banner
הדמיה: A.A STUDIO
הדמיה: A.A STUDIO

נס ציונה: מליאת בניין עיר אישרה תוכנית פינוי בינוי הכוללת 700 דירות חדשות

ראש העיר, שמואל בוקסר: "אישרנו פרויקט התחדשות רביעי בתוך פחות משבעה חודשים. בולמים את הזדקנות העיר, פותחים את האפשרות עבור זוגות צעירים". בחודשים הקרובים יובאו לאישור מתחמי האצ"ל, מרגולין ושדרות ירושלים

מליאת מועצת העיר נס ציונה אישרה את תוכנית פינוי בינוי מתחם בן צבי, המתפרסת על פני 23 דונם. במסגרת התוכנית יהרסו 220 יחידות דיור קיימות ובמקומן יבנו 700 יחידות דיור חדשות עם חניות תת קרקעיות. 

כפי שנחשף ב"מגדילים", בחודש אפריל השנה אושר פרויקט התחדשות ראשון במתחם בן צבי והתוכנית נמצאת בוועדה המחוזית, לקראת אישור להפקדה. כעת אושר כאמור פרויקט התחדשות גדול נוסף המשלים את כלל השכונה ועתיד לכלול 700 דירות חדשות.  

יש לציין כי מנהלת ההתחדשות העירונית מקדמת בסה"כ 8 מתחמים, ביניהם אושרו ארבע מתחמי פינוי בינוי, לרבות מתחם העצמאות ומתחם נחמיה אשר אושרו לפני כחודש.

הוצגו שתי חלופות לגובה הבניינים
שכונת בן צבי ממוקמת במקום מרכזי בלב העיר, והיא נבנתה בשנות השישים של המאה הקודמת. השכונה ממוקמת בסמוך לצירי תנועה מרכזיים, תחבורה ציבורית, לתחנת המטרו העתידית, למוסדות חינוך, תרבות מסחר ופנאי. בעירייה מציינים כי התוכנית "תאפשר לבעלי הדירות ניידות מרבית ללא צורך ברכב פרטי".  

בתוך כך, לחברי המליאה הוצגו שתי חלופות בינוי לפריסת גובה הבניינים באופן מדורג ומותאם לצביון העיר תוך התייחסות לבניה הקיימת. "חברי מועצת העיר בחרו באופציה מדורגת, אשר שומרת על בניה נמוכה יותר בבניינים הנושקים לרחובות הטייסים וההסתדרות. בניינים אלו לא יעלו על 8.5 קומות. בפנים השכונה ובפניה לאזורים הפתוחים צפוי הבינוי להגיע לכ 12.5 קומות בממוצע", נמסר מהעירייה. עוד ציינו בעירייה כי במסגרת התוכנית יורחב החיבור לפארק גרנד קוויל, יסללו שבילים יעודים עבור רוכבי אופניים וכן, יוקמו מבני ציבור מותאמים לכלל צרכי האוכלוסייה.  

שמואל בוקסר, ראש העיר, אמר כי: "אישרנו פרויקט התחדשות עירונית רביעי בתוך פחות משבעה חודשים. אנחנו מחדשים את פני העיר ולא מתפשרים על איכות הבניה ושמירה על מקסימום שטחים ציבוריים ירוקים. בחודשים הקרובים נשלים גם אישור המתחמים: אצ"ל מרגולין ושדרות ירושלים. פרויקט בן צבי יועד להתחדשות במשך שנים ארוכות, אתמול יצאנו לדרך. ביה"ס בן צבי למדו לפני כחמש שנים 650 תלמידים. היום הכמות היא כמחצית. בזכות הפרויקט הזה ואחרים אנחנו בולמים את הזדקנות העיר ומאפשרים לזוגות צעירים להקים את ביתם בעיר זאת לצד שיפור איכות החיים של תושבים קיימים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות