banner
הסתיימה השביתה בבית הדין לעררים בירושלים // depositphotos
הסתיימה השביתה בבית הדין לעררים בירושלים // depositphotos

הסתיימה השביתה בבית הדין לעררים בירושלים

המערך הושבת בטענה למצוקת כח אדם אולם נציגות העובדים והמדינה הגיעו להסכמות, בין היתר על תוספת תקנים, מענקים ותקני רכב

לאחר כשבועיים של צעדים ארגוניים נרחבים, הסתיימה שביתת הנציגות המשפטית בבית הדין לעררים בירושלים והמשפטניות ברשות האוכלוסין וההגירה שבו לעבודתן במתכונת מלאה.  הרקע לשביתה היה עומס העבודה הרב שהוטל על המשפטניות בבית הדין, לטענת ההסתדרות, זאת לאחר שהמדינה הגדילה פי שלושה את מספר הדיינים בבית הדין בירושלים, אך לא דאגה לתגבר את כוח האדם של המשפטניות שנדרשות להכין כתבי תשובה ולהופיע במספר רב יותר של דיונים. כתוצאה מהמהלך, נוצר עומס עבודה כבד שפגע בעובדות הנציגות המשפטית וכמעט הביא לקריסתו של המערך.

5 תקנים חדשים
בין ההסכמות שהושגו: המדינה התחייבה להוסיף 5 תקנים חדשים לנציגות המשפטית בשנת 2018, תוך הגדלת מספר המשפטנים ביחידה בקרוב ל-50%. עוד סוכם כי בתחילת שנת 2019 תיערך בחינה מחדש של היקפי העבודה ובמקרה הצורך יתווספו 2 תקנים נוספים. כמו כן, הוסכם על שיפור סביבת העבודה הפיזית, תוך בחינת חלופות חדשות למבנה שיאכלס את המערך, ויספק תנאי עבודה נאותים לעובדים הקיימים והחדשים.

מענקים ותקני רכב
בנוסף לכך, ובמסגרת ההסכמות שאפשרו לסיים את השביתה, הצדדים הגיעו גם לסיכומים כלכליים, המשקפים את המשימות המיוחדות שעומדות בימים אלה בפני הנציגות המשפטית בבית הדין לעררים בירושלים ובשאר המחוזות, ובכלל זה: מענק למשפטנים הנציגות המשפטית ותקני רכב לזכאים.

יו"ר איגוד המשפטנים בהסתדרות, עו"ד יצחק (יִצִי) גורדון, מסר: "אני מודה לכל הגורמים המעורבים במו"מ על כך שהפגינו אחריות ונרתמו לפעול לתיקון העוול. יישום ההסכם ומתן התקנים המובטחים, הם צעד ראשון וחשוב בהבטחת תנאי העבודה הבסיסיים שמאפשרים למשפטניות לחזור ולמלא את תפקידן החשוב בהגנת האינטרס הציבורי".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות