banner

בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות הבנייה שהרסו את בית ליסין

תושב תל אביב, אייל רשף, פנה לבית המשפט המחוזי בבקשה לאשר את תביעתו כתובענה ייצוגית נגד חברות "משולם לוישטיין" ו"ג'י אף ישראל", בטענה כי השתיים יצרו מפגע אסבסט בעת הריסת בית ליסין. החברות: טרם קיבלנו את כתב התביעה

אייל רשף תושב תל אביב המתגורר בסמוך ל"אתר בית ליסין", הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאשר תובענה כתביעה ייצוגית כנגד חברת היזמות "משולם לוינשטיין הנדסה וקבלנות בע"מ" והחברה הקבלנית "ג'י אף ישראל  יזמות נדל"ן 1 בישראל", אשר לטענתו גרמו למפגע בריאותי כאשר לא פעלו על פי דין בעת פירוק אסבסט במועד הריסת בניין בית ליסין. כזכור, עבודות ההריסה בוצעו לטובת הקמת מבנה מגורים בן 26 קומות.

"המשיבות בחרו לעשות דין לעצמן"

כאמור, על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות בא כוחו של התובע, עו"ד גיא רשף, הנתבעות יצרו מפגעי אסבסט עת פורק על ידן מבנה "בית ליסין". לטענת התובע, כפי שעולה מכתב התביעה: "בניגוד לדרישות המפורשות של החוק ושל היתר ההריסה שהקבל מעיריית תל אביב, המשיבות בחרו לעשות דין לעצמן ולמרות שבמבנה בית ליסין היה מצוי אסבסט, הן אפילו לא פנו למשרד להגנת הסביבה כדי לקבל היתר לעבודות באסבסט". עוד נטען בכתב התביעה כי: "בהלה נזרעה בעקבות כך בקרב הדיירים והמבקרים, באופן ששיבש את שגרת חייהם. הדיירים – ובהם המבקש ובני משפחתו – השתדלו להימנע מלצאת מבתיהם, מלשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך שבשכונה, מללכת לגינות הציבוריות שבקרבת ההריסות, ואפילו מלפתוח את חלונות בתיהם".

עוד על פי כתב התביעה, לאור זאת, הוצא למשיבות צו הפסקת עבודה בפברואר 2018 בשל "הרס בלתי מבוקר של צנרת אסבסט-צמנט". על פי התביעה, בכך חשפו הנתבעות את הדיירים באזור למפגע אסבסט וכן, פניות התובע בנושא לחברת "משולם לוינשטיין" ולמשרד להגנת הסביבה לא הניחו את הדעת, לאחר שבין היתר לא סיפקו לתבוע תשובות אותן ביקש לקבל.  הפיצוי הנדרש בכתב התביעה הועמד על סך של 700 שקלים לתובע, בגין פגיעה באוטונומיה ובשל עוגמת נפש של מגיש התביעה, כאשר סכום הנזק הכולל לטענת התובע אינו ניתן להערכה בשלב זה.

מקבוצת לוינשטין, הקבלן המבצע, נמסר בתגובה: "קבוצת משולם לוינשטין נשכרה כקבלן מבצע על ידי יזם פרויקט מתחם בית ליסין בתל אביב. הפרויקט קיבל היתרי הריסה ובנייה כנדרש, אשר קיבלו גם את אישור המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב. עד למועד זה טרם התקבלו מסמכי התביעה בנושא וכשאלו יתקבלו נגיש תגובתנו לבית המשפט".

מחברת גיי-אפ ישראל יזמות נדל"ן 1בע"מ נמסר: "היזם פעל ופועל על פי היתרי בניה כדין. לא התקבלה אצל היזם כל תביעה ונראה כי לתובע אצה הדרך לרוץ  ולפרסם בעיתונות בטרם המציא את תביעתו".

עו"ד גיא רשף מסר בתגובה: "כשפנינו לחברות המבצעות במרץ 2018, כחודש לאחר תחילת העבודות והתרענו על האזבסט, נאמר לנו כי אין כאן סכנה כלל, אבל כולם ראו שם את צינור האזבסט. לראיה העבודות נעצרו ע"י העירייה והמשרד להגנת הסביבה למספר ימים לאחר התחלת העבודות אולם הן חודשו גם בגלל שהייתה סכנת התמוטטות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות