banner
התחדשות עירונית בתל אביב // shutterstock
התחדשות עירונית בתל אביב // shutterstock

עתירה מנהלית: ועדת ערר התערבה בהיתר בנייה ברובע 3

ועדת הערר ת"א ביטלה היתר בנייה לבניין משותף ברובע 3 בת"א ובעלי הדירות הגישו עתירה מנהלית, בטענה שההחלטה היתה נתונה לשיקול דעתה הבלעדי של הוועדה המקומית

בעלי דירות ברחוב לוי יצחק 17-15 בתל אביב הגישו עתירה מנהלית על החלטת ועדת הערר בעניין בקשה להיתר בנייה בקיר משותף של שני הבניינים, כאשר בעתירה טוענים בעלי הדירות, המיוצגים על-ידי משרד ענת בירן – עורכי דין, כי ועדת הערר חרגה חריגה בוטה מסמכותה, בכך שהתערבה בשיקול הדעת המוקנה לוועדה המקומית, והחליטה לבטל את החלטתה של הוועדה המקומית, שאישרה את הבנייה מכוח שיקול הדעת המסור לה בתוכנית רובע 3 בת"א לאשר בנייה בקיר משותף "בכפוף להתאמה למרקם הקיים". 

העותרים מבקשים לבנות בניין משותף בשני מגרשים קטנים וצרים ברובע 3 בתל אביב, עליהם חלה תכנית רובע 3. לטענתם בשל שטחם הקטן של המגרשים ורוחבו הצר של כל אחד מהם בנפרד, נדרשת בנייה בקיר משותף על מנת לאפשר תכנון וניצול נכון של הקרקע ושל זכויות הבנייה. עוד הם מציינים כי כיום בנוי על כל חלקה בית נפרד, ומבוקש להרוס את שניהם ולבנות במקומם בניין אחד משותף. 

עוד נטען כי בעתירה המנהלית כי לוועדת הערר כלל לא הייתה סמכות להתערב בהחלטת הוועדה המקומית, והיה עליה לדחות את הערר על הסף וכי "עמדתה התכנונית של ועדת הערר אינה מתיישבת עם עקרונות תכניות הרובעים ובמקרים רבים מסכלת את האפשרות המעשית להרוס בניינים ישנים ומתפוררים ולבנות במקומם בניינים חדשים ומחוזקים".  

עו"ד ענת בירן // צילום: נדב יהונתן כהן
עו"ד ענת בירן // צילום: נדב יהונתן כהן

עו"ד ענת בירן, מסרה כי: "החלטת ועדת הערר, שניתנה כשנתיים ימים לאחר הגשת הערר, גורמת נזק אדיר לעותרים שהסתמכו על תיק מידע מחייב שניתן להם כדין על ידי הוועדה המקומית. ועדת הערר התערבה במקום שלא היתה מוסמכת לעשות זאת, תוך שהיא פוסלת החלטה ראויה, שהתקבלה כדין, לאחר שקבעה עקרונות תכנון ברורים המבוססים על עבודה וניתוח  מקצועיים, לטובת מבחן פרטני, שגוי, ושאינו מבוסס על אמות מידה תכנוניות.

להחלטתה של ועדת הערר, שהחליטה להתערב בשיקול דעת הועדה המקומית  לאחר שקבעה כי הוא הופעל בסטייה מתכנית, יש השלכות רוחב משמעותיות – היא מערערת את הודאות ואת  המטרה של פישוט הליכי התכנון שבבסיס תכניות הרובעים, היא פותחת את השער בפני מתנגדים ועררים מקום בו התכניות לא התכוונו לאפשר זאת, והיא שמה בסימן שאלה את היכולת להסתמך על תיקי מידע". 

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות