banner
הלל אדריכלות // עודד סמדר
הלל אדריכלות // עודד סמדר

לוותר על רכישת דירה לטובת שיפוץ ועיצוב מחדש של הבית

"החלטנו לעצור את מסע חיפושי הבתים והצענו להם להפוך את הבית הקיים לחדש. זה בעיניי הרבה יותר כלכלי ונכון, ודאי אם אתם גרים בבית שאוהבים" – לא חייבים לרכוש בית בשביל להנות מבית חדש

מיקום: שוהם
שטח מגרש: 367 מ"ר, שטח הבית: 300 מ"ר
תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות
צילום: עודד סמדר

"הלקוחות שכרו את שירותינו והראו לנו כמה בתים שמצאו, אבל שום דבר לא התאים", אומרת המעצבת הדס רוט, חצי מהצמד "הלל אדריכלים", ששותפתה היא האדריכלית שירה מוסקל, "החלטנו לעצור את מסע חיפושי הבתים והצענו להם להפוך את הבית הקיים לחדש. זה בעיניי הרבה יותר כלכלי ונכון, ודאי אם אתם גרים בבית שאוהבים", היא מסבירה. 

הלל אדריכלות // עודד סמדר
הלל אדריכלות // עודד סמדר

הבית נבנה בשיטת מפלסים, באופן שמאפשר קשר עין עם החללים השונים, ומהם אל החוץ. בקומת המרתף יחידת שינה וחדר רחצה עבור הבן וחלל משפחתי מפנק עם פינת משחקים לילדים. בקומת הכניסה התרכזו החללים הציבוריים וחללי האירוח, כמו הסלון, פינת האוכל, המטבח ושירותי האורחים. חצי מפלס מעלה נמצא חלל משפחתי פתוח ומזמין, שבו פינת עבודה, שאפשר לראותו גם מחדר המגורים. חצי מפלס מעלה נמצאים סוויטות חדרי הילדים וסוויטת הורים, בה מוקם חדר שירות וכביסה מרווח, עם יציאה למרפסת, כחלק מיחידת ההורים.

האתגרים שעמדו בפניהן מראה מנותק של קומות הבית זו מזו, בין היתר בשל גרם מדרגות שנקבע בתוך קיר וחסם את שדה הראייה. בנוסף, הבית היה חשוך יחסית, והיה צורך לפתוח פתחים שיכניסו יותר אור טבעי. אתגר נוסף עליו הצביעה הלקוחה הוא העובדה שילדיה אוהבים לשבת ולאכול בסלון, תוך צפיה בטלויזיה. לפיכך יצרו השתיים מטבח פתוח ומרהיב, עם טלויזיה נסתרת בין המעברים, ואי ישיבה רחב ונוח, שבו אפשר לשבת, לאכול, לצפות בנחת וללכלך מבלי לחשוש. הסלון, לעומת זאת, נשמר מסודר, מעוצב ונקי, וההזדמנות להדיר ממנו את הטלויזיה נוצלה היטב, כאשר הסלון משדר אירוח ללא דופי, עם פינות ישיבה שניצבות זו מול זו – דגש על שיחה ואינטראקציה, במקום בהייה.

החליטו ליצור מטבח מודרני בשני קווים, פתוח בחלל הציבורי, תוך שמירה על ניקיון עיצובי דרך הטמעה אינטגרלית של המקרר, לדוגמה, ויצירת אי נוח המתאים לבישול ולישיבה סביבו, שגם בו מוטמעים היטב אביזרי החשמל. אחת הטקטיקות היתה להיעזר במשטח שיש שחור, שבו הוטמעו כיריים חשמליים. דבר שמטשטש את קיומם הויזואלי ושומר על פרקטיות.

פרקט עץ תלת שכבתי מעץ אלון טבעי מחפה את כל הבית וגם את המדרגות, ומאיר את הגוונים האפורים והנגיעות בשחור באור טבעי ונעים. הקיר המשותף של הבית הדו משפחתי לבין השכנים היה ארוך במיוחד, והמעצבות מצאו דרך הרמונית "לשבור" את הבנאליות ולהפוך את הקיר למוקד עיצובי, דרך ספריית ברזל מעוצבת. על רקע קיר מחופה בטיח ערבה שמדמה בטון, חלונות ממוסגרים בברזל, משחק החומרים הטבעיים בקווים מודרניים מכניס עושר ורבדים מעניינים אל תוך החללים השונים.

יצירות האמנות בולטות במיוחד ומספקות הבלחות צבע קטנות וחיוניות.  חדר משפחה שנמצא חצי מפלס מעל הסלון הפך לחלל מולטי פונקציונלי. "זה חדר פשוט עם המון אפשרויות אחסון נסתרות שיצרנו בעבודת נגרות מותאמת אישית", מסבירה רוט. בחדר פינת עבודה פונקציונלית וחדר טלוויזיה.

הלל אדריכלות // עודד סמדר
הלל אדריכלות // עודד סמדר

פנינה נוספת שהפכה נחשקת עבור המשפחה וילדיה המתבגרים היא החצר עם שני מתחמים בחוץ. האחד, סלון אלטרנטיבי ופינת ישיבה נינוחה הכוללת פינת אוכל גדולה ופינת מנגל. השני, הנמצא בפאתי החצר, מציע פינת ישיבה וג'קוזי מפנק. החלל הרחב הופך למעין "גן אירועים", הכולל איזורי ישיבה מפנקים ויוצר עניין מיוחד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות