banner
סביוני גבעת שמואל של אפריקה ישראל מגורים // ארקריאטיב
סביוני גבעת שמואל של אפריקה ישראל מגורים // ארקריאטיב

חברת אפריקה ישראל מכרה מגרש למגורים תמורת 86 מיליון שקל

הרוכשת היא קרן ריט למגורים בניהולו של מנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר" עד לפני חצי שנה, יאיר טל, ואשר עתידה לבנות ולנהל במגרש בניין מגורים הכולל 84 יח"ד להשכרה בפרויקט "סביוני גבעת שמואל" בתמורה לסך כולל של 216 מיליון שקל

חברת אפריקה ישראל מגורים מדווחת כי התקשרה בהסכם למכירת זכויות באחד המגרשים בפרויקט סביוני גבעת שמואל לקרן ריט למגורים "אקונה" בתמורה ל-86 מיליון שקל, לטובת הקמת בניין מגורים הכולל 84 יח"ד להשכרה. על פי הדיווח, קרן הריט תרכוש את הזכויות במגרש, בתוספת עלות הבנייה ודמי הניהול, בסך של כ-216 מיליון שקלים, עסקה אשר על פי ההערכת החברה תניב לאפריקה ישראל רווח צפוי של כ-22 מיליון לפני מס.

"אפריקה ישראל" מדווחת כי הצדדים התקשרו בהסכם שיתוף ושירותי ניהול בהיקף של כ-4 מיליון שקל, "במסגרתו אפריקה ישראל מגורים תיתן לקרן הריט שירותי ניהול בהקמת הבניין והחניון המשותף והחזר הוצאות בסך של כ-2.7 מיליון שקל. ההסכם גם כולל מנגנון ייחודי, המאפשר לאפריקה ישראל מגורים לקבל מענק נוסף בגין המקרקעין במקרה של השבחה של שווי הבניין של קרן הריט מעבר לסכום שנקבע". בחברה מציינים עוד כי במקור היו מיועדות להבנות בפרויקט 270 יח"ד אולם זכויות הבנייה הורחבו ל-695 יח"ד, בתשעה בניינים. 

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "עסקה זו מאפשרת לנו לנצל הזדמנות עסקית ליצירת ערך משמעותי כבר היום באחד מפרויקטי הדגל של החברה. אנו רואים לנכון לפעול מעת לעת למימוש הזדמנויות עסקיות ייחודיות, כפי שאנו עושים בעסקה זו, כאשר בנוסף לרווח גדול ממכירת המקרקעין, החברה תהנה מהכנסות גם ממתן שירותי ניהול מגוונים וכן ממענק מיוחד במקרה של המשך עליית מחירי הדירות הפרויקט".

מארק שימל, בעלי אקונה מסר כי: "שכירות ארוכת טווח היא הפתרון לבעיית הדיור העמוקה בישראל, לעליית המחירים ולמצוקת הדיור של הדור הצעיר".

יאיר טל, מנכ"ל אקונה ומי שכיהן כמנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר" עד לחודש פברואר השנה, מסר כי: "העסקה הזו היא עסקה ראשונה מאוד משמעותית לאקונה, הן משום המיקום, שהוא איזור ביקוש, והן בשל העובדה שהיא נעשית עם יזם שהוא מהמובילים בישראל. אנחנו מנהלים בימים אלה מו״מ על עוד 5 מתחמים". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות