banner
רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ // כפיר סיון
רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ // כפיר סיון

"שר האוצר רוצה שאני אסכן עשרות או מאות מיליוני שקלים מכיסי"

רוני בריק על התקפות שר האוצר: "לא פעם ולא פעמיים בשנה האחרונה, מנע שר האוצר פרסום מידע שהסתרתו מסכנת עשרות אלפי רוכשי דירות וקבלנים"

תמונה: רוני בריק  // צילום כפיר סיון

"נושא 'הנתונים החסרים בשוק הדיור' מדיר שינה מעיני קבלנים ויזמים בכל מקום בישראל. הוא צריך להדיר שינה גם מעיני כל שר, פקיד ורגולטור שמקבל החלטות בתחום הבנייה פה – אבל זה כנראה לא באמת חשוב להם". כך אמר הבוקר נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, בוועידת הנדל"ן, המתקיימת בגני התערוכה.

לדבריו, "אני משתתף כבר יותר מעשור בכנסים המקצועיים המרכזיים של תחום הנדל"ן והבנייה. שוב ושוב אני שומע אותן טענות ואת אותן תשובות לא רציניות בעניין המידע החסר בענף שלנו, ורק השמות של הדוברים מתחלפים".

"ההחלטות מסכנות את המשק כולו"
בריק אמר כי בשנתיים האחרונות קיבלה הממשלה הרבה יותר מידי החלטות שנכפו על ענף הבנייה, "החלטות שמסכנות את העסקים שלנו ואת המשק כולו. הממשלה כופה עלינו כבר שנתיים מחיר רכש קרקע לבנייה ומחיר מכירת דירות, בלי שנדע מהי באמת רמת הסיכון ברכישה הזו. כל מי שניהל עסק בחייו יודע שלפני כל פעילות עסקית מצליחה, הוכנה תוכנית שהתבססה על נתונים ומידע אמיתי ועדכני. מידע שהצביע על הסיכונים מול הסיכויים להצלחה".

הוא הוסיף, כי: "אני בטוח שלא אפתיע אף אחד, אם אספר שכאשר אנחנו היזמים בוחנים כניסה לפרויקט חדש, אנחנו תמיד לומדים את השטח, את הקהל, את העלויות הישירות וההוצאות הנלוות וכמובן – לומדים לעומק את מצב השוק. אי אפשר בלי זה. רק שבממשלת ישראל יש כאלה שחושבים שאפשר לבנות בלי מידע אמיתי ועוסקים בלהסית ולהסתיר נתונים".

"שר האוצר מנע פרסום מידע"
בריק לא חסך בביקורת כלפי שר האוצר בנאומו וציין: "לא פעם ולא פעמיים בשנה האחרונה, שר האוצר התערב ומנע פרסומים של מידע, שהסתרתו מסכנת עשרות אלפי רוכשי דירות וקבלנים. שר האוצר גם תוקף את מי שמפרסם מידע עדכני, אם המידע לא מתאים לאג'נדה שלו. השר רוצה שאני אסכן עשרות או מאות מיליוני שקלים מכיסי, בלי שום מידע מקדים על רמת הסיכון שלי – יש מישהו שהיה מוכן לנהל ככה עסק? הרי השר עצמו ניהל פעם עסק פרטי ואני בטוח שהוא היה סוגר אותו, אם היו כופים עליו התנהלות כזו".

הממשלה, לפי בריק, מתנהגת כאילו אין כאן תעשיית ענק המייצרת את דירות, כבישים, מחלפים, גני הילדים ועוד ומפרנסת 270 אלף עובדים. "שר האוצר ואחרים בסביבתו מתייחסים לדירות כאילו הן מוצר ממשלתי, אבל את הסיכון בבנייה הם משאירים למישהו אחר, לנו, היזמים והקבלנים. הם שכחו שהמיסים, ההיטלים ומחירי הקרקע שהם השולטים בהם, היו ונשארו הסיבה המרכזית לעלויות הדיור המטורפות פה. אחר כך עוד יש להם את העוז לצאת ולקרוא לנו בשמות גנאי".

בריק סיים את נאומו בקריאה לממשלה: "הגיעה השעה לייצר כאן ארבעה מדדים אחידים, פשוטים ושקופים של היקף הבנייה, עלויות בנייה, עלות התשתיות ומחירי הדיור.  אחרי שזה יקרה, יתברר גם לאלה שעדיין לא הבינו זאת, שהגיעה השעה לתקן את העיוות שיצרה תוכנית הדיור של השר כחלון. הגיע השעה להודות שתוכנית מחיר למשתכן צריכה לעבור שינוי דרמטי, ולאפשר לכל מי שצריך דירה ליהנות מהקרקע של המדינה. אם שר האוצר לא יקשיב לשטח, הרי שביום שאחרי כהונתו הוא ישלם את המחיר יחד איתנו, קבלנים, יזמים וציבור רוכשי הדירות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות