banner
שכונת רמת אליהו בראשל"צ // צילום: אוסף פרטי
שכונת רמת אליהו בראשל"צ // צילום: אוסף פרטי

המצב הביטחוני: תושבי שכונת רמת אליהו בראשל"צ מחכים לפינוי בינוי

ההסלמה במצב הביטחוני מובילה למתיחות רבה בשכונת רמת אליהו בראשון לציון, שבה רבים מהתושבים מתגוררים בבניינים ללא מקלטים. יוסי גולן המתגורר בשכונה, אמר ל"מגדילים": "השכנים חוששים אני שומע הרבה תלונות בנושא. יש בניינים שמחכים לפרויקט פינוי בינוי ואין להם מקלט"

בשכונה מתקדמים אמנם הליכים לפרויקט פינוי בינוי רחב היקף, אולם התחושות בקרב בעלי דירות הן בעיקר של חשש וחוסר ודאות לאור איום הטילים שהולך ונהיה מוחשי בכל סבב של הסלמה. אם בעבר נפילה של רקטה בשכונה הוותיקה הייתה נחשבת לתרחיש דמיוני, הרי שעליית המדרגה שמציגים ארגוני הטרור בשנים האחרונות והשיגורים לעבר המרכז גורמים לתושבים להבין שכללי המשחק השתנו. הוכחה מוחשית לכך התקבלה הבוקר (שלישי) כאשר רקטה נפלה בשכונה אחרת בראשון לציון.

הבניינים הישנים בשכונה
הבניינים הישנים בשכונה

בעל המכולת השכונתית שמעון טרבלסי, מכיר היטב את רחשי לב הציבור ומתאר תמונת מצב מתוחה: "לפני חמש או שש שנים לא חשבו על הנושא הזה מאז שהייתה נפילה בשכונת כרמים השתנה המשחק והיום התושבים יותר לחוצים. יש כאן הרבה מאוד בתים בלי ממ"דים ובניינים בלי מקלטים, אבל יש מקלטים ציבוריים שנמצאים במצב די טוב במרחק הליכה ליד הבניינים והם פתוחים במצבי חירום. אני יודע שהבוקר עברו בעירייה ודאגו לפתוח את המקלטים האלו. יש חוסר ודאות בעיקר לתושבים הקשישים, תושב מבוגר שאין לו ממ"ד כנראה מתפלל בעיקר כשיש אזעקות רובם נשארים בבתים ומתפללים לטוב כמה שאפשר, אין מה לעשות – זה המצב".

יוסי גולן המתגורר ברחוב אנילביץ' בשכונה אמר ל"מגדילים": "עניין המיגון זו בעיה רצינית. השכנים חוששים אני שומע הרבה תלונות בנושא. יש בניינים שמחכים לפרויקט פינוי בינוי ואין להם מקלט. התושבים הקשישים יכולים במקרה הטוב ללכת לחדר מדרגות וזו ממש בעיה, אני חושב שצריכים לזרז עניינים. כרגע יש כאן אנשים מבוגרים בלי ממ"ד ובלי מקלטים וצריכים למצוא עבורם פתרון. לדעתי צריך לשים ממ"דים בקרבת קבוצת בניינים או להציב מיגוניות כמו בשדרות, זה מה שצריך להיות".

שכונת רמת אליהו - "המצב הקיים ממש גרוע"
שכונת רמת אליהו – "המצב הקיים ממש גרוע"

תושב נוסף בשכונה, שאול ראובן, המתגורר ברחוב תורה ועבודה מציג סוגיה נוספת: "המצב הקיים ממש גרוע, כשהייתה אזעקה התושבים המבוגרים רצו לרדת למטה למקלט וגילו שהוא נעול והם לא יודעים איפה המפתח, גם המקלט עצמו במצב ממש גרוע. בזמנו עשו בדיקה של העירייה שאמרה שהכל בסדר אבל הם אולי לא מודעים לזה. יכולים להגיד שזה שטח פרטי אבל התושבים שחיים בבניינים האלו הם תושבים של העיר הזו וצריכים לדאוג להם. הייתה תקופה שניקינו את המקלט והוא היה במצב טוב ופתאום מישהו תפס עליו חזקה, שם מנעול ודלת ואתה לא יכול להיכנס. אנחנו לא רוצים להגיע למשפטים ותביעות, בסופו של דבר אנחנו אנשים עובדים ואין לנו זמן לזה אבל התושבים המבוגרים בגילאי 80 ו -90 לא יכולים להיכנס למקלט אפילו שיש כאן מקלטים, אולי שהעירייה תעזור לנו לטפל בזה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות