banner
עו"ד שלומי הייזלר // יח"צ
עו"ד שלומי הייזלר // יח"צ

פתרון לחשמול מסילת החוף באזור חיפה ומנהור תוואי הרכבת החדשה

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "החלופה הנבחרת תנגיש את העיר חיפה לים, תעודד התחדשות עירונית ותוביל לתוספת משמעותית של יחידות דיור ושטחים פתוחים בלב העיר חיפה"

לאחר שנים בהם עיריית חיפה התנתה את אישורה לחשמול מסילת החוף בתחומה, במסגרת קידום תכנית תת"ל 18, החליט יו"ר המטה לתכנון לאומי, עו"ד שלומי הייזלר, לאשר חבילת החלטות שמעגנת מנגנוני תמרוץ ואכיפה שיבטיחו את קידום והפעלת מערך החשמול באזור העיר חיפה בעתיד הקרוב, כך נמסר ממשרד הפנים. 

בתוך כך, הייזלר חייב את הגורמים הנוגעים בדבר להניח בפני הוועדה פתרון מוסכם בתוך שלושה חודשים מיום פרסום ההחלטה, ולא, תמליץ הוועדה על תיקון התכנית, כך שלא תידרש הסכמתה של עיריית חיפה להפעלת החשמול, כאמור. 

בנוסף, במסגרת דיון לבחירת חלופות במסגרת תת"ל 65ב' "הכפלת מסילת החוף מחוף כרמל ועד לסדנאות אפרים" בחרה הוועדה בחלופת המנהור. במסגרת החלופה תבנה בתוואי הרכבת הנוכחי מנהרה בה יעברו שתי מסילות רכבת מהירות ושתי מסילות פרבריות ותפורק תשתית הרכבת העילית הקיימת. 

"לצד זאת יובהר, כי הוועדה סייגה את החלטתה על מנת להבטיח את שיתוף הפעולה עיריית חיפה במישור נוסף, והחליטה לשוב ולבחון את הצדקה לתוקף התנאים שנועדו להבטיח את חלופת המנהור, המועדפת על עיריית חיפה, ככל שחבילת החשמול בחיפה לא תאושר תוך שישה חודשים". 

הועדה הבהירה כי חשמול הרכבת באופן מידי הינו הכרחי עבור הציבור וכי בחירת החלופה נסמכת על כך שהחשמול יתבצע בעת הקרובה.

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "מדובר במערך החלטות כולל, שמטרתו הוצאת העיר חיפה מתקופת קיפאון ארוכה, אשר תזניק קדימה את כלל מטרופולין חיפה ותביא לחיבור רכבתי חשמלי מהיר ויעיל מלב המטרופולין לרשת הרכבות המהירה בטווח הזמן הקרוב ותבטיח חלופה מיטבית בטווח הארוך. 

החלופה הנבחרת תנגיש את העיר חיפה לים, תעודד התחדשות עירונית ותוביל לתוספת משמעותית של יחידות דיור ושטחים פתוחים בלב העיר חיפה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות