banner
הדמיית הפרויקט // הקוביה | תכנון: אלכסנדר מרלי אדריכלים
הדמיית הפרויקט // הקוביה | תכנון: אלכסנדר מרלי אדריכלים

פינוי בינוי חדש בחיפה: תוספת של 592 יחידות דיור, מכפיל של 4.5

ההתחדשות העירונית במתחם רוטשילד בשכונת קריית אליעזר יוצאת לדרך: עיריית חיפה אישרה השבוע תוכנית לבניית 760 יחידות דיור, במקום 168 דירות הקיימות כעת

זיו גולדפישר 10.11.2022

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בחיפה אישרה השבוע את תוכנית פינוי בינוי מתחם רוטשילד בשכונת קריית אליעזר בעיר. במסגרת התוכנית ייהרסו 7 מבני מגורים לטובת הקמת מתחם מגורים עם תשעה מגדלי מגורים, הכוללים 760 יחידות דיור, לצד מסחר ותעסוקה. 

שכונת קריית אליעזר נבנתה לפני כשבעים שנה. המתחם שבו תבוצע ההתחדשות נמצא בדרום מזרח השכונה ושטחו הוא כ-21 וחצי דונם. המתחם כולל רצועת מבנים בין הרחובות רוטשילד במזרח ומעפילים במערב. המבנים הצפויים להיהרס הם שבעה מבני שיכון ישנים, בני 4 קומות הכוללים 168 יחידות דיור. את התוכנית יזמה העירייה ואישורה נמצא בידי הוועדה המקומית. בדיון ועדת המשנה של הוועדה המקומית, שעסקה בתוכנית, נמסר כי מדובר במבנים ישנים, שאינם עומדים בתקן רעידות אדמה, ללא מיגון וללא מעלית. עוד נמסר כי אין חניות במגרשים, וכי הבניינים אינם נגישים לבעלי מוגבלויות.

במקום המבנים שייהרסו, ייבנו 9 מגדלי מגורים בני 11 עד 22 קומות, הכוללים 760 יחידות דיור (תוספת של 592 יחידות דיור, המבטאת מכפיל של 4.5).  שטח הבנייה המותר על פי התוכנית הישנה עומד על 12,074 מ"ר. על פי התוכנית החדשה, שטח הבנייה המותר יעמוד על 69,902 מ"ר – גידול של 57,828 מ"ר. כמו כן, התוכנית כוללת 500 מ"ר למסחר וכ-1,000 מ"ר תעסוקה.

בדברי ההסבר לתכנית נכתב כי מטרתה היא: "התחדשות עירונית חברתית במתחם רוטשילד תוך הריסת מבני מגורים קיימים וקביעת הוראות בנייה והנחיות חברתיות להקמת מתחם המשלב מגורים, תעסוקה ומוסדות ציבור".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות