banner
השר אמיר אוחנה וחיים מסילתי בכנס לשכת שמאי המקרקעין באילת // צילום מרסלו אילת
השר אמיר אוחנה וחיים מסילתי בכנס לשכת שמאי המקרקעין באילת // צילום מרסלו אילת

מינוי ל- 14 שמאים מכריעים חדשים

שר המשפטים הכריז בכנס לשכת שמאי מקרקעין באילת, על מינוי של 14 שמאים מכריעים חדשים. חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין: "2.5 מיליון בתים במדינה ללא ממ"דים – מדובר בהזנחה פושעת"

תמונה: השר אמיר אוחנה וחיים מסילתי // צילום מרסלו אילת

אמיר אוחנה, שר המשפטים, הכריז בכנס לשכת שמאי מקרקעין, על מינויים של 14 שמאי מכריעים שיהוו תוספת כח אדם משמעותית לקידום החלטות אשר משפיעות על כל ענף הנדל"ן. כיום מכהנים בתפקיד 21 שמאים מכריעים. בלשכת השמאים אומרים כי המינויים יסייעו לקידום לוחות הזמנים של קבלת החלטות. 

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, אמר כי:" תיקון הכללים יאפשר לשמאים לקבל שכר על פי הצלחה, דבר שיסייע לאזרחים בישראל. מדובר בבשורה חשובה".  מסילתי התייחס גם לחשיבות בקידום הצעת החוק לשומות מוסכמות שתאפשר לאזרח הליך שדומה לגישור: "בעניין הזה נפעל ללא פשרות". עוד התייחס מסילתי בדבריו לעובדה כי ב- 2.5 מיליון בתים במדינה אין ממ"דים: "מדובר בהזנחה פושעת, חסרת תקדים בהיקפה שאם תימשך מישהו יצטרך לשלם עליה את המחיר. המדינה חייבת להכניס את היד לכיס, לבנות ממ"דים ולמנוע את האסון הבא ". 

ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ התייחס לתמ"א 38 ואמר: "מה ציפו שהכריזו כי הם עוצרים את תמ"א 38? הרי לוקח בין שלוש לארבע שנים על מנת להוציא פרויקט של תמ"א לפועל. כאשר אומרים לנו שבעוד שנה התמ"א תסתיים מה אנחנו אמורים לעשות? לבזבז את הזמן בתכנון? בהחתמת דיירים? השנתיים הבאות הולכות להיות השנים הגרועות ביותר בהיצע הדירות". סרוגו המשיך וטען כי עודף המשפטיזציה מוביל למחסור בהיצע הדירות: "הפרויקטים שלנו תקועים שנתיים ושלוש ואין עם מי לדבר. אנחנו לא מושחתים, בנינו את המדינה הזאת, בנינו את הכבישים את מבני המגורים ואת בתי החולים. מתייחסים אלינו כאילו היינו פושעים".

איריס שטרק, יו"ר לשכת רואי החשבון התייחסה לנטל המס על האזרחים: "אני חושבת שהתפקיד המקצועי שלנו רואי החשבון ושמאי המקרקעין, הוא בעל אחריות רבה עבור כולם. השוק צריך להבין שהערך שלנו בשוק חייב לקבל ביטוי הולם ומשמעותי וגם לשלם בהתאם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות