banner
בעלי GLM ישראל. מימין לשמאל: רמי בן עמי, אורן פלד ועופר בן דור // בוריס קוזנץ
בעלי GLM ישראל. מימין לשמאל: רמי בן עמי, אורן פלד ועופר בן דור // בוריס קוזנץ

"מעצימים את רמת האושר של אנשים": המייסדים והבעלים של קבוצת GLM חושפים את ההצלחה

ראיון מיוחד עם מייסדי ובעלי קבוצת היזמות להתחדשות עירונית GLM, שהפכה בתוך עשור למובילה בתחומה בארץ. איך הם עשו את זה? איש עסקים בינלאומי ומנכ"ל קבוצת נצבא לשעבר, טייס מסוקי קרב ויזם נדל"ן מנוסה וסמנכ"ל בכיר בחברת אלביט מערכות חושפים את סוד ההצלחה

מגדילים בשיתוף קבוצת GLM ישראל 26.10.2021

פריחתה של ההתחדשות העירונית בעשור האחרון משכה אל התחום חברות יזמות ובנייה רבות, שזיהו את פוטנציאל ההזדמנויות והרווח הטמון בו. מנעד השחקנים בענף רחב ונע מיזמים צעירים וחסרי ניסיון ממשי ועד לחברות ענק עם ותק של עשרות שנים. 

קבוצת GLM ישראל היא דוגמה מעניינת בהקשר הזה. החברה, שהוקמה בשנת 2010 ועוסקת ביזמות נדל"ן למגורים, השכילה בתוך זמן קצר יחסית למצב את עצמה כמובילה בתחום ההתחדשות העירונית התחרותי, ומקדמת כיום במקביל עשרות פרויקטים בלב אזורי הביקוש, הכוללים למעלה מ-1,000 יחידות דיור בהיקף של כשני מיליארד שקל. 

הסבר לכך עשוי להיות העובדה שבניגוד לחברות נדל"ן אחרות שהוקמו בעשורים האחרונים, מייסדי GLM ובעליה הם אנשי עסקים עתירי ניסיון ניהולי ונדלני: עופר בן דור, איש עסקים בינלאומי ומנכ"ל קבוצת נצבא לשעבר; אורן פלד, טייס מסוקי קרב ויזם נדל"ן מנוסה ואל"מ (מיל') רמי בן עמי, ששימש בעבר סמנכ"ל בכיר בחברת אלביט מערכות. לצידם משמש מנכ"ל משותף נועם חרותי, שצמח בקבוצה ונמנה על רשימת 40 הצעירים המבטיחים בנדל"ן והתחדשות עירונית לשנת 2020 של אתר "מגדילים".

עיקר פעילותה של הקבוצה וחברות הבת שלה הוא ייזום, פיתוח הקמה וניהול של פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים, בעיקר באזור גוש דן. חלק ניכר מפרויקטים אלה הם כאמור מיזמי התחדשות עירונית, הן של תמ"א 38 לסוגיה והן של פינוי-בינוי. לצד זה חברות הקבוצה מתמחות באיתור ובהשבחת נכסים וקרקעות באזורי ביקוש, ולקבוצה אף זרוע יזמית באירופה הפעילה בתחום הנדל"ן למגורים.

"איכות האנשים לפני הכל"

"האסטרטגיה של קבוצת GLM ישראל היא ייחודית", אומר עופר בן דור, יו"ר מועצת המנהלים של הקבוצה, "אנחנו לא עוסקים רק בהקמת בניינים איכותיים – אנחנו בונים איכות חיים לבני אדם. אנחנו רואים את האנשים שיחזרו הביתה מיום עבודה למקום שיעצים את רמת האושר שלהם. תפיסת העולם שלי היא שמדובר בשותפות בינינו כיזמים לבין הדיירים ורוכשי הדירות, שותפות אמיתית המושתתת על יחסי אמון. החזון שלנו הוא ליצור לדיירים סביבת מגורים חדשה ואיכותית המותאמת לצורכיהם ואשר תשפר באופן דרמטי את איכות חייהם. הרווח העיקרי שלנו הוא קודם כל אנושי-חברתי ורק לאחר מכן רווח כלכלי. זו הדרך להישג משותף של Win -Win".

לדברי רמי בן עמי, מנכ"ל משותף בקבוצה, ההצלחה שהשיגה GLM בתחום ההתחדשות העירונית בזמן כה קצר, מקורה בראש ובראשונה באיכות והרכב האנשים שבה: "בעלי הקבוצה והעובדים שלה הם בעלי ניסיון עשיר ומוצלח בעולם העסקים בכלל ובתחום הנדל"ן בפרט. בעלי דירות רואים ומרגישים שפועלים מולם בשקיפות, ביושר ובהגינות ושאנחנו רואים בהם שותפים לכל דבר בפרויקט. 

"מלבד זאת, הקבוצה מנהלת סיכונים באופן שמרני ועם מחשבה מתמדת על האתגרים שנכונו לה בהמשך, לא מבטיחה דברים שלא בטוח שתוכל לעמוד בהם, ומצד שני שמה דגש כל הזמן על יצירתיות יזמית, דבר שמאוד דרוש בעולם התכנוני המורכב של ישראל".

היתרונות שמציין בן עמי מתווספים לכמה חוזקות אובייקטיביות של הקבוצה. כך למשל, GLM נהנית מאיתנות פיננסית המוכרת על ידי המוסדות הפיננסים הגדולים בישראל, לרבות כל הבנקים הגדולים המעניקים לה ערבויות חוק מכר בשווי הדירות שעתידות להיבנות בפרויקטים.

פרויקט כצנלסון בגבעתיים אותו מקימה קבוצת GLM ישראל // GLM ישראל
פרויקט כצנלסון בגבעתיים אותו מקימה קבוצת GLM ישראל // GLM ישראל

רשימת פרויקטים בולטים (וחלקית בלבד) של הקבוצה כוללת בניין בן 16 קומות ו-69 יחידות דיור ביהוד, שהוקם במסלול פינוי בינוי ואוכלס באחרונה; פרויקטי בוטיק שאוכלסו בלב שוק הפשפשים ועוד שני פרויקטים בשלבי גמר בתל אביב; שני בניינים שהחברה משלימה בימים אלו ברחוב כצנלסון בגבעתיים ובהם 51 יחידות דיור; ופרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) שהחברה מבצעת בימים אלה ברחוב החשמונאים 35 ברמת גן, פרויקט אשר זכה בפרס הבניין היפה ביותר בהתחדשות עירונית לשנת 2019. בצמידות לו קיבלה החברה היתר לפרויקט נוסף של הריסה ובנייה, ברחוב חבה 23. פרויקטים רבים נוספים של הקבוצה מצויים בשלבי תכנון.

"אנו מאמינים שההתחדשות העירונית תתפוס תאוצה של ממש בשנים הבאות, בין היתר בגלל השיפורים שייעשו בחלופה לתמ"א 38 וההבנה בקרב קובעי המדיניות כי חידוש פני הערים, חידוש בניינים ישנים ומסוכנים והגדלת היצע הדיור הם כורח המציאות", מסכם את תפישת הקבוצה אורן פלד, המנהל את תחום הפיתוח העסקי של הקבוצה, "אין לי ספק שכפי שהיא עשתה עד היום, GLM תמשיך להיות שחקן מרכזי בתחום הזה, גם בעידן החדש".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות