banner
ניר שמול // טל שחר
ניר שמול // טל שחר

הטרנד החדש בדיור: מרחב עבודה בצמוד לדירת המגורים

חברות הנדל"ן מאמצות קונספט חדש של מגורים,  בנייה של בנייני מגורים הכוללים דירות בגדלים שונים, כאשר לכל דירה קיים משרד צמוד. בדרך זו יש אפשרות ליהנות מכל העולמות

ניר שמול* 22.09.2021

עד המהפכה התעשייתית, אזרחים רבים ברחבי העולם גרו במבנים שבקומת הכניסה שלהם היו ממוקמות חנויות שעסקו בתחומים שונים וכך הם חיו בסימביוזה לאורך שנים. הצרכים המשתנים של הציבור בעקבות מגפת הקורונה מחזירים את הגלגל אחורה ויוצרים גם כעת חיים נוחים באופציה של עירוב שימושים.

בעבר מי שהיה לו בית פרטי, יצר לא אחת משרד לצידו כדי לנצל כראוי את מלוא השטח שברשותו וכדי לא ליצור הוצאות מיותרות. כך אפשר ללמוד על סטיב ג'ובס מייסד apple  אשר מיקם את העסק בתחילת דרכו במוסך בחצר של בית הוריו. הוא אפילו מכר את רכבו ואת פריטים שונים מרכושו הפרטי כדי שיהיה לו די כסף להפעיל את העסק בצעדיו הראשונים וכך הוא התקדם לאימפריה חובקת עולם שפועלת היום. 

בעקבות מגפת הקורונה עובדים רבים סיגלו לעצמם סדר יום חדש. פחות נסיעות יומיות למשרד ויותר זמן עם מרחב תנועה וגמישות – זמן  עבודה וזמן למכון הכושר וכו'. וככל שהעובדים יתרגלו לסדר יום הזה החשש שהחזרתם לעבודה במשרדי החברה תהיה קשה יותר. 

כבר ברור לכולם שמגבלות הקורונה, הולכות להישאר איתנו עוד הרבה מאוד זמן. לאור המציאות החדשה נדרשו מקומות העבודה השונים להמציא לעצמם שיטות עבודה חדשות הכוללות עבודה מהבית. יש משפחות שגרות בבתים רחבי ידיים ולכן הן מצאו את האיזון הנדרש בין המרחב המשפחתי למרחב העבודה, הם יצרו חיץ ביניהם ודבר זה מאפשר להם לעבוד בשקט ולשוחח בחופשיות בשיחות רבות משתתפים בזום, בלי להפריע לשאר בני הבית.

כאשר שני בני הזוג עבדו מהבית בנוסף לצורך לטפל בילדים, הדבר היה הרבה יותר קשה ומורכב ומצריך תמרון מיטבי בין כל המטלות. אף על פי כן בסקרים שבוצעו לאחרונה מסתבר שכאשר העבודה נעשית מהבית, התפוקה עולה בצורה משמעותית, יש יעילות רבה וזאת כיוון שהבית הוא בדרך כלל סביבה נוחה ונעימה לעבודה והעובדים אינם מבזבזים את זמנם בנסיעות ארוכות ומתישות.

משרד ביתי // יחצ
משרד ביתי // יחצ

קיימות עלויות נלוות של העבודה מהבית כמו ארנונה וחשמל ומצד שני יש חיסכון עצום עבור המעסיק בנושאים כמו שכר דירה, דלק, חניה, שירותי משרד והמון זמן. זו הסיבה שמעסיקים רבים מפצים את עובדיהם עבור ההוצאות הנוספות שלהם בתחזוקת הבית.

משרד ביתי // יחצ
משרד ביתי // יחצ

בימים אלו חברות הנדל"ן מאמצות קונספט חדש של מגורים,  בנייה של בנייני מגורים הכוללים דירות בגדלים שונים, כאשר לכל דירה קיים משרד צמוד. בדרך זו יש אפשרות ליהנות מכל העולמות, הן מרווחה משפחתית והן מנוחות מקסימלית לצרכי העבודה. 

צילום הפרוייקט // יאנה דודלר
משרד ביתי // יאנה דודלר

ההתאמה לסגנון החיים החדש כוללת תנאים מיטביים לעבודה מושלמת הכוללת חיבורי אינטרנט על פי הצורך, פעילות מחשוב באמצעות הענן ויצירת מערך עבודה שהוא מקביל לתנאים המקצועיים השוררים במשרד. החשיבה לעתיד של המתכננים מבני המגורים חדשים משלבת הבנה כי תוואי הדרך השתנה וכעת מעבר לדירה יש לכלול במבנה גם עירוב של שימושים שונים בקומות השונות או במבואה כמו משרדים, חדרי ישיבות, מתחם מסחרי צמוד ועוד. המטרה היא לאפשר לנהל את החיים מנקודה אחת ללא צורך ביציאה לעתים קרובות לנקודות שונות. 

*הכותב, ניר שמול, הינו מנכ"ל חברת שניר

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות