banner
כיכר הדוידקה // צילום: מגדילים
כיכר הדוידקה // צילום: מגדילים

עיריית ירושלים צפויה לאשר כ-1,000 דירות בהתחדשות עירונית

בעירייה ממשיכים לקדם תכניות – מהנדס העיר ממליץ לתת תוקף למתחם הדוידקה וקולומביה 6-10

זיו גולדפישר 16.06.2025

בצל הלחימה העצימה באיראן והפגיעות של טילי האויב בלב ערי ישראל: מהנדס עיריית ירושלים, יואל אבן, ממליץ לתת תוקף לשתי תכניות התחדשות בעיר, המציעות 973 יח"ד. בימים אלו מבינים אזרחי המדינה את חשיבות הממ"ד, לאחר שבמערכה הנוכחית, הם נדרשו לשהות במרחב מוגן תיקני, ולא להסתפק בחדרי מדרגות. בוועדה המקומית ירושלים ממשיכים לקדם את התוכנית, שיספקו בעתיד ממ"דים לתושבי העיר והיא צפויה לדון בהמלצות מהנדס העיר בישיבתה הקרובה השבוע, ולגבש על בסיסן המלצות לוועדה המחוזית. 

התכנית שעולות לדיון הן תכנית פינוי בינוי ברחוב קולומביה 6, 8, 10 בקרית מנחם, המציעה 583 יח"ד, ותכנית מתחם הדוידקה, המציעה 390 יח"ד.

פרויקט קולומביה 6,8,10 בירושלים // הדמיה: אדריכל יגאל לוי
פרויקט קולומביה 6,8,10 בירושלים // הדמיה: אדריכל יגאל לוי

תכנית רחוב קולומביה 6, 8, 10 ששטחה 7 דונמים וממוקמת בין רחוב קולומביה לרחוב איסלנד, מציעה הריסת 3 מבנים קיימים עם 131 דירות. במקום הבינוי המיועד להריסה, התכנית מציעה 3 מבנים בני 30 קומות, הכוללים 575 יח"ד ועוד 8 יח"ד מותנות – ובסך הכל תוספת של 452 יח"ד. שטח ממוצע ליחידת דיור  עם ממ"ד עומד על 100 מ"ר.

התוכנית הופקדה בתאריך בחודש מרץ השנה, והוגשו נגדה 4 התנגדויות. מהנדס העיר ממליץ לקבל חלק מההתנגדויות ולאשר מתן תוקף לתכנית, בכפוף לתיקונים. בין השאר נקבע כי הזכויות המותנות יהיו בהתאם לדו"ח שמאי ובתיאום ובדיקה של שמאי של הוועדה המחוזית.

את התכנית יזמה קבוצת שפיר. עורך ראשי הוא אדר' יגאל לוי.

תכנית נוספת המומלצת למתן תוקף היא תכנית "כיכר הדוידקה",, ברחוב יפו 27 שבמרכז ירושלים. בשטח התוכנית קיים מבנה בן 4-6 קומות, משמש למסחר, מלונאות (אברם הוסטל) ומגורים, בהיקף של 34 יח"ד. התכנית מציעה התחדשות עירונית למתחם הדוידקה באמצעות הריסת מבנה קיים ובניית שני מגדלים חדשים לשימושים מעורבים, בני 38 ו-39 קומות, הכוללים 390 יח"ד, שטחים ציבוריים בהיקף של 2,200 עיקרי, מסחר בהיקף של 1,629 מ"ר עיקרי ותעסוקה בהיקף של 3,201 מ"ר עיקרי.

התכנית סמוכה לתחנת הרכבת הכבדה הצפויה להיבנות במתחם ולתחנת הרכבת הקלה הקיימת במקום. התוכנית הופקדה בחודש פברואר השנה והוגשו נגדה התנגדויות. 

אחת ההתנגדויות הייתה של רכבת ישראל, שטענה כי התכנית קודמה בלא תיאום איתה. מהנדס העיר כותב בחוות דעתו כי כבר בהחלטה על הפקדת התכנית נקבע כי תנאי להפקדה יהיה אישור של רכבת ישראל, אך מההתנגדות של רכבת ישראל עולה כי תאום ואישור אלו לא נעשו. המהנדס קבע כי תנאי לאישור התכנית יהיה אישור של רכבת ישראל. המהנדס ממליץ לדחות את יתר ההתנגדויות ולאשר את התכנית בכפוף לתיקונים. 

את התכנית הגישו חברת א.ב.נ.ר אבן ישראל רזידנס וחברת מגדל דוידקה ירושלים בע"מ, והיא נערכה על ידי זילברשטיין אהרן ואיאן באדר.

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות