הדמיה: ד.ס. בניין ערים

בת ים: אושרה תכנית פינוי בינוי הכוללת 560 יח"ד במתחם רוטשילד

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה אישרה תוכנית להקמת מתחם פינוי בינוי בעירוב שימושים. סמי מצלאוי, יוזם התוכנית: "במסגרת ההבנות עם עיריית בת ים,  הוכנה תוכנית היוצרת איזונים בין היקף הבניה למגורים, והיקף הבניה למסחר ולמלונאות"

כרמלה קופר 25.02.2020

הדמיה: ד.ס. בניין ערים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בת ים אישרה תוכנית פינוי בינוי במתחם רוטשילד, ברחובות הרצל – רוטשילד – ליבסקינד, הכוללת עירוב שימושים, שלושה מבני מגורים בני 30 קומות, מבנה בן 10 קומות, מתחם מלונאות ומסחר ומבנים נוספים לשימוש ציבורי. בחברת מצלאוי, יזמית הפרויקט מציינים כי: "מאחר ורוב בעלי הדירות במתחם התוכנית חתמו על הסכמי פינוי ובינוי עם מצלאוי חברה לבנין, תוכל החברה להוציא את הפרויקט לפועל במהרה". 

כיום קיימות במתחם כ- 163 יח"ד , ב-13 מבנים שהוקמו בשנות ה-50 וה-60 אשר חלקם הוכרזו כמבנים מסוכנים. על פי התוכנית הנוכחית בתחום בין רוטשילד מדרום, הרצל ממזרח ורחוב בן גוריון צפויות להיבנות 560 דירות בשלושה מגדלים של עד 30 קומות על רחוב רוטשילד ובניין נוסף בן 10 קומות ברחוב הרצל. 20% מהדירות תהיינה קטנות, בגודל של עד 80 מ"ר. עוד כוללת התוכנית כ- 150 חדרי מלון על 10,000 מ"ר בנוי, שטחי מסחר במפלס הרחוב בהיקף של 1,500 מ"ר הפונים לרחובות רוטשילד והרצל ומבנה ציבורי חדש וגדול בן 8 קומות.

הדמיה: ד.ס. בניין ערים
הדמיה: ד.ס. בניין ערים

סמי מצלאוי יו"ר ובעלים החברה, מסר כי: "אני שמח על החלטתה האמיצה של הועדה המחוזית לתכנון ולבניה שדחתה את ההתנגדויות לתוכנית וראתה את טובת התושבים והצורך בפינוי בינוי בעיר. התחדשות עירונית הכרחית לשם קידום העיר בת ים, ממש כפי שהיא תרמה לערים אחרות בהן הקמנו בהצלחה פרויקטים מסוג זה לדוגמה בקרית אונו וביהוד-מונוסון, שם סללנו את הדרך החל מהפרויקט הראשון וכלה בפרויקטים נוספים שנבנו בהצלחה. במסגרת ההבנות עם עיריית בת ים,  הוכנה תוכנית היוצרת איזונים בין היקף הבניה למגורים, והיקף הבניה למסחר ולמלונאות וזאת בשל שאיפתה של העירייה לקדם את מתחם רוטשילד בת ים כחלק ממרכז עסקים ראשי בעיר (מע"ר) העתידי".

עו"ד משה רז-כהן  ממשרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות' המלווה את הפרויקט, מסר כי: "עיריית בת ים עמדה על שלביות שתבטיח את הקמת המלונאות והמסחר בשלב א' של הפרויקט, באופן שסיכן את כלכליות ההקמה. בדרישה דומה אנו נתקלים בפרויקטים רבים. דרישה זו הביאה לבסוף להחלטה על ביצוע הפרויקט בהינף אחד, ובכך הצלחנו לשמור על יחס כלכלי נאות תוך שאנו עומדים בדרישת העירייה. דיירי המתחם המתינו זמן רב, וסוף סוף הפרויקט קורם עור וגידים. הפרויקט יהיה הסנונית הראשונה לפיתוח מע"ר בת ים. הקרבה לרכבת הקלה תביא עימה בעתיד פרויקטים דומים".

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות