banner
מאיה ואלכס קוגן, בעלי גלריית פשטות // סטודיו די אנ אי
מאיה ואלכס קוגן, בעלי גלריית פשטות // סטודיו די אנ אי

יש לי יום יום חג: על העיצוב והמטבח הישראלי

החגים כבר כאן ויש לנו סיבה נהדרת לשאול את המעצבים מאיה ואלכס קוגן, מהו עיצוב ישראלי, אילו חומרי גלם מאפיינים אותו ואיך המטבח הפך למרכז חיינו?

מאיה ואלכס קוגן, בעלי גלריית פשטות // סטודיו די אנ אי

מהו עיצוב ישראלי עבורכם?
עיצוב ישראלי הוא משהו שורשי לאדמה. הוא הרצון ליצור לעצמנו פינה חמה. משהו שמייצר רצון וזיקה לבית, לאירוח שאנחנו כה אוהבים, לחום ולפתיחות, לדלת שנפתחת ונסגרת. עיצוב ישראלי הוא בעצם האקלקטיות, הקיבוץ גלויות שבו אנו חיים, התרבות והנוסטלגיה.  

באיזה חומרי גלם אתם משתמשים בכל הקשור בעיצוב ישראלי?
אנו עושים שימוש בעץ, שילוב מתכות אצילות על הצבעים שלהן, משטחי עץ אותנטיים. חומרים שמייצרים חום, קונוטציה לטבע והרבה אותנטיות. המשמעות היא לקחת אלמנטים שלא מהעולם שלנו, כמו אופנה, תאורה, ולצקת בהם תוכן עיצובי. 

עד כמה עיצוב ישראלי מושפע מהנעשה בעולם?
בסופו של דבר מה שנשאר זו האינטרפרטציה המקומית לסגנונות השונים שמגיעים מעבר לים ושאנו כה אוהבים לאמץ. 

למה דווקא סגנון כפרי ?
אנו  לוקחים את הסגנון הכפרי צעד אחד קדימה ויוצרים שפת עיצוב חדשה המגבה קו צעיר, שובב, מתוחכם ושנון. יותר שיקי ואומנותי, בזכות טכנולוגיות חדשות, פתרונות פרזול מעוצבים ומתקדמים, לצד שילובים של חומרים וצבעים, שמתאימים גם לבתים עם סגנונות אקלקטיים, מודרניים או מינימליסטיים. הסגנון הכפרי, שנחשב לאהוב במיוחד על הישראלים,  מוסיף להתפתח. זהו המראה הביתי העוטף והסנטימנטלי שעושה את שלו, ויופיו טמון דווקא בפשטותו והוא זוכה למנעד רחב של אדפטציות וגימורים. 

איך הפך המטבח לחלל כה מרכזי בבית הישראלי?
האופי והטמפרמנט הישראלי, והעובדה שהמשפחה מהווה ערך עליון בתרבות המקומית, גרם למטבח הביתי להפוך לציר מרכזי וחשוב בבית הישראלי. הוא נפתח לחלל הציבורי ומהווה ציר פונקציונלי וויזואלי ומשמש, בנוסף להיות מרחב בו מבשלים, גם כמקום מפגש לבני המשפחה ולחברים ויש שיאמרו שהוא למעשה הסלון החדש. 

*מאיה ואלכס קוגן, הנם מעצבים ובעלי גלריית "פשטות", המתמחה בעיצוב מטבחים בסגנון כפרי ובעבודת יד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות