banner
דיירי הפרויקט עם ראש העיר משה פדלון // צילום פרטי
דיירי הפרויקט עם ראש העיר משה פדלון // צילום פרטי

הדיירים ניצחו: סיפור הצלחה מרגש של פרויקט פינוי בינוי בהרצליה

התאגדות ייחודית מסוגה של דיירים בהרצליה, הסתיים אחרי שבע שנים בקבלת הודעות הפינוי המיוחלות לפרויקט פינוי בינוי הכולל 400 יח"ד. יו"ר נציגות הדיירים, אסף אמר: "הדיירים חתמו על ההסכם עוד לפני שהתוכנית הופקדה. קיבלנו רוח גבית מראש העיר וצוות ההנדסה, שהתאהבו בלכידות של התושבים"

"החלום של 124 משפחות בהרצליה, העיר שלי, מתגשם והפרויקט החברתי של ישראל יחל להיבנות באביב הקרוב ויקרא ״הגפן״ מבית קנדה ישראל וראם מגורים", כך אמר ל"מגדילים" בהתרגשות רבה אסף אמר, יו"ר נציגות הדיירים במתחם פינוי בינוי בשכונת נווה ישראל בהרצליה עם קבלת הודעות הפינוי שנמסרה אמש לדיירים.

אסף אמר עם דגם הפרויקט // צילום פרטי
אסף אמר עם דגם הפרויקט // צילום פרטי

מדובר בפרוייקט ייחודי, שבו בעלי הדירות התאגדו לפני שבע שנים, וניהלו את התהליך מתחילתו ועד סופו, תוך שהם הודפים "קבלני חתימות" וגורמים רבים שניסו להכנס לשכונה. בהמשך הם נפגשו עם העירייה, והחליטו לבחור בפני בינוי על פני תמ"א 38 וכן, לפעול במסלול יזמי. בראיון שהעניק אסף אמר ל"מגדילים" בשנת 2018, הוא סיפר על החששות והאתגרים, כמו גם על הנחישות לבצע התחדשות עירונית במתחם. "אחרי מבצע צוק איתן כשרצנו עם תינוקות על הידיים לחדרי מדרגות נפל לנו האסימון שאנחנו לא יכולים להמשיך לחיות בדירות כאלו כי אם חלילה יקרה משהו התוצאה ברורה. בעקבות זה התאחדנו והקמתי מעין ועד על של כל הבניינים במתחם", ציין אמר.

במסגרת הפרויקט יפונו בשלב הראשון 88 דיירים מתוך תשעה בניינים בני ארבע קומות כל אחד, הממוקמים ברחוב בר כוכבא. בסך הכל במתחם ייבנו 400 יחידות דיור, ב-9 בניינים, בהם 7-9-14 קומות, לצד המרכז הקהילתי החדש, שישתרע על 4000 מ״ר בשטח בית ספר בן-צבי. 

הבניינים הישנים ברחוב בר כוכבא // צילום: אסף אמר
הבניינים הישנים ברחוב בר כוכבא // צילום: אסף אמר

היום, עם קבלת הודעות הפינוי הוא אומר: "בחרנו לפעול יחד דיירים למען דיירים, זנחנו את האינטרס האישי, נכנסנו יחד לסירה אחת ואינטרס משותף בשפה משותפת, בחרנו נציגות דיירים חזקה, נבחרתי ליו״ר הנציגות ומינינו את משרד יהב ושות' חברת עו"ד לייצג אותנו. איחדנו כוחות עם מנהלת הדיירים שפעלו במקום והחלטנו שחברת מנרב (היום ICR) תהיה היזם".

כיצד התייחסו בעירייה לתהליך שמנהלים הדיירים בכוחות עצמם?
"לאורך הדרך קיבלנו רוח גבית מראש העיר, משה פדלון וצוות אגף הנדסה, שהתאהבו בלכידות של התושבים. ️הדיירים חתמו על ההסכם עוד לפני שהתוכנית הופקדה ולאחר אין סוף השקעה והתמדה הגענו ליום הזה בו קיבלנו את הבשורה. קשה לתאר את הדרך, השותפים לה והשינויים שעברנו לאורך השנים, אבל דבר אחד בטוח. כולנו זכינו לחיים טובים יותר, לביטחון אישי ואיכות מגורים שיאה לשכונת נווה ישראל המתחדשת". 

איך מודים לכולם על התהליך הארוך והיפה שביצעתם?
"בקרוב נזמין את ילידי השיכונים, מזקני השבט שנולדו כאן ועד הילדים של היום, להפנינג טרום הריסות עם גרפיטי משובח למזכרת מהמקום שנקרא בית. אני מאחל לשכנים היקרים לי לצאת ברגל ימין מהבתים שאהבנו ובהצלחה בדירות הזמניות עד שנשוב לגור יחד כמו היום

אני מבקש להודות לנציגות הדיירים, לעיריית הרצליה והעומד בראשה על צוותו באגפים השונים, לעו"ד הדיירים ארנון יהב ולמשרד אדורם ושות', עורכי דין ונוטריונים, למנהלת הדיירים ענת דהאן מחברת ש.ד.י, לאנשי המקצוע וצוות היזם".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות