banner
רפי סער // באדיבות עיריית כפר סבא
רפי סער // באדיבות עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא החליטה: תמ"א 38 נשארת

העירייה החלה בתכנון חלופה מקומית חדשה לתמ"א 38 וקבעה כי במידה והחלופה לא תאושר במועד – התמ"א תמשיך להיות מיושמת בעיר עד לשנת 2025. רפי סער, ראש העיר: "אנו פועלים לצמצום הפערים שנוצרו במשך שנים רבות"

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דנה לאחרונה בעקרונות התוכנית העירונית להתחדשות בניינית, תמ"א 38 במתכונתה החדשה, כפי שמתאפשר לרשויות המקומיות על פי החלופה לתוכנית, שעתידה להסתיים באוקטובר 2022. העירייה החליטה לקדם תוכנית חלופית אולם ציינה כי במידה והתוכנית המקומיות לא תאושר במועד אזי תמ"א 38 תחול על העיר על לשנת 2025 – אלטרנטיבה שניתנה לרשויות המקומיות בחוק. בכך קבעה העירייה כי היא תמשיך לפעול לחיזוק ועיבוי מבנים בודדים. 

כזכור, במסגרת החלופה החדשה לתמ"א 38 ניתנה לרשויות המקומיות האפשרות להודיע על הכנת תוכנית חדשה במקומה של תמ"א 38 עד 1.5.22. "הוועדה דנה בתוכנית אשר תחליף את תמ"א 38 המיועדת ליישום ברחבי העיר במסגרת ההתחדשות העירונית", נמסר מהעירייה, "חברי הוועדה החליטו על הארכת תוקפה של תמ"א 38 בכפר סבא עד להפקדת התכנית או עד לשנת 2025 לפי המוקדם מבין המועדים". 

בעירייה מציינים עוד כי: "המועצה הארצית קבעה כי הוראות התמ"א ימשיכו לחול עד ל 1.10.22 ולאחר מועד זה יפקעו הוראותיה באופן סופי, אלא אם יתקיימו מספר תנאים וביניהם החלטת הועדה המקומית (עד ל 1.5.22) כי הוראות התמא ימשיכו לחול בתחום מרחב התכנון שלה עד ל-18.5.25. התכנית המקודמת היא פרי זכייתה של עיריית כפר סבא בקול קורא שערכה הרשות להתחדשות עירונית לקידום תכניות, שיחליפו את תמ"א 38 ובו זכתה העירייה יחד עם 5 רשויות נוספות".

רפי סער, ראש העיר: "אנו ממשיכים ביתר שאת את תנופת ההתחדשות העירונית. כפר סבא הוותיקה מורכבת ממתחמים ושכונות רבות שהוקמו לפני עשרות שנים, ומחייבות התחדשות והתאמה למאה ה-21. אנו פועלים לצמצום הפערים שנוצרו במשך שנים רבות, ונערכים ליצירת תכנית עירונית שתחליף את תמ"א 38. אט אט כפר סבא משנה את פניה, בזכות עוד ועוד מתחמים ישנים שאנו פועלים לשדרג ולחדש, בין אם זה ביצירת מבנים חדישים, חידוש תשתיות, תוספת מוסדות ציבור ושטחים ירוקים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות