banner
חוף התכלת | עו"ד מרים דונין // יחצ
עו"ד מרים דונין // יחצ

הרצליה: דיון לקראת הפקדת תכנית חוף התכלת

הוועדה המחוזית צפויה לאשר להפקדה את תוכנית חוף התכלת, שמקודמת מאז שנת 2007. בעלי הקרקעות כבר נערכים להגיש התנגדויות: "אי הגשת התנגדות תחסום את האפשרות לשמור על הזכויות והאינטרסים"

עו"ד מרים דונין // יחצ

ביום שני, 25.5.2020, תקיים הוועדה המחוזית תל אביב דיון להפקדה של תכנית חוף התכלת הרצליה, הר/2200/א, המקודמת על ידי עיריית הרצליה מאז שנת 2007. 

התכנית הכוללת שטח של כ- 2,000 דונם מצפון לגבול המוניציפלי עם תל אביב, מערב לכביש 2 עד הים ודרומית לאזור התעשייה בהרצליה, עתידה לכלול כ- 12,500 יח"ד דיור ועוד מאות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה, מלונאות ומסחר. בתוך כך, תחום התכנית מחולק ל- 3 מתחמי תכנון לאיחוד וחלוקה, אשר יכללו את שטחי הבניה ושטחי הציבור בתחום התכנית, וכן מתחם נוסף לצורך הקמת מתקנים טכניים.

עוה"ד מרים דונין-שוב ותום וולפשטיין, שותפים במשרד עו"ד המבורגר עברון ושות', המייצג בעלי קרקעות במתחם חוף התכלת, מסבירים כי: "מרגע שתופקד התכנית, יוקצב פרק זמן של 60 ימים לצורך הגשת התנגדויות לתכנית ולהוראותיה. איחור בהגשת ההתנגדות או אי הגשת התנגדות כלל, תחסום את האפשרות להעיר הערות לתכנית ולשמור על הזכויות והאינטרסים של כ"א מהבעלים. שלב זה הינו קריטי להיקף הזכויות שיוקצו לכ"א מהבעלים.

"העובדה שמדובר במתחם המאופיין בריבוי בעלי קרקעות פרטיים מחד, ובחברות המחזיקות בשטחים גדולים של מאות דונמים מאידך, עלולה ליצור ניגוד אינטרסים בין שתי הקבוצות וכן פוגעת ביחסי הכוחות בין בעלי הקרקע הפרטיים, שבנפרד מחזיקים בהיקפי שטחים קטנים יחסית, לבין אותן חברות שחולשות על שטחים גדולים בתכנית. לכן, הצטרפות להסכם שיתוף המאגד בעלי קרקעות פרטיים רבים, חיונית כדי אפשר להם לעמוד יחד מול כל הגופים, ולהתמודד עם מנופי לחץ תכנוניים, עסקיים ופוליטיים". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות