banner
עיצוב: ישראל כפיר // באדיבות חברת פלגים
עיצוב: ישראל כפיר // באדיבות חברת פלגים

רוצים לקפוץ למים? קבלו את המדריך המלא לבניית בריכה בבית

כמה תעלה לכם בריכה פרטית בבית, האם היא תעלה את ערך הנכס, מה הם האישורים הנדרשים ומה צריך לבדוק טוב טוב לפני שיוצאים לדרך? המדריך השלם לבריכת השחייה הביתית

עיצוב: ישראל כפיר // באדיבות חברת פלגים

עכשיו, כשכל כך חם בחוץ, שירים האחד שהיה מוותר על קפיצה למי בריכה צוננים את היד! בישראל מודל 2020 יש כ-60,000 בריכות שחיה פרטיות חוקיות שנבנו על פי היתרים ותקנות משרד הבריאות. שליש מתוכן נבנו בחמש השנים האחרונות בלבד וזוהי ההוכחה הניצחת כי אלה הפכו למצרך מבוקש בבניה החדשה ובבתים קיימים כאחד. 

בכלל, קשה להישאר אדישים למזג האוויר המהביל שבחוץ ואין כמעט ישראלי שלא היה מנצל את זמנו הפנוי לבילוי בים או בבריכה. השנה, כשמשבר הקורונה עדיין מרחף מעלינו, לפחות מבחינה תודעתית, נראה שרבים ישמחו להמיר את הבילוי בבריכה הציבורית שם החשיפה לציבור אקראי גבוהה מאוד, בבילוי בבריכה הפרטית. 

עיצוב: ישראל כפיר // באדיבות חברת פלגים
עיצוב: ישראל כפיר // באדיבות חברת פלגים

במציאות של 2020 בריכות השחייה הפרטיות הן אינן נחלתם של עשירים כקורח. נכון, עדיין אין מדובר במוצר צריכה בסיסי אך העובדה שמחיר בריכת שחיה סטנדרטית מבטון יתחיל בכ-160,000 ₪ (סכום הכולל את עלויות החפירה, הבנייה ומערכת סינון וחיטוי) מוביל יותר ויותר ישראלים להם בית פרטי לקחת אותה בחשבון. על פי הערכות עדכניות של מומחי נדל"ן בעת מכירת הנכס בריכה קיימת יכולה להניב לבעליו סכום של פי שלוש מעלות הקמתה כך שבמידה והשקיע כ-200,000 ₪ לדוגמה סביר שיוכל לשלשל לכיסו כ-600,000 ₪ בזכותה במעמד המכירה. יתרה מכך, הסיכוי למכור נכסי יוקרה ללא בריכה הוא נמוך משמעותית וזהו סממן נוסף שמצביע עד כמה הפכה בריכת השחייה הביתית לחלק בלתי נפרד מרשימת הדרישות הבסיסית. 

אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלי חברת פלגים, מסביר כי: "הבריכות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מתפיסת תכנון הנכס ופרט להיבט הפונקציונלי יש להן ערך רב חוויתי. בבתים חדשים לצד בריכות השחייה אנחנו רואים גם הרבה בריכות שיקוף ובריכות נוי שמלוות את הבאים כבר מחזית הנכס ומשולבות כחלק אינטגרלי באדריכלות הנוף ובתכסית. אפשרויות העיצוב כיום הן כמעט בלתי מוגבלות והחומרים המוצעים הם באיכות גבוהה מאי פעם כך שהתחזוקה ארוכת הטווח הופכת לקלה יותר מבעבר. טווח חומרי הגמר הוא מאוד רחב, אחד הפופולריים שבהם היא הנירוסטה ולצידה חזרה לאבן הטבעית ועוד. 

באדיבות סמט אדריכלים // בריכות חברת פלגים
באדיבות חברת פלגים

"הבריכות כיום מתוכננות כנדבך וורסטילי ומודולרי. מרביתן אינן סטטיות ומותאמות לתרחישי בילוי ושהייה שונים. כך למשל בריכות שמשלבות אזור שכשוך רדוד יותר לצד איזור עמוק המשמש לשחייה או בריכות עם מנגנון רצפה עולה המאפשר לקבוע את עומקה. בבריכות הללו הקרקעית יכולה להגיע לקו אפס ולהשתלב כחלק ממשטח הריצוף יש כאן ניצול מקסימלי של השטח הנתון ובנוסף, זהו פתרון בטיחותי נפלא. זאת ועוד, על אף שישראל היא מדינה חמה, אחוז הבריכות המחוממות עולה בהתמדה- כך יכולים המשתמשים להנות ממנה גם בחודשים הקרירים יותר ואפילו בחורף.  עוד פופולריות הן בריכות הזרמים המאפשרות שחיה רציפה ויעילה כנגד הזרם גם במגרשים קטנים יותר שאינם מאפשרים בריכה ארוכה, בריכות ג'טים לעיסוי ועוד".  

רגע לפני שאתם מתחילים לפנטז על בריכת שחיה ביתית כבר בקיץ הקרוב חשוב להבין שהקמה של כזאת מצריכה אישורי בניה והבנה מעמיקה בתקינה ובחוקים שמשתנים בין המועצות והעיריות השונות: "יש לקחת בחשבון שמשך אישור תכנית בניה לבריכה פרטית לוקח זמן, כחצי שנה ולעיתים אף שנתיים", מסביר צדוק, "משך הזמן מרגע הגשת הבקשה ועד קבלת האישור תלוי מאוד במורכבותה ובמועצה המקומית בה היא הוגשה. בין הפרמטרים שנבחנים לפני קבלת האישור: יעוד הבריכה, העומק מקסימלי, דרכי סינון וחיטוי המים, גידור ובטיחות והמרחק מגבולות המגרש הנתון.   

באדיבות סמט אדריכלים // בריכות חברת פלגים
האדריכל רון שפיגל // באדיבות חברת פלגים

"בחלק גדול מהמקרים תדרש חוות דעתו של מהנדס מומחה בתחום האינסטלציה ובמקרים מסויימים גם אישור של המשרד להגנת הסביבה, משטרה ומכבי האש. בכל מקרה, חשוב לזכור שמדובר בתכנון ויישום של אלמנט מורכב ומומלץ לשכור את שירותיו של אדריכל שיאגד תחתיו את כל ההתעסקות מול הרשויות וגם יתכנן בצורה הטובה ביותר את הבריכה ביחס לתוואי השטח. במקרים בהם הבריכה הפרטית ממוקמת בסמוך לשכנים, חשוב לקחת בחשבון גם את ההשלכות של רעש הסביבתי ואיכות החיים של השכנים, לכן חשוב ליידע את השכנים שבכוונתכם לבנות בריכה, לקבל את אישורם העקרוני. אחרי שהתקבלו כלל האישורים יש לקחת בחשבון שהעבודה בשטח לוקחת כחודש וחצי, ולעיתים יותר והיא כוללת  כוללת חפירה, בנייה, מילוי וחיפוי- פעולות  שיבוצעו על ידי סוללה שלמה של אנשי מקצוע". 

אדריכלות ועיצוב: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בני
אדריכלות ועיצוב: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית

נירית פרנקל, מבעלות המשרד פרנקל אדריכלות ועיצוב מוסיפה כי: "כחלק ממערך הבטיחות, חשוב לבחון את נושא קירוי הבריכה בזמן שלא משתמשים בה. אחת הדרכים היא התקנה של תריס חשמלי המופעל על ידי מתג ומכסה את הבריכה. הוא מיועד לבריכות שעשויות בטון בלבד, עשוי מלוחות קרבונט אותם ניתן לבחור בצבעוניות הרצויה ולהחליט אם רוצים להתקינם בהתקנה עליונה או שטוחה.

"עומק הבריכה הוא נגזרת של אופי שימושה. יש לקחת בחשבון את אופי השימוש בה ואת אורכה על מנת לקבוע את עומקה. בבריכת פנאי ביתית המיועדת לשימוש מבוגרים או לילדים בליווי מבוגרים, מומלץ להתחיל בעומק של כ-85 ס"מ ולתכנן עומק מקסימלי שלא יקשה על עמידה כשראשי המשתמשים נמצאים מחוץ למים. יש לקחת בחשבון גם את נושא השיפוע- רצפת הבריכה הולכת ונעשית עמוקה יותר לכן מומלץ לתכנן את הבריכה כך שהשיפוע מקצה אחד לשני של מידת האורך לא יעלה על 5%".

אדריכלות ועיצוב: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בני
אדריכלות ועיצוב: שרה ונירית פרנקל // צילום: איתי בנית

"למערכת הניקוז הראשית של הבריכה, הממוקמת בחלק העמוק ומשמשת כנקודת איסוף לשפוכת ושאריות לכלוך ששקעו בתחתית, יש תפקיד חשוב ומשמעותי לתפעול הסדיר של הבריכה והיא זאת המאפשרת ריקון של בריכת השחייה. מים נקלטים מחדש דרך צינור האיסוף של המטהר וברוב הבריכות חלק זה מחובר למסנן. מטעמי בטיחות, חשוב לדאוג שהיציאה הראשית או הניקוז מורכבים מיציקת בטון או לחילופין בור פלסטיק שמכוסה ברשת מגן או אלמנט למניעת ערבול שמטרתם להפחית את הסיכון ולמנוע לכידה של מתרחץ על ידי מערכת היניקה".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות