banner
מתחם החצב התותחנים בחולון // הדמיה: א' סטודיו
מתחם החצב התותחנים בחולון // הדמיה: א' סטודיו

עיריית חולון אישרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בהיקף של 414 יח"ד

מדובר במתחם החצב-התותחנים, הכולל כיום 126 דירות קיימות. הבינוי המוצע כולל קומות מסד בגובה 3-4 קומות ומבנים בגובה מרקמי מגוון של בין 8-28 קומות

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה להפקדה בתנאים את תוכנית ההתחדשות העירונית המפורטת במתחם החצב-התותחנים בשכונת תל גיבורים

המתחם מקודם במסלול רשויות, על ידי המינהלת להתחדשות עירונית בשיתוף עם עיריית חולון ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, והוא ממוקם בצפון השכונה ומחולק לשני תתי-מתחמים. הבינוי המוצע במתחם יוצר בלוק היקפי, הכולל קומות מסד בגובה 3-4 קומות ומבנים בגובה מרקמי מגוון של בין 8-28 קומות. שני המתחמים הנם תת-מתחם החצב, שמאופיין בבניינים דו-קומתיים נמוכים ותת-מתחם התותחנים, שמאופיין בבנייני רכבת בני שלוש קומות. 

הדמיה: א' סטודיו
הדמיה: א' סטודיו

במסגרת התוכנית יהרסו המבנים הקיימים הכוללים 126 דירות ובמקומם ייבנו מבנים חדשים הכוללים 414 דירות עם חזית מסחרית. 

מעיריית חולון נמסר כי צוות התכנון בראשות מהנדסת העיר אדר' מימי פלג, יצר תוכנית התחדשות עירונית שמבוססת על שיפור הרשת העירונית והרחקת מבני המגורים מהכביש הראשי: "התוכנית תואמת לתוכנית המתאר 2040 שמצויה בהכנה ולתוכנית האב להתחדשות שכונת תל גיבורים, שמתווה את עקרונות הבינוי ואת מאפייניו, מגדירה מערך דרכים לשיפור התנועה בשכונה, מנחה כיצד לחזק את הרשת הירוקה של המרחב הציבורי ונותנת מענה לפרוגרמה לצורכי ציבור. כמו כן, התוכנית תואמת את תוכנית ח/619 שמצויה בהפקדה, אשר מגדירה את המתחם כמוקד להתחדשות עירונית".

הדמיה: א' סטודיו
הדמיה: א' סטודיו

עוד מציינים בעירייה כי: "בעלי הדירות במתחם מלווים מאז תחילת הפרויקט על ידי המינהלת להתחדשות עירונית בהתאם לחמשת השלבים המומלצים על ידה לקידום המתחם ולהוצאתו לפועל. במסגרת הליווי הקימה המינהלת יחד עם תושבי המתחם נציגויות דיירים והקנתה כלים וידע מקצועי. נציגות הדיירים בתת-מתחם התותחנים נמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים לבחירת יזם ונציגות הדיירים בתת-מתחם החצב נמצאת כרגע בשלב בחירת עורך הדין המלווה".

אדריכלית התוכנית היא מיכל יוקלה ממשרד "סטודיו מיה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות