לתמות עיצוב מגוונות, כך שכמה שיותר אנשים יזדהו עם התוצרים. החשיבה הזאת מלווה אותי בכל העיצובים שלי והביטוי הארטיסטי לכך בנוי על בניית קומפוזיציות של משקלים שהם ההפך מסימטריה".

עיצוב דורית וינברן // צילום: עמית גושר
עיצוב דורית וינברן // צילום: עמית גושר

החלום: לעצב מחדש מבנים ששימשו לתעשייה
היצירתיות מובילה אותה במקביל להימשך לחללים מאתגרים- נטושים, תעשייתיים ברחובות הישנים של דרום תל-אביב: "זה סוג של חלום שאני מתכוונת להגשים בעתיד הקרוב, הייתי שמחה לתכנן מבנים ששימשו בעבר למטרות תעשייה ולהפוך אותם ללופטים, חללים מגורים, משרדים וחללים מסחריים בקומת הקרקע, עם ברים דינמיים ותוססים, חנויות עיצוב מדליקות ומסעדות מזמינות. הרעיון הוא לתת מקום של כבוד להיסטוריה של המקום ולחומרים והאלמנטים האדריכליים של המבנים שהם אלה שהופכים אותם למאתגרים ומעניינים; חלונות הברזל, המעקות, גרמי המדרגות, ופריטים של בעלי מלאכה של פעם. היופי הוא לשלב אלמנטים קונסטרוקטיביים מבלי למחוק את הממד האומנותי שהסעיר אותי מלכתחילה".

דירה מאתגרת | עיצוב דורית וינברן // צילום: שי גיל
דירה מאתגרת | עיצוב דורית וינברן // צילום: שי גיל

הפרויקט הראשון הוכיח שלבטים מולידים יכולת התמודדות
על הפרויקט הראשון שלה, אומרת דורית וינברן: "עמדתי בהשתאות מול היקף העבודה, עם המון לבטים וחוסר ביטחון. באותה עת, ובאופן טבעי, תכנון ועיצוב של בית בן 4 מפלסים וגינה, היה נראה כמעט בלתי אפשרי, אבל אחרי שנים רבות של ניסיון, הפרויקט הזה הוא הוכחה ניצחת לעובדה שפרקטיקה והתמודדות יום יומית על לבטים, מכשולים והצלחות הם המפתח להצלחה כשמדובר בתחום מורכב כמו עיצוב פנים".

עיצוב פנים דורית ויינברן // צילום שי גיל
עיצוב פנים דורית ויינברן // צילום שי גיל

כיום, וינברן אמונה על פרויקטים מובילים בסקטור המסחרי והפרטי, והיא מעידה על עצמה כמי שאינה חוששת מהתמודדויות ואתגרים: "אני נמשכת במיוחד לשיפוץ בתים מורכבים שדורשים שינוי מהותי במעטפת, בהם אנחנו מטמיעים אדפטציות בהתאם לצרכי בעלי הבית ברמת התכנון, הטמעת המערכות הטכנולוגיות וכדומה".

מעצבת דורית וינברן // צילום: אלעד גונן
מעצבת דורית וינברן // צילום: אלעד גונן
צילום אלעד גונן | עיצוב דורית ויינברן
צילום אלעד גונן | עיצוב דורית ויינברן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות