banner
ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר
ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר

עיצוב חזיתות דרמטי וחוויתי

אדריכל דן ישראלביץ: "הרציונל הוא ליצור ממד וויזואלי שמושתת על מניפולציות ואשליות שהן פרי חישוב מדויק של מסות ופרופורציות שיעגנו בצורה המיטבית את הפונקציות בתוך הבית עצמו"

תמונה ראשית // צילום עודד סמדר

ככל שמתקדמים בציר הזמן הופכת האדריכלות הישראלית הפרטית לייחודית ונועזת. את החזיתות הגנריות מחליפות חזיתות ווירטואוזיות קונספטואליות המספקות לסביבתן ממד יצירתי ואחר ולבעלי הבית אפקט חוויתי. בד בבד הן נותרות פונקציונליות ונאמנות לאקלים ולאורח החיים הישראלי.

ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר
ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר

הבניה הישראלית העכשווית מושפעת לא מעט מהשינויים במבנה החברה ומאורחות החיים המודרניים. במרוצת השנים הפך הבית הישראלי להרבה מעבר לקירות בלוקים. חזית הבית מהווה קו תפר בין חוץ לפנים, שמשפיע בין הבית לגינה ובין המבנה לרחוב ולישוב. ניכר השילוב בין אלמנטים אטומים ומסוגרים שיוצרים דרמה ומסתורין ואינם חושפים את פנים הבית, בעוד שבבית עצמו הדיירים נהנים מתחושת מרחב פתוחה ואוורירית.

בפרויקטים רבים שנמצאים בתהליכי בניה ניכרת בחינה של פרופורציות החזיתות הפונות לרחוב ומידת התאמתן הצורנית והחומרית ביחס לבתים בסביבתם, כך גם מבחינת תכנון הפתחים, תוואי השטח והאקלים באיזור הנתון.

תכנון: ישראלביץ אדריכלים // יחצ
תכנון: ישראלביץ אדריכלים // יחצ

ממד וויזואלי מושתת על מניפולציות ואשליות
את חזיתות ה'שפריץ' מחליפים כיום חיפויים טבעיים ותעשייתיים, כך למשל בולט השימוש בבסיסי מתכות ופלדה, אלומיניום ועץ טיק. את החלונות מחליפות ויטרינות זכוכית רחבות ללא חלוקות, שמונעות חדירה של קרני UV  וחומרים המדמים כמעט במדויק עץ טבעי ושיתרונם הגדול טמון בעמידותם בפני נזקי מזג האוויר.

לדברי האדריכל דן ישראלביץ, מבעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים, למעטפת הבית יש תפקיד מרכזי בהנגשת הקונספט ובהעברת מסר. הן משקפות את אופיים וטעמם של הדיירים ומרמזות על עיצוב וחלוקת הפנים. תהליך העבודה כולל תשומת לב שהמכלול לא יעיב ויראה כמו נטע זר בסביבה ובד בבד שיצליח לייחד את הבית. "דוגמה אחת מיני רבות הן חזיתות שאת ההשראה להן שאבנו מהאנטומיה הנשית", הוא מספר, "יצרנו חזית אופקית מנותקת מהקרקע שמשלבת בין אלמנטים גיאומטריים ישרים המאפיינים את אגף המגורים שחופה בפלדת קורטן לבין מוטיב גלי ואמורפי עשוי מתכת צבועה לבן שמשדר רכות ומאזן בין המסות".

ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר
ישראלביץ אדריכלים // צילום עודד סמדר

לדבריו, תכנון החזיתות כבר לא מושפע רק מהאדריכלות הקונסטרוקטיבית אלא מביא איתו מחשבה חפה מכל קיבעון, שמצליחה לצקת בסביבה תוכן אמנותי בעל ערך מוסף שמטשטש את הנראות המסורתית. "הרציונל הוא ליצור ממד וויזואלי שמושתת על מניפולציות ואשליות שהן פרי חישוב מדויק של מסות ופרופורציות שיעגנו בצורה המיטבית את הפונקציות בתוך הבית עצמו", הוא מסביר, "כך למשל בבית שנמצא בשלבי בנייה מתקדמים בו ביקשנו ליצור אלמנט דינמי שיזוז מעל קומת הקרקע וישמש כמוטיב הצללה ומחסה. הזוויות השבורות יוצרות את המראה הא-רגולרי שמזכיר  עצם בלתי מזוהה. במעטפת הבטון שילבנו סבכות מעץ טיק ואת קומת הכניסה חובקות חזיתות זכוכית ועמודי הפלדה שחושפות את הפנים. המדרגות הלולייניות המעוקלות שמובילות לקומת המגורים משמשות כמוטיב ששובר את הנראות הגיאומטרית וכמוטיב אנכי ששובר את אופקיות המבנה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות