banner
Wall designs // יחצ
Wall designs // יחצ

הבהלה לזהב

המראה הנוצץ של הזהב, הכסף והאבנים יקרות חודר לעיצוב הביתי: "הזהב הוא טרנד חזק שבא לידי ביטוי כמעט בכל אביזר או רהיט. מגמה שאי אפשר להתעלם ממנה"

תמונה: Wall designs // יחצ

כולם חושקים בבית שנראה כמו מליון דולר, או אירו אם אפשר אבל מעטים הם ברי המזל שאכן זוכים לאבזר בית שכזה אלא שהבשורה האחרונה לאוהבי המראה הזוהר היא  שכל אחד יכול. כן, כן, זו כבר לא פנטזיה, כיום ניתן למצוא כאן בארץ מבחר נוצץ של פריטים לאיבזור ועיצוב הבית העשויים זהב, כסף, קריסטל ואבנים יקרות. קשת הפריטים נעה בין פריטים הנראים ממש כמו החומרים האמיתיים ואשר מתאימים לכל כיס לבין פריטים המצופים באבנים יקרות, זהב וכסף ומחירם מרקיע שחקים.

תכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית
תכנון: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית

למה שלא נקשט בתכשיטים גם את הבית?
הזהב מוכר לאדם עוד מימי קדם ונחשב במשך תקופה ארוכה כאחת המתכות היקרות ביותר ולכן מסמל עושר, מלוכה ואצולה, והוכתר אף בתרבות האינקה כ"זיעת החמה".  "כסף וזהב מסמלים יוקרה ושלמות, ואם אצילים בריטים ואנשי מלוכה מתקשטים בו ועונדים אותו על גופם ובגדיהם, למה שלא נקשט בו גם את הבית?" מסבירה אוה קמחי, מבעלי קמחי תאורה, "אם תעזו לבוא ולהיכבש בקסם היוקרתי תוכלו להביט ואף לרכוש מנורות מוכספות ומוזהבות בסגנון מודרני או קלאסי".

"הזהב כאן כדי להישאר!" מסביר לירן פורמן, מנהל השיווק של דומיסיל, "בעוד סגנונות באים והולכים, מבטיח הצבע המרהיב על גווניו וגימוריו השונים, מראה בלתי נשכח המעשיר את החלל כולו. כמובן שלא צריך לצבוע את החלל בזהב, מספיקות נגיעות אלגנטיות, כדי לתת השראה ברחבי הבית".

ידיות זהב מבית דומיסיל // לירון ברטל
ידיות זהב מבית דומיסיל // לירון ברטל

ה"קאמבק של השנה"
אם בעבר נחשב הזהב  כסמל סטטוס לעשירים בלבד, כיום בזכות הטכנולוגיה המתקדמת ניתן ליצור את הגוון  הזהוב על קשת רחבה של חומרים באיכות מצוינת ובכלל להנגיש אותו לכל בית. שרון ארמר, מעצבת הבית של חברת חלמיש, מסבירה  שהיתה מכתירה את הזהב כ"קאמבק של השנה", בין אם מדובר בידיות ברזים מאבני סברובסקי, או באריחים המשובצים באבנים נוצצות, לאן שלא נביט – הזהב חוזר ומציף את השוק, היא אומרת.

הזהב חוזר ומציף את השוק - חלמיש // יחצ
הזהב חוזר ומציף את השוק – חלמיש // יחצ

מינונים של זהב בין בית מלכה לבית אופנתי
"החומרים היקרים חוזרים ובגדול, הם זכורים לנו לטובה מימי הבארוק והרנסאנס, ובעדנה מחודשת כובשים את מסלולי האופנה ואת עיצוב הבית, התשוקה למראה הבוהק היא נוסטלגית ולכן היא מעבר לכל טרנד חולף, הקסם מתחבר אלינו מלבד בפן החזותי, גם בפן הרגשי מכיוון הסיפורים והאגדות והמודעות לעושר שהוא מסמל" מסביר רננה אזולאי, מנהלת מכירות ברשת אליתה ליוינג.

דניס אפשטיין, מחברת UNION ITALIAN DOORS, מסביר כי "הזהב מזוהה עם הקהל האריסטוקרטי, עם סגנונות קלאסיים ובכלל תרומתו לחלל לרוב אינה קלילה. כאשר מדובר בדלתות פנים או כניסה, השכילו המעצבים לשלב נגיעות קטנות ואווריריות של זהב, על מנת לספק מגע אלגנטי וזוהר ולא להפוך את החלל ל'כבד'".

union itlaian doors // יחצ
union itlaian doors // יחצ

מעצב הפנים אורון מילשטיין מסביר כי: "הזהב הוא טרנד חזק שבא לידי ביטוי כמעט בכל אביזר או רהיט. מגמה שאי אפשר להתעלם ממנה. זהו צבע שמגיע מענף האופנה והתכשיטים, אך כובש כמעט כל חלקה טובה בעולם העיצוב". הרעיון, מסביר מילשטיין, הוא מינונים נכונים, לדבריו "תעשו שימוש עצום בצבע הזהב הבית ייראה כלקוח מהמלוכה, תעשו שימוש מתון ותקבלו גם בית אופנתי".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות