banner
הדמיה גבעת רמבם - אחרי \\ קורין יחיאל אדריכלים בע"מ
הדמיה גבעת רמבם - אחרי קורין יחיאל אדריכלים בע"מ

גבעתיים: הופקדה התוכנית הגדולה להתחדשות עירונית עם 3,827 יח"ד

הוועדה המחוזית הפקידה להתנגדויות את תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר בעיר גבעתיים, הכוללת מתחמי פינוי בינוי לצד פרויקטיי תמ"א 38 על פי החלופה החדשה. מדובר בתוספת של כ-3,047 יח"ד

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות אדר' דניאלה פוסק, הפקידה להתנגדויות הציבור את תוכנית להתחדשות עירונית בגבעת רמב"ם בגבעתיים, על שטח כולל של כ-340 דונם, במתחם הרחובות רחוב ויצמן ממזרח, דרך השלום ממערב, רבין מדרום ובית העלמין נחלת יצחק מצפון.

התוכנית מאפשרת בנייה מרקמית נמוכה יחסית ובשולי השכונה מתוכננים מתחמי פינוי בינוי בעירוב שימושים. מדובר בתוספת של עד כ-3,827 יחידות דיור לכ-3,047 יחידות הדיור הקיימות, כאשר התוכנית מאפשרת התחדשות במגרש בודד במתכונת החלופית תמ"א 38, לצד מסלול של פינוי בינוי. מסלולי ההתחדשות העירונית שנקבעו כוללים חיזוק או הריסה ובניה בלב השכונה, בהתאם לאזורי התכנון השונים, בגובה של  4.5 קומות ל-10 קומות, פינוי בינוי בדרך רבין עם בנייה של עד 35 קומות ובדרך השלום בנייה בגובה של עד 45 קומות.
בנוסף, התוכנית קובעת עקרונות להקצאת שטחי ציבור בשטח כולל של כ-19 דונם וכן, מקצה שטחים נוספים במגדלים, לטובת מוסדות חינוך, רווחה וקהילה.

לאורך הרחובות ויצמן ורמב"ם מציעה התוכנית שטחי מסחר ושטחי ציבור, תוך חידוש פני הרחוב, והיא קובעת הרחבת דרכים להולכי רגל, תוך צמצום תקני חניה ותוספת שבילי אופניים. התוכנית קודמה על ידי עיריית גבעתיים והרשות להתחדשות עירונית.

הדמיה גבעת רמבם - המצב הקיים \\ קורין יחיאל אדריכלים בע"מ
הדמיה גבעת רמבם – המצב הקיים \\ קורין יחיאל אדריכלים בע"מ

מתכננת מחוז תל אביב, אדר' חוה ארליך-רוגינסקי: "מדובר בתוכנית חדשנית, "דור ב'" לתוכניות התחדשות שכונתיות, בהתאם למתווה החדש שיחליף את תמ"א 38. התוכנית מאפשרת הוצאת היתרים לצורך התחדשות במגרש הבודד, בד בבד עם הגדרת מתחמים שיש לתכנן מחדש, בכך יוצרת וודאות לטווח ארוך ומתמרצת התחדשות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות