banner
חיה נחום // צילום: רונן אקרמן
חיה נחום // צילום: רונן אקרמן

תמונת מצב: שיווק דירות לצד הקורונה

איך משווקים דירות בימי הקורונה ? על ים הלבבות בווטסאפ שלא יחליפו שיחה טובה, קומץ געגועים לירידי הדירות ולמה אסור לשכוח את דור ה-Y  // כל הטיפים בטור אישי של חיה נחום

מאת חיה פוריצקי נחום, מייסדת ומנכ"לית "המטבחון פרסום", ומומחית במיתוג פרויקטי נדל"ן למגורים.

הקורונה תפסה את מחלקות השיווק והמכירות לא מוכנות ואף מבולבלות, בדיוק כמו את כל אזרחי העולם.

אין ספק שהתגובה הייתה מהירה, אך באותה נקודת זמן כולנו חשבנו שזו אפיזודה שעומדת לחלוף ממש בקרוב, אך זו הייתה רק ההתחלה. אני לא אתיימר להגיד שיש לי פתרון סגור ובטוח מכאן ועד סוף הקורונה, אך בהחלט אפשר להסתכל רגע על המצב היום, על הפעולות שנעשו בגל הראשון ומתוך זה לנסות ולתכנן את התקופה הקרובה.

אז כמו רוב הדייטים הראשונים, הכל מתחיל ברשת.

כולם גילו את זום, פלטפורמה נהדרת המאפשרת לבצע שיחות מכירה ולהסתכל ללקוחות בעיניים, אפילו חוסכת זמן. אך די מהר הבנו שהיא לא מתאימה לכל סוגי האוכלוסייה, וזה לא קשור רק לגיל. זה קשור יותר לסגנון החיים והעיסוק.

אז איפה שזה כן קרה, זה באמת אפשר תקשורת טובה יותר מול מתעניינים. מעטות העסקאות שנסגרו בצורה הזו, או בגל הראשון.

אך ללא ספק נוצרה תקשורת התחלתית טובה, וכמו שכבר אמרתי, כל דייט טוב יוצא מהרשת לחיים האמתיים, ואכן ביוני ויולי אנחנו רואים גידול יפה במספר העסקאות.

מתעניינים שמגיעים בימים אלו למשרדי המכירות, הם מתעניינים רציניים שבאו לעשות עסקה. זמני סגירת העסקאות הצטמצמו, ויחסי ההמרה השתפרו פלאים.

והנה שוב הגל השני עומד בפתח הדלת והוא הרבה פחות רומנטי מהגל הראשון.

אז בואו נזכר מה חשוב ללקוחות, ונראה איזה כלים יש לנו כבר עכשיו. על הדברים שבפיתוח נדבר בפעם הבאה.

פגישה ראשונה: אם לא בזום, אפשר בווצאפ. פשוט עדיף לעבור לעולמות הוידאו על מנת להצליח ליצור קשר אישי.

סיור בשטח: כרגע אני יכולה לחשוב על 2 פתרונות. הראשון והמוכר לנו, מצלמות בשטח. הלקוחות יוכלו להיכנס ולראות לבד השטח. לינק פשוט באתר האינטרנט של הפרויקט יאפשר צפייה. ומכאן לפתרון השני, איך מראים הסביבה? התשובה היא google street view. שיתוף מסך בזום וטיול עם הלקוחות ברחוב.

ביטחון: בימים אלו, כשכולנו שקועים בקמפיינים מכרתיים בפרויקטים השונים,  אני ממליצה ליזמים לשלב קמפיין מותג. חשוב שלקוחות יכירו את שם החברה והערכים שלה ואם אפשר במודעות בלתי נעזרת. זה לא כל כך מסובך או יקר. השיטה הקלה ביותר היא להגיש קמפיין מותג במקביל לקמפיין הפרויקט. הקהלים של הפרויקט כבר נמצאים בדטאות של הפרויקט, כל מה שצריך זה רימרקטינג.

מידע וידע: זה נכון שהלקוח יכול להיכנס לאתר הפרויקט ולראות תוכניות דירה, הדמיות או סרט. הוא גם יכול לעשות השלמה במדלן ויד 2 וללמוד על השכנים, חינוך וכדומה אך בסופו של דבר, התפקיד שלנו למקד את הלקוח. זה הזמן להגדיר את הלקוחות  לפי סגמנטים ( זוגות צעירים, משפחות צעירות, מצמצמי דיור וכדומה ) ולהכין לכל קהל מצגת שממקדת אותו לדברים שחשובים עבורו. זה גם יעזור בשיחת המכירה, וגם ינגיש למתעניינים את המידע בצורה מרוכזת וחכמה.

פגישה שניה: טוב עשינו עיניים, התכתבנו, שלחנו לבבות אבל מתי שהוא נצטרך לשבת ביחד בתקווה לחתום עסקה. אני לא מכירה כרגע מנגנון שמציע חתימה דיגיטלית על  חוזים, אך אם נחשוב רגע אך אנחנו עושים עסקאות עם תושבי חוץ, אולי נקבל בטחון שאפשר לקנות או למכור דירות גם בלי לבקר באמת במקום.

לימון ללימונדה: כבר הרבה זמן אני אומרת שענף הנדל"ן חייב להתאים את עצמו לכניסתו של דור ה y. אז לדוגמא מוצרים כמו תיק דייר, שחייבים להעלם  כבר מהעולם יקבלו עכשיו תפנית שכבר אי אפשר בלעדיה ויהפכו לאפליקציות דיירים.

שובם של ירידי הדירות? אולי. אני מודה שתמיד אהבתי ירידי דירות. ועכשיו אני כבר מתגעגעת לכל האקשן הזה. אז שוב, כשדוחקים אותנו לפינה אנחנו יודעים לפעול. אז תודות לכנסי הדיירים הקרובים של מחיר למשתכן, כולם ילמדו איך אפשר לעשות ארועים, ולא באולם… ברשת. מתחמים וירטואליים יהיו חלק משגרת החיים שלנו.

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות