banner
מעצבת פנים אורלי זילבר // צילום עידן חסון
מעצבת פנים אורלי זילבר // צילום עידן חסון

מכימיה פיזיקאלית לעיצוב בתי האלפיון

אורלי זילבר למדה לתואר שני בכימיה פיזיקאלית אבל הנדודים עם בן הזוג מעבר לים והמורשת "הקבלנית" מהבית,  גרמו לה לשנות כיוון וכיום היא מעצבת את בתי האלפיון העליון

תמונה: מעצבת פנים אורלי זילבר // צילום עידן חסון

מעצבת הפנים אורלי זילבר היא נצר לשושלת של קבלנים. סבה ואביה היו קבלני בניין, אך היא הגיעה לתחום רק שנים מאוחר יותר, אחרי תואר שני בכימיה פיזיקאלית. "החיים קרו לי באמצע שתכננתי תוכניות. נסעתי בעולם בגלל עבודתו של בן זוגי, ובסופו של דבר הגעתי הביתה, כמו שאומרים", היא אומרת. את "התיאבון" לעיצוב היא קיבלה כשעברה להתגורר בקנדה, שם חזתה בבתים המפוארים של החברים העשירים של הוריה. "הבניה היתה מאוד מרהיבה, וממש 'נפתחו לי העיניים'. ראיתי דברים יפים לראשונה בחיי, בריכות יפות מעוצבות בקו אחד עם הנהר, חצרות מדהימים. לא ראיתי דברים כאלה והחלטתי אני רוצה להותיר חותם בתחום הזה", מסבירה זילבר.

זילבר מעצבת לקהל האלפיון, דבר שמאפשר לה, לדבריה, לחלום וליצור בענק. תחום הנדל"ן שהיה תמיד ברקע, עבר אצלה לקדמת הבמה, והפרקטיקה שהתמחתה בה סייעה לה בלימודי המקצוע. "זה ערך עליון במקצוע הזה, בעיניי. אני מבינה בחומרים, בעלויות, ובכלל מי שמגיע מתחום הבניה יודע איך לבצע דברים מסוימים ואיך זה משפיע על העלויות", היא מסבירה.

תכנון אורלי זילבר // הדמיה בת שבע פורמן
תכנון אורלי זילבר // הדמיה בת שבע פורמן

מה הסגנון שהכי מאפיין את כתב ידך?
"סגנון מודרני ומינימליסטי עם טוויסט אקלקטי. בגלל השנים שחייתי באירופה, ניכרת אצלי השפעה מסביבת החיים בחו"ל, אשר משפיעה על העיצוב באופן ישיר. הייתי חשופה להמון סגנונות ועיצובים, ואני מאמינה שמי שרואה הרבה – הטעם שלו משתבח, והוא הופך לפתוח וליצירתי. מכיוון שכך, תושבי חוץ מאוד אוהבים לעבוד איתי, כי אני מכירה את הסגנון שהם אוהבים. אני לא מנסה לשנות אותם, אלא להביא את הסגנון והסטייל שלהם ולחבר אותו עם הסגנון הישראלי. חשוב לי לציין שאף בית שאני לוקחת לא דומה לשני. כל יצירה שלי היא ייחודית לאדם, למקום, לצרכים ולדרישות, ואני בשום אופן לא חוזרת על אותו ה'שטאנץ'".

עיצוב אורלי זילבר // צלם עודד סמדר
עיצוב אורלי זילבר // צלם עודד סמדר

תני דוגמא לאתגר שלקוח הציב לך
"היתה לי לקוחה ששיפצתי את ביתה, והיתה לה מעלית נירוסטה פשוטה. היא נתנה לי יד חופשית, ובעצם די ביקשה להיפטר מהאלמנט הזה. עשיתי משרביה מקורטן וחיפיתי בעזרתה את כל המעלית. כמובן שמדובר בעלויות גבוהות, כמעט כמו לקנות מכונית, אבל בסופו של דבר זה יצא מדהים. מאלמנט פונקציונלי הוא הפך ל'תכשיט' של הבית. בהתאמה שילבתי בתוך הגבס בתקרה שבסלון גם משרביה, שהפכה לגוף תאורה מעניין. הכנסתי את צבע הקורטן לתוך המטבח, ואפילו לסוויטת חדר השינה, כצבע אמבטית ה-stand alone".

עיצוב אורלי זילבר // צלם עודד סמדר
עיצוב אורלי זילבר // צלם עודד סמדר

איזה רעיון מאתגר את הצעת ללקוח?
"גרם מדרגות שנראה מרחף באוויר, ואינו נשען על אף קיר, אלא נתמך ברצפה ובתקרה, מלמעלה ומלמטה. לצדו מעקה העשוי ממוטות ארוכים שמעניקים לחלל מראה עוצמתי של גובה, ונראים כאילו הם נטולי חיבורים, כיוון שאלה הוסתרו בין הקומות. המדרגות האלה מספקות את אפקט הוואו בבית שעיצבתי, ונותנות תחושה מאווררת בחלל הציבורי הרחב והגבוה. זה פריט ארכיטקטוני שאני מאוד גאה בו, ובוצע הודות למהנדס יצירתי במיוחד".

פרויקט שתזכרי לנצח
"אני מאוד מאמינה שהסביבה משפיעה על היוצר ועל היצירה, ולכן לא ניתן להשוות או להאדיר פרויקט אחד על פני האחר".

עיצוב אורלי זילבר // צילום עודד סמדר
עיצוב אורלי זילבר // צילום עודד סמדר

פרויקט שאת חולמת לעשות
"אני מאוד אוהבת לעבוד עם קהל האלפיון, כיוון כשכשהתקציבים מאפשרים – יכולת ההבעה האמנותית שלי הולכת וגוברת. מהבחינה הזו אני מאוד שמחה בחלקי. מעבר לכך, השאיפה היא לעצב מלונות בוטיק, לתת ביטוי לרעיונות השונים שלי, לעצב רהיטים מעניינים בהתאמה אישית".

המלצה לדרך?
"יש המון דברים יפים בעולם, אך לא כל דבר יפה מתאים לכל בית. אנשים נוטים לקנות אביזרים ורהיטים שלא מתאימים לבית, כי הם חושבים שזה יפה. כדי ליצור בית הרמוני ונעים, צריך שיהיה קונספט וחייבים להיצמד אליו. לדוגמה פלטת צבעים שנבחרה וצריכה לחזור על עצמה בבית כולו. אגב, גם לבחור שכל חדר יהיה בצבע שונה, כמו במלון בוטיק – זה סוג של קונספט. אני מציעה להיצמד לקונספט ולפלטת צבעים שנבחרו לאותו בית, במקום להיצמד לקפריזות. כך הבית ישדר אווירה שלווה ומדהימה. זה נהיה 'וואו' כי זה מתוכנן. בחירה והתמדה באותה פלטת גוונים בריפודים, בצבעי הקיר, גווני העץ שחוזרים על עצמם – זה מה שיכול להפוך פרויקט להצלחה אמיתית".

עיצוב אורלי זילבר // צלם עודד סמדר
עיצוב אורלי זילבר // צלם עודד סמדר

מעצב שמעורר בך השראה
"אני מאוד אוהבת את פטרישיה אורקיולה ואת דיוויד דלמדה. שניהם מעצבים מאוד יצירתיים ודוגמה חיה לחשיבה מחוץ לקופסה, דבר שאני משתדלת לבטא בעיצובים שלי, ואף פעם לא להסתפק בהיצע הקיים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות