banner
הדמייה באדיבות משרד הבינוי והשיכון
הדמייה באדיבות משרד הבינוי והשיכון

כ-14 מיליון שקל יושקעו בהכשרת בנייה קיימת על קרקע חקלאית באום אל פחם ובניית 1,122 יח"ד חדשות

הותמ"ל אישרה תוכנית לבניית למעלה מ- 1,122 יח"ד בתכנית מחיר למשתכן באום אל פחם, לצד הגדלת שטחי בנייה והכשרת כ-3,000 יח"ד שנבנו על שטחים חקלאיים. שטחי תעסוקה וציבור ייבנו על קרקעות מדינה

הדמייה באדיבות משרד הבינוי והשיכון

"אושרה להפקדה בותמ"ל הסדרה של שתי שכונות באום אל פחם, בניה חדשה של יחידות דיור בתכנית "מחיר למשתכן", הסדרת דרכים, הוספת שטחי תעסוקה ומבני ציבור, בניה בציפיות גבוהה יותר והגדרת סל זכויות לכל אזור", כך מדווח היום משרד הבינוי והשיכון, אשר קידם את התוכנית וטוען כי היא: "צפויה לפתח את העיר אום אל פחם ולשנות את פניה".

החלק הראשון של התוכנית כולל את שכונות עיר ג'ראר ואל עראייש, שכונות קיימות ובנויות היושבות על קרקע חקלאית ומכילות כ-3000 יח"ד. התכנית מסדירה, במסגרת החלטה 922, את השכונות על ידי הגדרה והפקעה של הדרכים לשימוש כלל הציבור, הגדרת שטחים למבני ציבור ושטחי ציבור פתוחים. "התוכנית מגדירה גם סל זכויות שיהווה פתרון וייתן מענה לצרכי הקניין הפרטי במצב הקיים ויאפשר הגדלת שטחי בניה, ציפוף המרקם הקיים והוספת יחידות דיור", מסבירים במשרד, אשר עד כה השקיע 8 מיליון שקל בתכנון, כאשר בהמשך מתכנן המשרד לתקצב את התכנון בעוד 14.4 מיליון שקל, שיוקצו לאחר אישור משרד האוצר.

החלק השני של התוכנית נמצא האזור שבין שתי השכונות וייבנו בו מעל ל-1,122 יח"ד, שטחי ציבור ושטחי תעסוקה שייבנו על קרקעות מדינה. יחידות הדיור ישווקו, לראשונה בעיר אום אל פחם, במסגרת תכנית "מחיר למשתכן", במחיר מוזל ובהנחה משמעותית ממחיר הדירה בשוק החופשי.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי: "חשוב לציין, כי טרם הוכרז המתחם על ידי קבינט הדיור כמתחם מועדף לדיור, נבחן הנושא על-ידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, אשר הכריע כי ניתן לפרש את חוק הותמ"ל לקולא ביחס למתחם זה, וכי ניתן לקדם את התכנון במסגרת הותמ"ל, על אף הבניה הבלתי החוקית הקיימת בתחום המתחם. זאת, נוכח מצוקת הדיור במגזר הערבי בכלל ובעיר אום-אל פחם בפרט. ההחלטה הותנתה בכך שלא תהיה בנייה בלתי חוקית חדשה במתחם ואכן בניה כזו לא הייתה".

מנכל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
מנכל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

בני דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מסר: "ישנה חשיבות מכרעת להסדרת הבנייה במגזר הערבי ויישום החלטת ממשלה 922 הן למגזר והן למדינת ישראל בכלל. נמשיך לפעול עם הרשויות במגזר הערבי בשיתוף פעולה מלא, לטובת צמצום מחסור הדיור ופיתוח היישובים במגזר, בדגש על תכנון ופיתוח המותאמים לצרכיהם".

אריאל יוצר // צילום: ארז אוזיר
אריאל יוצר // צילום: ארז אוזיר

אריאל יוצר, סגן הממונה על התקציבים ויו"ר הותמ"ל, מסר: "התכנית שהובאה היום לותמ"ל מהווה צעד משמעותי לפיתוח והרחבת הישוב אום אל-פחם. מדובר על מהלך מבורך של שיתוף פעולה בין משרד השיכון לבין הרשות המקומית ומועצה האזורית השכנה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות