banner
פינת אוכל \\ רגב כלף
פינת אוכל רגב כלף

איך מתכננים ומעצבים בית על מגרש צר וארוך מאוד?

אדריכל רון שפיגל, מתכנן הפרויקט: "הפתרון בבנייה על השטח הקשוח נמצא באמצעות בניית קיר ללא פתחים שנבנה במטבח ולכל אורך גובה הבית"

אדריכל רון שפיגל, "שפיגל אדריכלים"

בנייה – מגרש 490 מ"ר, 260 מ"ר בנוי

הדיירים – זוג פלוס 4 ילדים.

זהו בית חדש שנבנה בחדרה על ידי רון שפיגל אדריכלים עבור זוג וארבעת ילדיהם. כבר בתחילת הבנייה היה ברור לאדריכל רון שפיגל שעומד כאן אתגר משמעותי מאחר והשטח יושב על מגרש צר מאוד וארוך שדורש חשיבה רבה על מנת למקסם את הפוטנציאל של השטח בסך 490 מ"ר ו-260 מר בנוי. לדברי האדריכל רון שפיגל, "מצד אחד הלקוחות ביקשו לבנות את בית חלומותיהם, בית מפנק לבני הזוג ולארבעת הילדים, עם שטח ציבורי – פנים וחוץ מפנק. כאשר האתגר העיקרי היתה הבנייה. לאור העובדה שמדובר במגרש צר מאוד וארוך. הפתרון בבנייה על השטח הקשוח נמצא באמצעות בניית קיר ללא פתחים שנבנה במטבח ולכל אורך גובה הבית. הקיר נבנה מבטון חשוף, שהפך בעצם למוטיב מרכזי בולט ועיצובי בבית. 

"כאשר אתה עושה קיר עיוור (ללא חלונות) יש אפשרות לחרוג מקו הבניין ובתוך כך להרחיב את הבית. לקחנו את קיר הסלון והמטבח כפתרון להרחבת הבית". אלא ששפיגל הבין שהקיר העצום הזה צריך להפוך להיות אלמנט עיצובי, מאחר והוא מתנשא לגובה של שלוש קומות ויוצא מקו הבית החוצה. "ההחלטה להפוך אותו לקיר קונספט מבטון חשוף התקבלה כדי לייצר קיר "עיוור" עם עניין. כך שמקיר הבטון נולד הקונספט העיצובי של הבית. הבטון החשוף שנשאר גם בפנים וגם מבחוץ מתכתב עם יתר החומרים של הבית והופך אותו לפרוייקט חם – קר. משחקים בין חום לקור", הוא אומר. 

קומת הקרקע כוללת את החלל הציבורי, כמו גם שני חדרי הילדים לבנות. בקומה העליונה ממוקמים שני חדרי הבנים. סוויטת ההורים המרווחת כוללת כמובן חדר רחצה גדול ומפנק, חדר ארונות ויציאה למרפסת רחבה שצופה לחצר הבית.

חדר שינה \\ רגב כלף
חדר שינה \\ רגב כלף

ביחד עם בני הזוג, בחר האדריכל שפיגל, סגנון עיצוב מודרני המאופיין בקווים נקיים. נבנו מפתחים גדולים על מנת למקסם את הגינה הנפלאה והחצר המרשימה, שבמרכזה נבנתה בריכת אינפיניטי, שממוקמת לאורך המגרש וגולשת לחלקו האחורי. הבריכה שממוקמת במרכז החצר, כוללת ג'קוזי ואזור ישיבה. הבריכה גולשת לחלק הנמוך של החצר שהפך לאזור משחקים של ארבעת הילדים, בלי שהדבר יפריע לשוהים בבית.

סלון \\ רגב כלף
סלון \\ רגב כלף

החומרים שנבחרו לפרוייקט משלבים בין החם לקר. מצד אחד העץ, ומצד שני הבטון החשוף, כמו גם הזכוכית והברזל. פלטת החומרים מעניינת, יוצרת אינטראקציה שנונה בין החומרים, והופכת את הבית למרשים ועדכני, לצד חם ונעים. 

מדרגות  \\ רגב כלף
מדרגות \\ רגב כלף

בעת הכניסה לבית רואים מדרגות ברזל מרשימות בחיתוך לייזר בשילוב מדרכי עץ, שמטפסות לגשרון בקומה העליונה. בקומה השנייה יש  פנייה  לאזור חדרי הילדים ואילו פנייה נוספת תוביל  לסוויטת ההורים המפנקת, מה שיוצר הפרדה בין האגפים של הגדולים והקטנים. הגישה לסוויטה היא דרך גרם מדרגות נוסף, על מנת להעצים את הפרטיות. 

עבור החלל המשותף שממוקם בקומה הראשונה, יש ניגודיות חומרית בהתאם לחומר ולצבעו הטבעי, שיוצרת קשת חמה-קרה של צבעים: חיפוי העץ של המדרגות, חיפוי העץ בחזיתות המטבח, הריפוד החרדלי של מערכות הישיבה בסלון, שטיח בגוון חרדל ונגיעות אפרוריות.

סלון ופינת אוכל \\ רגב כלף
סלון ופינת אוכל \\ רגב כלף

קיר הבטון החשוף שנעשה לאורכו של הבית, מהווה רקע עיצובי בולט למטבח. בצד אחד של הקיר נוסף חלון גבוה לאוורור וכניסת אור למטבח, ומצדו השני אותו אלמנט רק בשילוב דלת יציאה לחצר הבית. המטבח עצמו בנוי מארונות גבוהים ואי ממול שמנוצלים היטב לאחסון  הצבעים הכהים שנבחרו לארונות יחד עם מכשירי החשמל בגוון שחור ועץ האלון על רקע הבטון החשוף נותנים חמימות לחלל ומשאירים אותו בקו עיצובי נקי ואוורירי.

מטבח  \\ רגב כלף
מטבח \\ רגב כלף

לסלון נבחרו גופי תאורה אופקיים יחד עם גוף תאורה מרכזי עגול, שממשיכים את השימוש העיצובי בצבע השחור וממשיכים את הקו העיצובי של הסלון  לחלל הציבורי.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות