banner
פינוי בינוי חולון | שבילי אופניים בעיר חולון // באדיבות דוברות עיריית חולון
שבילי אופניים בעיר חולון // באדיבות דוברות עיריית חולון

עיריית חולון לא ויתרה: בעל נכס שפיצל דירות נקנס ב- 130,000 שקל

בית המשפט המחוזי הטיל קנס של 130,000 ₪ על בעל נכס מחולון שהפך שתי יחידות דיור ללא פחות משבע יחידות דיור. השופטת סוקולוב: מדובר בעבירות חמורות שהפכו ל'מכת מדינה' שנעברו על ידי המשיב במשך שנים רבות"

תמונה: העיר חולון // באדיבות דוברות עיריית חולון

מדובר בכתב אישום שהוגש בשנת 2014 כנגד נאשם שעשה שימוש אסור בנכס ברחוב המעפילים, אשר הפך שתי יחידות דיור (המותרות ע"פ התב"ע) ללא פחות משבע יחידות דיור, אשר הושכרו והניבו לו רווח כלכלי. כעולה מגזר הדין: " ביום 14.1.20 הוגש נגד המשיב כתב אישום בגין בניה ושימוש במקרקעין ללא היתר ובסטייה מהיתר או תוכנית בניה על פי חוק התכנון והבניה… מדובר בעבירות בניה שיפוץ והחלפת גגות ושימוש בנכס שפוצל ל-7 יחידות דיור נפרדות כאשר רק שתיים מותרות על פי ההיתר והתב"ע". עקב כך, בחודש יוני השנה גזר בית המשפט לעניינים מקומיים בחולון על הנאשם קנס בסך 50,000 ₪ בלבד, התחייבות כספית בסך 200,000 ₪ וצו התאמה לתב"ע.

אולם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חולון לא השלימה עם גזר הדין המקל, לטעמה, והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי על קלות העונש. הטענה המרכזית בערעור נגעה לעובדה, שבית המשפט לעניינים מקומיים לא הטיל קנס על השימוש היומי המתמשך, בעוד שהחוק מאשר הטלת קנס כזה: "הקנס שהוטל איננו הולם את האישום בו הורשע המערער ואת העובדה שהמשיב משתמש בדירות שהוקמו ופוצלו בניגוד לחוק כשבע שנים, השכיר ושלשל את הרווחים בסך של מאות אלפי שקלים לכיסו".

הנאשם הגיש אף הוא ערעור על חומרת העונש, כאשר לטענתו הקנס המקסימלי עומד על 29,000 שקלים וכן המטעמים הבאים: "למשיב נסיבות אישיות ורפואיות קשות אשר פורטו בפני בית משפט קמא וגם בערעור הוא סובל מכאבים קשים, קשיי הליכה ונאלץ לעזוב את עבודתו. זאת ועוד. הוא נפרד מאם בתו וחזר להתגורר עם אמו". 

בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור של הוועדה המקומית חולון ודחה את ערעורו של הנאשם. השופטת עמיתה מרים סוקולוב ציינה כי: "מדובר בעבירות חמורות שהפכו ל"מכת מדינה" שנעברו על ידי המשיב במשך שנים רבות", והטילה על הנאשם קנס בסך 130,000 ₪ והשאירה על כנה את ההתחייבות שלא לעבור עבירה נוספת ע"ס 200,000 ₪ וכן, ביצוע צו התאמה לתב"ע. השופטת ציינה עוד כי: "אכן יש צורך להטיל על המשיב גם קנס יומי בסך 1,400 שקל, שירתיע אותו ועבריינים פוטנציאליים מלעבור עבירות דומות".

בעיריית חולון ברכו על גזר הדין: "בכך משדר בית המשפט מסר תקיף, לאור תיקון 116 לחוק התכנון והבניה, הקובע כי יש להטיל גם קנס יומי על העושים שימוש אסור במקרקעין".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות