banner
מתחם ששת הימים בכפר סבא // יחצ
מתחם ששת הימים בכפר סבא // יחצ

כפר סבא: העירייה לא הגישה כתב הגנה במועד וחויבה ב – 10,000 שקל

בית המשפט נזף בעיריית כפר סבא ובוועדה המקומית, לאחר שלא הגישו כתב הגנה במועד, וחייב אותן לשלם 10,000. ברקע להחלטה עומדת תביעת נזיקין נגדן בסך 4 מיליון שקל בגין ביטול היתר שניתן לפרויקט תמ"א 38 בעיר

ההחלטה התקבלה בעקבות תביעת נזיקין שהגישה חברת י.נ.ו.ב לפני מספר חודשים כנגד עיריית כפר סבא והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בסך של 4 מיליון שקל, בגין פרויקט תמ"א 38/2 – הריסה ובנייה- במתחם ששת הימים בעיר. 

בתביעה נטען כי העירייה נתנה היתר בנייה בתנאים לפרויקט אולם לאחר מכן ביטלה אותו, תוך שהיא משנה את מדיניותה. בעירייה טענו מנגד כי "תוכנית היזם לא עומדת בדרישות יסוד בתכנון העיר ואינה עולה בקנה אחד עם ראייה תכנונית כוללת של המתחם והאזור כולו", וציינו כי הם יגיבו לטענות בערכאות משפטיות. 

אולם כעת כאמור, מהחלטה שניתנה לאחרונה על ידי בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, עולה כי השתיים לא הגישו כתב הגנה במועד הנדרש. השופט אורן שוורץ פסק כי העירייה והוועדה המקומית יחויבו בתשלום של 10,000 שקל כתנאי להארכת מועד הגשת כתב ההגנה, ונתן להן אורכה להגשתו, לפנים משורת הדין, עד ליום ה-11.3.2021. ישיבת קדם המשפט נקבעה לחודש יוני השנה. 

בהחלטתו הוא ביקר את התנהלות העירייה והוועדה, וקבע כי: "אני סבור שבהתנהלות הדיונית של הנתבעות נפלו פגמים של ממש". עוד הוא כותב כי הנתבעות הפרו את הוראות תקנות בית המשפט, תוך שלא ברור מה מנע מהן להגיש את כתב ההגנה וכי
"מחדליהן גרמו לשיבוש ההליך המשפטי". 

מעיריית כפר סבא נמסר כי: "חברת י.נ.ו.ב הפסידה רק בשבוע האחרון בעתירה שהגישה נגד העירייה, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז דחה את עתירתה בנוגע לפרויקט ברחוב ויצמן 55 ללא צו להוצאות. באשר לתביעה זו, עם קבלת התביעה, העבירה עיריית כפר סבא את הנושא לטיפולה של חברת הביטוח של העירייה, לצורך בדיקת נושא הכיסוי ביטוחי, וזו התעכבה במתן תגובתה. חברת הביטוח הייתה זו שהגישה את הבקשות למתן אורכה להגשת כתבי הגנה, ובסופו של הליך נעתר בית המשפט לבקשת העירייה לקבלת אורכה להגשת כתב ההגנה, וזה יוגש במועד שנקבע".

מחברת ינוב נמסר כי: "עיריית כפר סבא עושה ככל העולה על רוחה, רומסת את תקנות בית המשפט ומתעלמת מהחלטותיו. כל זאת, מתוך כונה להתחמק בפועל מהגשת כתב ההגנה בתביעה שהגשנו נגדה ולעכב את ההליכים. אנו תקווה כי בסיום הארכה השנייה שקיבלה, תואיל בטובה העירייה להגיש כתב הגנה ולהציג את עמדתה".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות