banner
הבניינים הישנים בלוד // באדיבות כלכלית לוד
הבניינים הישנים בלוד // באדיבות כלכלית לוד

חברת אאורה רכשה 15 דונם במזרח לוד בתמורה לכ-220 מיליון שקל

מדובר בקרקע באזור התעשייה ממזרח למסילת הרכבת, שתשמש להקמת פרויקט למגורים ומסחר. בכוונת החברה להגדיל את זכויות הבנייה לכ- 720 יח"ד ולהשכיר את השטחים המסחריים

חברת אאורה השקעות מדווחת כי רכשה קרקע בעיר לוד, בהיקף של 15 דונם, עם תב"ע (תוכנית בניין עיר) בתוקף, להקמתן של כ- 620 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 25,000 מ"ר, אשר לדבריי החברה "צפויים להיות מוחזקים כנכסים מניבים". על פי הדיווח, החברה תפעל להגדלת זכויות הבנייה בפרויקט בהיקף של כ-100 יח"ד ובכוונתה לצאת בביצוע הפרויקט בתוך כשנה.

מדובר בקרקע הממוקמת ממזרח למסילת הרכבת ואשר תתחבר למערב המסילה, באמצעות תוכנית התחדשות עירונית שאושרה על ידי הותמ"ל, המחברת בין אזור התעסוקה הישן ומבנים ותיקים למגורים ברחוב לאה גולדברג ואשר כוללת כ-3,500 יח"ד חדשות במקום 258 יח"ד קיימות.
תמורת הקרקע תשלם החברה כ-210-220 מיליון שקל, "כך שחלק יח"ד, משקף עלות קרקע של פחות מ-300 אלף שקל לקרקע, ליח"ד", כך לדבריי החברה. עוד נמסר כי: "רכישת הקרקע, בשלב זה, מומנה ממקורותיה העצמיים של החברה ולקראת השלמתה בכוונת החברה לבחון חלופות שונות, לרבות, ולא רק – מימון בנקאי, גיוס הון או חוב לטובת העסקה ובחינת הכנסת משקיעים או שותפים לעסקה".

יאיר רביבו // דוברות עיריית לוד
יאיר רביבו // דוברות עיריית לוד

יאיר רביבו, ראש העיר לוד, מסר כי: "זו עוד הבעת אמון מצד חברת יזמית גדולה ומרכזית במשק בכך שלוד היא כבר היום העיר של העתיד. מדובר במתחם שקודם תכנונית בשיתוף פעולה בין אגף ההנדסה, החברה הכלכלית של העירייה  ובעלי הקרקע ויהיה הסנונית הראשונה בהפיכת מתחם תעשייה ישן בלב העיר למתחם אורבני, מעורב שימושים ומודרני שיכלול מגורים, תעסוקה, מסחר ופארקים רחבי ידיים. אנחנו נמשיך ללוות את המימוש בסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים את העיר לוד".

עו"ד זיו כספי // יח"צ
עו"ד זיו כספי // יח"צ

את הבעלים הפרטים ייצגו בקידום התוכנית והעסקה מול אאורה עורכי הדין זיו כספי ולירון רוט, ממשרד גינדי כספי ושות'.
עו"ד זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי כספי ושות', מסר כי: "העסקה היא השלב המרגש במימוש הקרקע של לקוחותינו. והיא דוגמא כיצד יצירתיות וחשיבה רוחבית יכולה להפוך אזור תעשייה ומספר בניינים ישנים לתוכנית התחדשות עירונית אחת פורצת דרך שתייצר מתיחת פנים לכל האזור".

יעקב אטרקצ'י // ראובן קפוצ'ינסקי
יעקב אטרקצ'י // ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה, מסר כי: "רכישה זו מצטרפת להשבחת קרקע נוספת של אאורה בעיר, להקמת מאות יח"ד, כך שכעת נקים ונשווק כ-1,000 יח"ד בעיר עצמה. בהמשך לאסטרטגיה שהכרזנו, נשכיר את השטחים המסחריים בפרויקטים בלוד ובבן שמן, כמו גם בפרויקטים נוספים שלנו, אשר יתמכו ביצירת תזרים שוטף וקבוע לחברה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות