banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

כיצד הצליחו תושבים משכונת נוה עופר בת"א לדחוף קדימה פרויקט פינוי בינוי?

רגע לפני בחירת יזם לפרויקט פינוי בינוי בשכונת נוה עופר בתל אביב, מספרת עליזה פדידה, חברת נציגות הדיירים בפרויקט, על הקשיים בדרך, חוסר האמון מול היזמים, החברה שנבחרה ללוות את הפרויקט והצליחה ליצור אמון מחדש, הפגישות בעירייה עד לאישור התב"ע והתקווה לחידוש פני השכונה: "ברגע שאנשים יראו את הפרויקט הזה נבנה, גם הם ירצו לחדש"

הפרויקט ממוקם ברחוב ארבר 14-26, כאשר את התהליך הובילה עם הדיירים החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, שמקדמת את הפרויקט משנת 2014. במסגרת הפרויקט יפנו 112 בעלי דירות את דירתם הישנה לטובת 317 דירות חדשות, שייבנו בשילוב בנייה לגובה ובניה מרקמית בבניינים בני 6-18 קומות. בעלי הדירות יקבלו דירות חדשות עם תוספת של ממ"ד, מרפסת, חניה ומחסן.

עליזה פדידה // יחצ מתוך אלבום פרטי
עליזה פדידה // יחצ מתוך אלבום פרטי

רגע לפני בחירת יזם לבניית הפרויקט, מספרת עליזה פדידה, אחת מבעלי הדירות במתחם הוותיק וחברת נציגות הפרויקט, על הדרך שעשו להגשמת החלום: "לאחר שנציגי החברה המלווה (החברה לפיתוח והתחדשות עירונית) ביצעו מספר בחינות, ומצאו שיש כדאיות כלכלית לפרויקט, התחלנו, בדרך לא פשוטה וארוכה, להחתים דיירים אבל אני ועוד מספר נציגים מהבניינים השכנים הצלחנו להחתים אחד אחד, עד שרוב הדיירים חתמו על יציאה משותפת לדרך". 

האם הייתם מעורבים בכל השלבים?
"תחילה בחרנו נציגות והגעו לפגישות עם נציגי החברה המלווה והדברים החלו לקרום עור וגידים. בעבר היו פה כמה יזמים אבל אף אחד לא הסביר ויצר קשר עם כל דיירי המתחם כפי שקרה כעת. החברה המלווה ערכה לנו לראשונה מפגשים קולקטיביים פנים אל פנים במתנ"ס ובמקומות נוספים, שבהם השתתפו כל דיירי המתחם. אנשים הבינו שהפעם מדובר בתהליך רציני ושהולכים כאן למהלך אמיתי". 

כיצד משכנעים את האוכלוסייה המבוגרת להיכנס לפרויקט פינוי בינוי?
"לא מעט מהדיירים במתחם הם משפחות מבוגרות ואנשים קשיי יום, שחששו בהתחלה לאבד את הנכס היחיד שלהם. כאן עירבנו את  נציגי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית והם סייעו ליצור אמון מול הדיירים". 

באיזה שלב אתם נמצאים כיום?
"אנחנו נמצאים בשלב של בחירת יזם לפרויקט. הוצאנו מכרז לבחירת יזם ואנו נמצאים בשלב הראיונות, ואני מאמינה שבתקופה הקרובה נגיע לתהליך הבחירה ומשם אני מקווה שהדרך להתחלת הבניה של הפרויקט תהיה קצרה".

מה היה לדעתך השלב הכי קריטי בפרויקט?
"אישור התב"ע – תוכנית בניין עיר.  היינו צריכים לקיים מספר פגישות בעירייה, כאשר בעירייה רצו במהלך הזמן לצמצם לנו את שטחי דירות התמורה. הסברנו להם שהדירות שלנו קטנות מאוד כבר עתה ושיש משפחות בהן מצטופפים 3 ילדים בחדר אחד. בסופו של דבר, הסכימו ללכת לקראתנו במחלקת ההנדסה ולאשר לנו דירות גדולות יותר".

האם הפרויקט יתרום לחידוש פני השכונה?
"אני בטוחה שבעתיד כל נוה עופר תשנה את פניה. ברגע שאנשים יראו את הפרויקט הזה נבנה, גם הם ירצו לחדש. אני יודעת שהעירייה מאוד מעוניינת שכל מתחם ארבר יעבור התחדשות עירונית ולא רק הבניינים שלנו שנמצאים בסוף התהליך".

הדמיית הפרויקט // סטודיו אנדו , כנען שנהב אדריכלים
הדמיית הפרויקט // סטודיו אנדו , כנען שנהב אדריכלים

מהחברה לפיתוח והתחדשות עירונית נמסר כי מדובר בפרויקט הראשון בו אושרה תב"ע למתן תוקף בשכונת נווה עופר: "בימים אלה נמצא הפרויקט בעיצומו של הליך מכרז לבחירת יזם, בו יבחרו בעלי הדירות את היזם עמו הם יתקשרו בהסכם פינוי בינוי לביצוע הפרויקט". 

התוכנית, המשתרעת על פני כ 7 דונם, תוכננה ע"י אדריכל גיל שנהב מכנען שנהב אדריכלים, בשיתוף עם צוות תכנון דרום, אדריכל ערן מאירסון וראש צוות דרום במנהל ההנדסה, האדריכלית אירית סייג אוריון.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות