banner
הדמיית הפרויקט // ק.ש.ת ניהול פרויקטים וקולקר קולקר אדריכלים
הדמיית הפרויקט // ק.ש.ת ניהול פרויקטים וקולקר קולקר אדריכלים

אושר להגדיל את אחוזי הבניה בקרקע משלימה בפרויקטים של התחדשות עירונית באשקלון

רמ"י אישרה להגדיל את אחוזי הבניה בקרקע משלימה בפרויקטים של התחדשות עירונית באשקלון. ניתן יהיה לבנות עד 60% מיחידות הדיור בפרויקטים במגרש השלמה המצוי מחוץ למתחם המתחדש

רשות מקרקעי ישראל(רמ"י) נענתה לבקשת ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, לאפשר בניית 60% מסך יחידות הדיור בפרוייקט התחדשות עירונית, על קרקע משלימה שרמ"י מעמידה לטובת הפרוייקט, זאת בשונה מההחלטה הקודמת שאפשרה בניית 40% בלבד, מסך הדירות על הקרקע המשלימה. 

"להחלטה החדשה חשיבות מכרעת לקידומה של ההתחדשות העירונית באשקלון, שכן היא נותנת בידי גורמי התכנון כלי נוסף הצפוי להגדיל את הכדאיות הכלכלית ואת האפשרויות התכנוניות הדרושות לשם הוצאתם לפועל של פרויקטים בעיר", כך אומרים בעירייה.

 בעירייה מציינים עוד כי: "עד להחלטה החדשה, העיר אשקלון הייתה כפופה להוראות החלות על פרויקטים המצויים בתחום מרחב ירושלים ברמ"י אשר לפיהן, ניתן היה לבנות במגרשי ההשלמה, רק עד 40% מסך יח"ד החדשות, הדרושות לצורך הבטחת הכלכליות של התכניות ו-60% מסך יח"ד החדשות היו צריכות להיבנות במתחם המפונה. 

"ההוראות הקודמות הגבילו באופן משמעותי את היכולת להוציא לפועל פרויקטים של התחדשות עירונית באשקלון, שכן ערכי הקרקע בעיר מביאים למכפילים גבוהים של 1:7 – 1:8 ובנוסף לכך, תכנית האב להתחדשות עירונית של אשקלון קבעה כי צפיפות הבנייה לא תעלה על 45 יח"ד לדונם". 

בהחלטה האמורה אישרה הנהלת רשות מקרקעי ישראל לשנות את ההוראות החלות על אשקלון ולהחיל על העיר את הוראות החלות על מרחבי דרום וצפון, בכל הקשור להקצאת מגרשי השלמה. משמעות ההחלטה היא הגדלת אחוזי הבניה במגרשי ההשלמה (עד לכדי 60% ובמקרים חריגים אף 67% מסך יחידות הדיור בפרויקט), כך שההיתכנות לביצוע הפרויקטים בעיר תגדל וכך גם מידת הכדאיות הכלכלית הדרושה לקידומם ולביצועם. 

תומר גלאם, ראש העיר, בירך על ההחלטה ואמר כי: "מדובר בהחלטה מאד משמעותית לעיר אשקלון ולפוטנציאל ההתחדשות העירונית בתחומיה. החלטה זו תאפשר לתכנן ולקדם בצורה טובה ונכונה יותר את עיצוב פניה החדשים של אשקלון ואת איכות החיים בעיר ומגדילה באופן משמעותי את היתכנותם של פרויקטים בתחום ההתחדשות ברחבי העיר. זהו שלב חשוב נוסף בדרך לחידוש פניה של אשקלון".

גדעון קינג, ראש המנהלת להתחדשות עירונית הוסיף כי: "מדובר בבשורה של ממש לעיר אשקלון, לתושביה וכמובן ליזמים הפועלים בעיר בתחום ההתחדשות העירונית. אשקלון היא העיר הראשונה בארץ שפעלה לקידום החלטה מסוג זה, אשר קיבלה את אישור הנהלת רשות מקרקעי ישראל, והיא מהווה צעד נוסף וחשוב לקידום התחדשות עירונית באשקלון".

מהעירייה נמסר כי: "מהלך ראשוני זה הינו פרי עבודה מאומצת ושיתוף פעולה פורה בין עיריית אשקלון, המנהלת להתחדשות עירונית באשקלון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אשר מצאו אוזן קשבת אצל הנהלת רשות מקרקעי ישראל ומרחב ירושלים ברשות". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות