banner
הדמיית פרויקט אלמוג כרמל מערב // טוטם הדמיות
הדמיית פרויקט אלמוג כרמל מערב // טוטם הדמיות

חיפה: יוצא לדרך פינוי בינוי עם מגדלי המגורים הגבוהים ביותר בעיר

מאז שנת 2006 מקדמת עיריית חיפה את הפרויקט, אשר יוצא לדרך בימים אלו ויתבצע בשלבים. המגדלים החדשים יתנשאו לגובה של כ-30 קומות ויכללו 437 יח"ד

הדמיית פרויקט אלמוג כרמל מערב // טוטם הדמיות

פרויקט פינוי-בינוי של קבוצת "אלמוג" הוא מהגדולים בחיפה והצפון, אשר ייבנה על מגרש בשטח של כ-16 דונם במפגש הרחובות המלך אמציהו והמלך שלמה בצמוד לשכונת רמת הנשיא. הפרויקט יכלול שלושה מגדלי מגורים, שיהפכו למגדלי המגורים הגבוהים ביותר בחיפה. שניים מהם יתנשאו לגובה של 30 קומות והשלישי יהיה בן 27 קומות. הפרויקט נמצא במרחק של כ-600 מטרים בלבד מקו החוף.

בימים אלו יושק תחילה הפרויקט במכירה מוקדמת לעובדי רפאל, כאשר 30 דירות ראשונות יוצעו לעובדי החברה בהנחה של עשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון, כך מדווחת "אלמוג".

תחילת התכנית בשנת 2006
התוכנית לפינוי המבנים הוותיקים בנווה דוד החלה ביוזמת עיריית חיפה כבר בשנת 2006, כאשר קבוצת אלמוג מקדמת אותה מזה כ-6 שנים. התכנית תוכננה על ידי משרד האדריכלים שוורץ–בסנוסוף.

בתקופה הקרובה יעזבו את בתיהם הדיירים במבנים הראשונים המיועדים להריסה, ויחלו העבודות בשטח. בסך הכל יפונו וייהרסו 8 מבני רכבת בהם 74 יח"ד קטנות בשטח ממוצע של כ-50 מ"ר שהוקמו בשנות ה-50. במקום יחידות הדיור הקיימות ייבנו 437 דירות חדשות, אשר יהיו מרווחות, בשטח ממוצע של כ-100 מ"ר כל אחת. הדירות יכללו מרפסת, ממ"ד וחניה תת קרקעית. בכל מגדל תהיינה מבואות יוקרתיות ומאפיינים נוספים של בניה מודרנית וחדשנית.

הריסת שלושה מבנים ראשונים
על פי דברי החברה, בשלב הראשון ייהרסו שלושה מבני רכבת ובמקומם ייבנה מגדל מגורים שיכלול 161 דירות מרווחות. למבנה זה יעברו 30 המשפחות הראשונות ממבני הרכבת, שבחרו כבר את דירותיהן החדשות. הדירות שנבחרו על ידי הדיירים הן דירות בנות 4 חדרים, בקומות 3 עד 16. בשלבים הבאים יהרסו יתר המבנים הישנים ובמקומם ייבנו המגדל השני והשלישי.

יקי אמסלם מנכל קבוצת אלמוג // צילום: איציק שוקל
יקי אמסלם מנכל קבוצת אלמוג // צילום: איציק שוקל

יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג, אמר כי: "אנו גאים להוביל את ההתחדשות העירונית בחיפה ולהגיע לרגע זה לאחר מסע של כ-6 שנים שבהן עבדנו על תכנון ואישור הפרויקט, בשיתוף פעולה מלא עם דיירי השכונה ועם העירייה. השכונה עומדת על ספו של שינוי משמעותי אשר יענה על צרכי הדיירים הוותיקים וישדרג את הנכס שלהם באופן דרמטי, וכן ישרת את השכונה כולה וימשוך אליה אוכלוסייה צעירה המעוניינת באיכות החיים הגבוהה ביותר שחיפה יכולה להציע".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות