banner
אילת // depositphotos
אילת // depositphotos

האם אילת עומדת ליישם פינוי בינוי ראשון בעיר?

אחרי הזנחה רבת שנים, עיריית אילת נתנה אור ירוק לפינוי בינוי בשכונת סינג סינג, כך עולה מאישור עקרוני שניתן במועצת העיר לקידום הפרויקט, זאת לאחר שעד כה לא בוצע בעיר אבל פרויקט אחד להתחדשות עירונית

תמונה: אילת // depositphotos

מועצת עיריית אילת אישרה קידום פינוי בינוי בשכונת סינג סינג במסגרת מסלול רשויות מקומיות, בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. כזכור, עד כה לא בוצע אפילו פרויקט אחד של התחדשות עירונית באילת בשל העדר כדאיות כלכלית. 

בנייני הסינג סינג הממוקמים על ציר שדרות התמרים, רחובה המרכזי של העיר אילת כוללים 194 יחידות דיור הסובלים, רובם ככולם, מהזנחה רבת שנים. המתחם המשתרע על שטח של כ – 9,750 מ"ר כולל שלושה בניינים- בניין 711 (56 יחידות דיור), בניין 712 (112 יחידות דיור) ובניין 713 (26 יחידות דיור). 

על פי התוכנית ייבנו במסגרת התוכנית יהרסו המבני הקיימים ובמקומם יוקמו 5 בניינים וכ – 3,000 מ"ר שטחי מסחר. עוד במתחם מתוכננים כ- 450 מקומות חניה. 

בעיריית אילת מסבירים כי: "אישור המועצה האמור מהווה למעשה, הסכמה עקרונית לקדם את הפרויקט במסלול הארצי של התחדשות עירונית כולל מימון מלא של התכנון, פטור מהיטל השבחה, ותוספת לקרקע המשלימה במסגרת הסכם הגג עליו חתמה לאחרונה העירייה מול ממשלת ישראל. עוד אישרה המועצה, כי החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) תמונה כחברה המנהלת בהתאם להנחיות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית". 

 ראש העיר, מאיר יצחק הלוי ציין כי: "נפעל בכל דרך לקדם את הפרויקט לרווחת הדיירים, להשבחת איכות חייהם ולשיפור המראה והמרקם העירוני". אסף אריכא – מהנדס העיר, הוסיף: "מועצת העיר קיבלה החלטה משמעותית שתסלול את הדרך להתחדשות עירונית במתחם התמרים. ההחלטה תאפשר את קידום התכנון של הפרויקט ותמיכה מצד הרשות הלאומית בפתרונות הנדרשים ליישום בפועל". 

פרויקט פינוי בינוי במתחם הסינג סינג צפוי לצאת לביצוע בתחילת שנת 2020.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות