banner
תכנון ועיצוב יוסי שאול // צילום: שי אפשטיין (1)
תכנון ועיצוב יוסי שאול // צילום: שי אפשטיין (1)

כיצד לעצב דירה מקבלן במהלך הבנייה ?

דירת 120 מ"ר מקבלן הפכה לבית מעוצב בהתאמה אישית, כאשר את השינויים עשה המעצב בזמן הבנייה והוציא אותם לפועל רק לאחר קבלת טופס 4

תכנון ועיצוב יוסי שאול // צילום: שי אפשטיין 

בני הזוג ושלושת ילדיהם עברו לבניין חדש בשכונתם האהובה מתוך רצון להרחיב את שטח המחייה, להנות מתשתיות חדשות ולזכות בתכנון ועיצוב העולים בקנה אחד עם צרכיהם וטעמם האישי. מעצב הפנים יוסי שאול, שאמון על עיצוב הפרויקט יצר עבורם חללים פתוחים, מוארים ואווריריים. הרצון להפוך את הדירה לפרסונלית, הובילה את המעצב לשתול את השינויים בשלב הבניה ולהוציא אותם לפועל רק לאחר קבלת טופס 4. התוצאה מעוררת השראה – מרחב מגורים שמצליח הודות לשילובים נכונים בין חומרים חמים ותעשייתיים לשדר ממד מתוחכם ועם זאת משפחתי, מלכד ומזמין.

תכנון ועיצוב יוסי שאול // צילום: שי אפשטיין (10)
תכנון ועיצוב יוסי שאול // צילום: שי אפשטיין 

השינויים ביחס ל-LAYOUT שהציע הקבלן בדירת 120 המ"ר, בולטים במיוחד באזור המטבח והסלון ששטחו כ-50 מ"ר והוא זה שמהווה את מרכז הבית. על מנת להתאימו לאורחות חיי המשפחה החליטו שאול ובני הזוג לוותר על פינת האוכל המקורית שמוקמה ממש בכניסה לדירה: "החלטנו להקצות את השטח לטובת מטבח גדול יותר שמרבע את החלל וגורם לו להראות ולהרגיש גדול יותר. כפועל יוצא גם קיצרנו את המסדרון שמוביל לאגף החדרים בכחצי מטר מה שריווח ופתח עוד יותר את החלל הציבורי", מסביר המעצב. "לאחר שישבנו וניתחנו את צרכי המשפחה הגענו למסקנה שהם אינם משתמשים בפינת האוכל, אלא לעיתים נדירות. יצרנו עבורם שולחן אוכל נפתח במרפסת ואת הארוחות המשפחתיות שלהם הם אוכלים על האי שבמטבח".

תכנון ועיצוב יוסי שאול // צילום: שי אפשטיין (7)
תכנון ועיצוב יוסי שאול // צילום: שי אפשטיין 

השינויים המבניים הובילו לשינויים משמעותיים בתכניות. שאול ובעלי הבית בחרו לבצע את שינויי התשתיות תוך כדי עבודות הבניה אך השאירו את כל הפינישים לאחריה. "שינויי והתאמות נקודות אינסטלציה, החשמל והמיזוג היו רק תחילת התהליך. מכיוון שרמת המוקפדות והדיוק היתה חשובה לנו וכך גם הגימורים הלא רגולרים, שהקבלן שעובד על הרבה דירות במקביל לא יכול לספק, המתנו לסוף הבניה כדי לבצע את ההתאמות רק לאחר מכן. התהליך אומנם התארך אך התוצאה לחלוטין שווה את ההמתנה", מסביר שאול, "כך למשל ביצענו את הנמכות התקרה שמשליכות על מערכות המיזוג, פתיחת גרילים דקורטיביים עבורם וכן, על צירי התאורה הגיאומטריים שעוברים דרכה. בחרנו לצבוע אותה בשפכטל בגימור משי-משי שנותן מראה מעט מבריק ומספק השתקפויות שגורמות לחלל להראות גדול מכפי שהוא". 

האיזון הנכון בין חומרים חמים וקרים בולט בחלל והוא זה שמקנה לה את המראה הייחודי. "החשיבה מלכתחילה היתה ליצור מרחב מודרני ועכשווי בשילוב חומרים תעשייתיים כמו ברזל, בטון ועץ. רצינו ליצור קיר כוח עם חיפוי במראה בטון ולטובת העניין בחרנו בקיר שחובק את אזור הסלון והמטבח מהכניסה לבית ועד למרפסת השמש. לטובת העניין בחרנו באמן שהשתמש בשכבת מיקרו-טופינג דקיקה וסרגלי עץ במרווחים קבועים שמעניקים לקיר מראה של קיר בטון אמיתי. את ארונות המטבח בחרנו במתכוון לא להמשיך עד התקרה כדי לתת לאפקט ביטוי גם מעליהם וליצור קשר בלתי אמצעי בין האגפים". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות