banner
סר ג'יימס דייסון, מייסד החברה // באדיבות חברת ,Dyson אנגליה - יחצ
סר ג'יימס דייסון, מייסד החברה // באדיבות חברת ,Dyson אנגליה - יחצ

תערוכה: עיצוב והנדסה טכנולוגית

המדיטק ומוזיאון העיצוב חולון מציגים תערוכה מקורית "עובדים ביחד: עיצוב והנדסה טכנולוגיות חדשות להולכת אוויר". הפתיחה: 27.11

התערוכה המקורית עובדים ביחד: עיצוב והנדסה, הראשונה מסוגה בארץ, היא תוצר של שיתוף פעולה בין חברת Dyson למוזיאון העיצוב חולון. המבקרים מוזמנים למסע המציג נקודות ציון ופריצות דרך טכנולוגיות, המשלבות בין עיצוב לבין הנדסה, מתוך עבודתו של סר ג'יימס דייסון  (James Dyson) ושל חברת דייסון (Dyson) שבבעלותו. החל משנות ה70 ועד היום עם פיתוחו של שואב האבק האלחוטי.

מערך הציקלונים של שואב האבק V10, מוגן בפטנט// באדיבות חברת ,Dyson אנגליה - יחצ
מערך הציקלונים של שואב האבק V10, מוגן בפטנט// באדיבות חברת ,Dyson אנגליה – יחצ

"חברת Dyson היא סמל לעיצוב פונקציונלי ואייקוני ולפיתוח מוצרים מובילים. כאשר פסגת הטכנולוגיה פוגשת חשיבה עיצובית נולדים מוצרים מושלמים. הסיבה ששואב האבק של Dyson הפך למוצר נחשק בכל בית היא בזכות פיתוח טכנולוגי מתקדם וחשיבה עיצובית פונקציונלית ואייקונית. זוהי נקודת מפגש כמעט טבעית עם מוזיאון העיצוב חולון", אומרת אפרת ברק, אוצרת התערוכה.  

ג'יימס דייסון, ממציא ומייסד החברה: "בעידן בו יכולות טכנולוגיות מתפתחות בקצב מואץ ושוק מוצרי הצריכה מוצף על ידי מגוון אינסופי של אפשרויות, המוצרים שסביבנו הולכים ומשתנים. טכנולוגיות ישנות מתרעננות ומתאימות עצמן ליכולות עכשוויות, ומוצרים מסורתיים הופכים להיברידים, חדשים ומשונים. כפי שניתן לראות במוצרים כמו: הטלפון, השעון והטלוויזיה.

מבנה ציקלונים קונצנטרי לפעולה יעילה // באדיבות חברת ,Dyson אנגליה - יחצ
מבנה ציקלונים קונצנטרי לפעולה יעילה // באדיבות חברת ,Dyson אנגליה – יחצ

"כמו כולם, אנו מתוסכלים ממוצרים שלא עובדים כראוי. כמהנדסי עיצוב, אנו מייצרים שינוי המכוון לחדשנות ושיפור" . ג'יימס דייסון (James Dyson) מפתח המוצרים וממציא הפתרונות, שהפכו לאייקון בתחום העיצוב והטכנולוגיה, פיתח את שואב האבק הראשון בעולם ללא שקית, מתוך צורך וניסיון אישי. הוא פשוט לא אהב את השקית שהייתה מלוכלכת והחלישה את השואב ככל שהתמלאה.

בהמשך, הוא פיתח את המיכל השקוף שהפך לסמל המייצג את העיצוב של המותג, גם הוא הראשון בעולם. הטכנולוגיות שפיתח מוגנות בפטנטים רשומים ובעלות תו איכות. כיום פועלת החברה בחמישה תחומים טכנולוגיים עיקריים: שואבי אבק עם כבל, שואבי אבק אלחוטיים, מכשירים לסינון האוויר, מוצרים לטיפוח השיער, מייבשי ידיים ואביזרי תאורה.

חלקים ורכיבים של שואב אבק דייסון // באדיבות חברת ,Dyson אנגליה יחצ
חלקים ורכיבים של שואב אבק דייסון // באדיבות חברת ,Dyson אנגליה יחצ

סדנאות לילדים על הקשר בין עולם העיצוב לטכנולוגיות
במסגרת התערוכה יערכו סדנאות לילדים שבאמצעותן ילמדו המשתתפים על הקשר ההדוק שבין עולם העיצוב לבין טכנולוגיות שונות וימחישו כיצד השילוב ביניהם משפיע ומשנה את המציאות שלנו. בסדנת העיצוב "ציקלון" יתנסו המשתתפים בעיצוב וביצירת משחק המבוסס על עקרון הכוח הצנטריפוגלי, אותו כוח שהניע את ג'יימס דייסון בהמצאותיו. תכנון, עיצוב וייצור של מוצר דורשים התחשבות בפרמטרים רבים כמו: הבנה במבנים, בחומרים, בטכנולוגיות ובשיטות ייצור, במקביל לניתוח וזיהוי האופי, ההתנהגות ורצון המשתמשים. כדי לעמוד במשימה זו, חברות רבות משלבות בין חשיבה הנדסית, המבוססת על מידע ובדיקות מדויקות, לבין חשיבה עיצובית, העוסקת בהבנת ההתנהגות ודרכי השימוש. העבודה המשולבת של עיצוב והנדסה, מאפשרת פיתוח מוצרים שימושיים, שיחזיקו מעמד לאורך זמן, יהיו נוחים לשימוש ואהובים על המשתמשים.

אוצרת: אפרת ברק. ספריית החומרים ע"ש אהרון פיינר עדן, מוזיאון העיצוב חולון. התערוכה בשיתוף חברת Dyson וחברת ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל.

התערוכה תוצג בגלריה מרגלית ע״ש אברהם מרגלית ובמסדרון ההיקפי במוזיאון העיצוב חולון החל מיום ג׳ 27/11/2018 ועד לשבת 27/4/2019.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות