banner
עיצוב קרן ניב טולדנו \\ איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו איתי בנית

עיצוב פנים שנותן מקום לאמנות

עיצוב עבור משפחה שוחרת אמנות, שביקשה לשדרג משמעותית את החלל הציבורי: מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו מספרת כיצד יצקה לבית כפרי ופסטורלי חומריות חמה ועשירה, לצד אמנות ישראלית

קרן ניב טולדנו 22.08.2021

השיפוץ נעשה בשלבים ובמספר מישורים. ראשית נעשתה התאמה בין תכנית החשמל והתאורה לבין תכנית העמדה הריהוט, על מנת לתת במה לאמנות וליצור מרחב נעים ואוורירי. נבחרו גופי תאורה מינימליסטיים שנטמעים בחלל. למעט גופי תאורה דומיננטיים שנבחרו לסלון, בגבהים שונים, וגם הם לוקחים חלק מפרטי האמנות בבית.
פרטי הנגרות תוכננו ביד אמן, תוך התאמה מירבית לחלל מבחינת צורניות ומימדים. כל פרטי הנגרות תוכננו CUSTOM MADE כך שיתאימו לצורניות וממדי החלל, בהם ארון הכלים בפינת האוכל, ספריית ברזל מינימליסטית ומרחפת שעוטפת את קיר הסלון וכמובן המטבח.

עיצוב קרן ניב טולדנו \\ איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו \\ איתי בנית

תקרת העץ המשופעת שבחלל הכפול נצבעה בלבן, הרצפה חופתה בפרקט עץ אלון מכובס בגמר שמן שמקנה לה מראה ראסטיק-אותנטי. בנוסף נבחרו בקפידה עבור הפונקציות השונות פרטי ריהוט, אקססוריז, טקסטיל ושטיחים שמגבים את תפיסת העיצוב ומסייעים ביצירת חלל בעל אופי של גלריית אמנות חמה, עוטפת ומזמינה.

הקפדתי לייצר בכל אחד מהחללים ריבוד של חומרים, טקסטורות ופאטרנים שנבנו בשכבות עד לכדי מראה מקורי ועדכני. בעוד המעטפת נותרה קלאסית, כמעט ניטרלית, הפריטים הגדולים, בעלי המסה, מהווים רקע ועל גבם נפרשים אלמנטים משניים, טון על טון בהדרגה מבהיר לכהה (דגרדה).
פריטים קטנים, כמו כריות, חפצי אמנות ואקססוריז, הם אלה שמכניסים למרחב ממד צבעוני וצורני ומספקים דרמה ועניין בחלל ובנוסף, החוץ שנכנס פנימה מבעד לפתחים מייצר תמונות טבע משל היו ממוסגרות ככל יצירת אומנות אחרת בחלל.

כך למשל בסלון שידכתי בין שטיח וינטג' אותנטי בגווני פודרה עם כורסאות ברזל מרופדים קטיפה ירוקה שמהווים קולאז' צבעוני המתכתב עם יצירת האמנות הישראלית שתלויה בחלל. במרכז שילבה שולחן בעל משטח אמורפי עשוי אבן טבעית ורגלי ברזל ושולחן הצד האוריינטלי דמוי התוף עשוי מתכת מרוקעת. יצירת אמנות לבנה- בהירה שנתלתה גם היא בחלל הסלון עושה שימוש אינטליגנטי בטקסטורות. השקט הצורני מסביבה מאפשר לה לפרוח ולהתבלט. האקססוריז כולם הם פרי יצירתם של כדרים ואמנים ישראלים.

עיצוב קרן ניב טולדנו \\ איתי בנית
עיצוב קרן ניב טולדנו \\ איתי בנית

גם בפינת האוכל הכל סובב סביב האמנות הישראלית- במרכזה שולחן אבירים עם פלטת עץ אלון בדגם פרקט וורסאי ומסביבו 8 כיסאות במאי עשויים שילדת ברזל מינימליסטית שעל גבה משענת ומושב עשויים עור אוכף. בארון הכלים הסמוך שולבו כלי מטבח מתוך אוסף פרטי של בעלי הבית, גם הם פרי יצירתם של אמנים מקומיים.

את נגרות המטבח תכננתי בקווים נקיים, בהירים אך חמים שנותנים במה ומשתלבים היטב עם מוצרי החשמל הכהים ושטיח הקילים שמכניס ממד של חמימות למטבח. זאת ועוד, תוכנן מזווה   walking closet עם שפע של מקומות אחסון ומקום ייעודי ליחידות המיזוג שמותירות את תקרת החלל הציבורי נקיה.
ביציאה למרפסת מוקמה פינת אוכל אינטימית הכוללת שולחן עגול וכיסאות ראטן.

 

 

*הכותבת, קרן ניב טולדנו, הנה מעצבת פנים, אשר אמונה על עיצוב הבית.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות