banner
דר חוה ארליך מתכננת מחוז תל אביב // דוברות עיריית פתח תקווה
ד"ר חוה ארליך מתכננת מחוז תל אביב // דוברות עיריית פתח תקווה

לראשונה: הופקדה תוכנית פינוי בינוי משולבת עם תמ"א 38 לתוספת של 3,827 יחידות דיור

מתווה תמ"א 38 החדש יוצא לדרך: התוכנית ממוקמת בלב שכונת רמב"ם בגבעתיים והיא מציעה שילוב בין תמ"א 38 חיזוק ועיבוי והריסה ובניה, בגובה של בין 4.5 קומות ל-10 קומות, לצד פינוי בינוי של עד 45 קומות.  מתכננת מחוז תל אביב, אדר' חוה ארליך-רוגינסקי: "מדובר בתוכנית חדשנית, "דור ב' לתוכניות התחדשות שכונתיות, בהתאם למתווה החדש שיחליף את תמ"א 38"

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, החליטה להפקיד תוכנית פינוי בינוי בגבעת רמב"ם בגבעתיים, הכוללת תוספת של עד כ-3,827 יחידות דיור לכ-3,047 יחידות הדיור הקיימות. התוכנית מציעה לראשונה מספר מסלולי התחדשות, לרבות תמ"א 38 חיזוק ועיבוי (תמ"א 38/1) או הריסה ובניה (תמ"א 38/2) בלב השכונה, בהתאם לאזורי התכנון השונים, בגובה של בין 4.5 קומות ל-10 קומות, לצד פינוי בינוי בדרך רבין עם בנייה של עד 35 קומות ובדרך השלום בנייה בגובה של עד 45 קומות. 

מדובר בתוכנית מפורטת, המקודמת על ידי עיריית גבעתיים והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. שטח התוכנית הינו כ-340 דונם והיא ממוקמת בין רחוב ויצמן ממזרח, דרך השלום ממערב, רבין מדרום ובית העלמין נחלת יצחק מצפון. 

"התוכנית מגדירה את התחדשות לב השכונה במתכונת של התחדשות בבנייה מרקמית נמוכה יחסית ובשולי השכונה במתכונת פינוי בינוי, במספר מתחמים אשר יכללו שימושים מעורבים, ויאפשרו הקצאות משמעותיות לצורכי ציבור לרווחת השכונה", כך מציינים במינהל התכנון, ומוסיפים כי:  "ייחודיותה של התוכנית בכך שהיא מאפשרת מחד התחדשות במגרש בודד, תוך שמירה על אופי השכונה, ומאידך מאפשרת התחדשות במסלול של פינוי בינוי משמעותי, אשר מייצר את שטחי הציבור החסרים כבר היום בשכונה". 

בתוך כך, התוכנית קובעת עקרונות להקצאת שטחי ציבור בשטח כולל של כ-19 דונם פתוחים ובהם קמת שני בתי ספר חדשים בשכונה וכן, מגדירה הקצאת שטחי רצפות נוספים במגדלים, למבני ושטחי ציבור בשכונה. "לאורך הרחובות ויצמן ורמב"ם מציעה התוכנית שטחי מסחר ושטחי ציבור, תוך חידוש פני הרחוב, מתוך רצון לאפשר לתושבים שירותי ציבור בקרבת הבית", מסבירים במינהל התכנון, "בנוסף, התוכנית קובעת הרחבת זכות הדרך לטובת תנועת הולכי רגל, תוך צמצום תקני חניה ותוספת שבילי אופניים, ובכך יוצרת רחובות נעימים עבור הולך הרגל. במסגרת התוכנית, נקבעו עקרונות לשמירה על שדרות העצים הקיימות, תוספת נטיעות ומגדירה שישה מתחמים לשימור". 

מתכננת מחוז תל אביב, אדר' חוה ארליך-רוגינסקי, מסרה כי: "מדובר בתוכנית חדשנית, "דור ב'" לתוכניות התחדשות שכונתיות, בהתאם למתווה החדש שיחליף את תמ"א 38. התוכנית מאפשרת הוצאת היתרים לצורך התחדשות במגרש הבודד, בד בבד עם הגדרת מתחמים שיש לתכנן מחדש, בכך יוצרת וודאות לטווח ארוך ומתמרצת התחדשות".

חיים אביטן // צילום: ששון תירם
חיים אביטן // צילום: ששון תירם

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, מסר כי: "תוכנית גבעת רמב"ם היא אחת משלוש תכניות ההתחדשות העירונית המקודמות בגבעתיים במימון ובשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בעלות של כ-2.5 מיליון ש"ח. התוכנית חשובה מאוד, ועתידה להוסיף היקף נרחב של דירות לעיר אשר בה לא קיימות עתודות קרקע. כל זאת תוך התחשבות כוללת בצירים ההיקפיים, המרחבים הציבוריים, צירי התנועה ועוד. אני מברך את ראש העיר, רן קוניק ואת המינהלת העירונית הפועלת תחתינו ותחת העירייה, על ההישג המשמעותי ועל האצת ההתחדשות העירונית בעיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות