banner
גולדשטיין גלרי טפטים // יחצ
גולדשטיין גלרי טפטים // יחצ

נבחר: כחול קלאסי הוא צבע הקונצנזוס שייפתח את העשור הבא

בשורות רגועות לעולם העיצוב: ענקית הצבע "פנטון" הודיעה  כי צבע השנה ל- 2020 הוא כחול קלאסי, גוון שמזכיר את השמיים בשעת בין הערביים

גולדשטיין גלרי טפטים // יחצ

מומחי מכון פנטון הסבירו את בחירתם ואמרו כי: "הכחול מציע את הרגיעה, הביטחון והחיבור שאנשים עשויים לחפש בסביבה גלובאלית לא ודאית". לעובדה זו מצטרפים מעצבים ישראלים, שקובעים כי זו השנה הראשונה מזה שנים רבות שנבחר צבע ריאלי, כזה שבפועל ייכנס בשמחה לכל בית. צבע שהוא סוג של קונצנזוס. מבחינת מומחי פנטון,  זהו צבע שישתלב בחיינו בשנה הראשונה של העשור החדש. צבע שישתלב בבית, בתעשייה, באופנה, במסעדות, בתזונה, בבה"ס, במסיבה, בעבודה, בסרטים, בטכנולוגיות ועוד. 

אולם תצוגה ומשרדי טופ אודיו, תכנון ועיצוב דן והילה ישראלביץ // צילום: עודד סמדר
אולם תצוגה ומשרדי טופ אודיו, תכנון ועיצוב דן והילה ישראלביץ // צילום: עודד סמדר

לדברי מירי בלבול, מומחית הום סטיילינג ובעלת ביה"ס סקולה: "אני חושבת שהבחירה של PANTONE ב-Classic Blue כצבע השנה היא אחת המושכלות והמאוזנות בשנים האחרונות ועם זאת, מי שחושב לעבוד עם הצבע, כדאי שיעשה זאת בתבונה. מדובר בגוון מאוד כהה, דומיננטי ודרמטי והיישום שלו צריך להיעשות בהתאם לאווירה שנרצה ליצור בחדר. במידה ונרצה ליצור בחלל את אפקט הדרמה, הייתי לוקחת את זה לאקסטרים וצובעת את כל החדר בגוון הזה. כדי להפוך את המראה ליותר מרובד ועשיר הייתי מוסיפה באחד הקירות פאטרן, כמו פסים למשל, בטון אחד יותר כהה או בהיר, מה שיוסיף עניין בחלל. מכיוון שמדובר בצבע מאוד שבסיסו טבעי הייתי משלבת איתו חומרים שלקוחים מהטבע כמו עץ, עור טבעי וצמחיה ירוקה. מבחינת צבעים משלימים, רצוי לבחור בשחורו/או לבן שילוו אותו בטקסטיל וברהיטים. אלה שמחפשים את המראה היותר רגוע ועדיין להוטים להשתמש בו יכולים בהחלט לעשות זאת עם טקסטיל ואלמנטים דקורטיביים". 

אליתה ליוינג // יח"צ
אליתה ליוינג // יח"צ

לדברי שרית גולדשטיין, מחברת גולדשטיין גלרי טפט: "זהו צבע קלאסי ונעים, שמכניס חמימות ובעיקר אופי לחדרי שינה, סלונים, וגם לחדרי ילדים. צבע שמביא לנו את השמיים לבית. שינוי מרענן יחסית לשנים האחרונות שחברת פנטון בחרה צבעים מורכבים ושנויים במחלוקת, שלקוחות ומעצבים רבים נמנעו מלעשות בהם שימוש,  ולא שילבו אותם בבית. השימוש בכחול רחב ומגוון, מצויין לטקסטיל, רהיטים, חיפויי ארונות, מטבחים ועוד. אחד היתרונות בלשלב את הכחול, הוא שאין צורך בשינוי דרמטי בחלל הקיים, מאוד קל לשלב אותו עם הגוונים והחומרים הקיימים בבית".

קמחי תאורה // יח"צ
קמחי תאורה // יח"צ

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות