banner
אסף סימון // רז רוגובסקי | מגדילים
אסף סימון // רז רוגובסקי | מגדילים

חברת אפריקה התחדשות עירונית כובשת את נתניה

ענקיות בנתניה: אפריקה התחדשות עירונית ובית בגג ישקיעו 850 מיליון שקל בעסקת קומבינציה. אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית: "יש לנו את כל הסיבות להאמין בקרקע הזאת"

חברת אפריקה התחדשות עירונית, חברת הבת של קבוצת אפריקה ישראל מגורים, וחברת בית וגג דיווחו כי חתמו על עסקת קומבינציה בנתניה, בשותפות שווה, בהיקף השקעה הנאמד ב-850 מיליון שקל. במסגרת העסקה, שנערכה מול בעלי קרקע פרטיים בדרום מערב העיר, יוקם פרויקט מעורב שימושים הכולל שישה מגדלי מגורים בגובה של כ-30 קומות כל אחד ובהם 735 יחידות דיור, על פני שטח כולל של כ-80 אלף מ"ר. בנוסף יוקמו שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-5,000 מ"ר. ההכנסה לשתי החברות מהפרויקט צפויה לעלות על מיליארד שקל. 

הפרויקט, המתוכנן על ידי משרד אדריכלים אלונים-גורביץ, משתרע על שטח של כ-48 דונמים בסמוך לשכונת אגמים, ומהווה חלק מתוכנית נת/542. במסגרת תוכנית זו יוקם מרכז עסקים ראשי – המע"ר החדש של נתניה – לצד כ-6,300 דירות חדשות שיוקמו בקרקע בשלב הפיתוח הראשון (כ-4,000 יחידות דיור יוקמו בשלבים מאוחרים יותר), וכן שטחי ציבור ומסחר. מדובר באחת מעתודות הקרקע הגדולות והמבוקשות בעיר, שתהפוך לרובע עירוני חדש שיקשר בין ציריה הראשיים של נתניה. השכונה, שצפויה להיקרא "כוכב הים", תשתרע על שטח כולל של כ-780 דונמים, ותיתחם ברחובות היהלומן אברמס מצפון, שדרות בן צבי ממזרח, בן גוריון ממערב ושכונת נווה עוז מדרום.

אסף סימון מנכ''ל אפריקה התחדשות עירונית ורונן עקביה מנכ''ל בית וגג // בית וגג
אסף סימון מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית ורונן עקביה מנכ"ל בית וגג // בית וגג

יעד נדלני ייחודי
חתימת עסקת הקומבינציה חייבה את אפריקה התחדשות עירונית ובית וגג בעבודה מאומצת לאיתור למעלה מ-30 הבעלים ההיסטוריים של חלקות הקרקע ב"אזור 3" בחטיבת הקרקע 542, או יותר נכון עם עשרות רבות של יורשיהם. בעוד התב"ע המנדטורית שחלה על חטיבת הקרקע ייעדה אותה להקמתן של כ-250 יחידות דיור, תוכנית האב הקיימת מאפשרת בנייתן של פי שלושה דירות – כ-750 יחידות דיור, לצד תמורות ציבוריות שונות. אפריקה התחדשות עירונית ובית וגג השיגו עד כה חתימות של יותר מ-70% מבעלי הקרקע. 

אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית, אומר כי: "יש לנו את כל הסיבות להאמין בקרקע הזאת. ראשית, העירייה תומכת במוצהר בפיתוח המע"ר החדש ודוחפת אותו בכל הכוח. שנית, העובדה שהוגדרה מכסת דירות לבנייה בשלב הראשון, מגבירה מאוד את התחרות בין החברות היזמיות כמו גם את התמריץ לבעלי הקרקע הפרטיים להגיע מולנו להבנות מוקדם ככל האפשר ולקדם את הפרויקט.

"בנוסף, נתניה בכלל ואזור שכונות החוף הדרומי שלה בפרט, הם יעד נדלני ייחודי ואטרקטיבי. זהו חלק של העיר שמקושר לכל צירי התחבורה הראשיים של האזור, לרבות רכבת ישראל. כל העיר הולכת ו"מתכווננת" לכיוון מערב ולאזור המע"ר החדש". 

לדברי סימון, אפריקה התחדשות עירונית נמצאת כיום במגעים מול בעלי קרקעות נוספים באזור המע"ר החדש. הוא הוסיף כי "שיתוף הפעולה עם חברת בית וגג מוכיח את עצמו כמוצלח מאד ולראיה האמון הרב שקיבלנו מבעלי הקרקעות וקצב החתימה הגבוה". לאפריקה התחדשות עירונית יש כבר כמה פרויקטים בנתניה בשלבים שונים של תכנון וביצוע, בראשם סביוני סיטי נתניה, פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בעיר, וכן פרויקטים נוספים בני מאות יחידות דיור בשכונת נורדאו המתחדשת, ברחובות פנחס לבון וזלמן שניאור. מאז הקמתה ועד היום הובילה אפריקה התחדשות עירונית כ-40 פרויקטים בכל רחבי הארץ, בהם נבנו כ-7,000 יחידות דיור חדשות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות