banner
גן יבנה // נדב פקט
גן יבנה // נדב פקט

עסקאות השבוע

איפה ניתן לרכוש דירה בחצי מיליון שקל  בלבד והיכן נרכשה קרקע חקלאית תמורת 10 מיליון שקל. חושבים לטווח ארוך

רנית נחום-הלוי 10.06.2021

מגדל עזריאלי שרונה יקבל עוד שטחי משרדים
בשבוע שעבר אישרה הוועדה המקומית ת"א תוכנית בניין שתוכננה באמצעות זכויות בניה של בניני העיר הלבנה, שנוידו מהבניין ברחוב רמב"ם 15 לבית העיתונאים ברחוב קפלן. באמצעות זכויות אלה, יוכלו קרן ריאליטי והפניקס, שמחזיקות בבית העיתונאים, לבנות מגדל בן 19 קומות במקום 17. 

כמו-כן, חברת בנייני העיר הלבנה חתמה על הסכם לניוד זכויות בנייה שבבעלותה אל מגדל עזריאלי שרונה, תמורת 7.5 מיליון שקל. עזריאלי תשתמש בזכויות כדי להוסיף שטחי משרדים ו/או מסחר במגדל עזריאלי שרונה, על חשבון שטחי שירות קיימים (ללא פריצת מעטפת המבנה). הזכויות ינוידו מבניין לשימור מחמיר ברחוב רוטשילד 117 אשר עבודות השימור בו הושלמו.
זכויות הבנייה של בנייני העיר הלבנה הן תוצר של שימור בניינים בדרגת שימור מחמירה, שבהם יש זכויות בנייה היסטוריות שלא מומשו בעת השימור. כדי לפצות את בעלי הבניינים על חוסר האפשרות לנצל את הזכויות, מאפשרת העירייה במקום זאת, לנייד את הזכויות הלא מנוצלות בנוסף לתמריצים לפרויקטים אחרים.

דימונה: דירה בחצי מיליון שקלים בלבד
מי אמר שאין דירות חדשות בפחות ממיליון שקל? מכרז דיור מופחת שנסגר השבוע בדימונה יאפשר לתושבי המקום (ואלה שמחוצה לעיר) לרכוש דירה בחצי מיליון שקלים בלבד. במכרז של רשות מקרקעי ישראל זכתה חברת "גשם למשתכן" בחמישה מתחמי בניה לבנייה של 505 דירות סך הכל. במסגרת המכרז ישווקו 251 דירות במחיר מופחת ו-236 דירות בשוק החופשי. מחירי הדירות משקפים הנחה של 24% ו-25% בהשוואה לדירות דומות בשוק. 

כך למשל, דירת 80  מ"ר תשווק ב-552,000 שקלים (לעומת 737 אלף שקל בשוק חופשי), דירות 100 מ"ר ישווקו ב-647,000 שקלים (לעומת 856 אלף שקלים בשוק חופשי) ודירות 120 מ"ר ישווקו ב-775,000 שקלים (לעומת מיליון שקלים). כל הדירות יכללו מרפסת, מחסן וחניה. 

מדובר בבניית שכונת הבריכות-ממשית הממוקמת בדרום מזרח דימונה והיא מציעה בנייה רוויה של 1197 דירות בחלק הצפוני של השכונה. עקב הגדלת הצפיפות, בחלק הדרומי של השכונה מוצעים בניינים גבוהים ובחלקה המרכזי בניינים מדורגים בני 3-4 קומות מעל מפלס הרחוב ועוד 3 קומות מתחת למפלס הרחוב. בראש הגבעה סביב בריכות המים של מקורות יוותר שטח פתוח עם עיצוב ייחודי. בשני הרחובות הראשיים של השכונה מתוכננת הקמת כיכר וסביבה מרכז מסחרי שיכלול מתנ"ס שכונתי שישולב לצד מוסדות ציבור וכן גינות לגיל הרך שיפוזרו בין מקבצי המגורים. 

קונית דירות כמו לחמניות חמות
מחירי הדיור הגואים בעיקר במרכז הארץ, והיקפי המשכנתאות שעולים מושכים את רוכשי הדירות לאזור השפלה הדרומית ודרום הארץ. חברת הנדל"ן "אסיה סיירוס" קיימה השבוע "שבוע המכירות" בגן האירועים "גאיה" במסגרתו מכרה לא פחות מ- 298 דירות בדימונה ובגן יבנה בשווי של 280 מיליון שקלים וזאת תוך שלושה ימים בלבד. מדובר בממוצע של כ-940 אלף שקלים לדירה.
דירה בפרויקט "נויה", שימוקם בשכונת גן יבנה מערב המתחדשת, נמכרה במחיר התחלתי של 1.1 מיליון שקלים, כאשר פיתוח השכונה כולל בין היתר הקמה של 23 בניינים עם תמהיל דירות בנות 3-5 חדרים, מוסדות חינוך וציבור, ריאה ירוקה וכביש יציאה צפוני שיחבר את הישוב לאזור המרכז.
דירה בפרויקט "השחר" בדימונה, נמכרה במחיר התחלתי של 550 אלף שקלים. מדובר למעשה בהקמת שכונה חדשה, שתשתרע על פני כ-800 דונם.

נס ציונה: קרקע חקלאית ב-10.6 מיליון שקל
קבוצת חנן מור – More  הודיעה השבוע על רכישה פרטית של קרקע בשטח של 10 דונם במתחם המייסדים בנס ציונה תמורת 10.6 מיליון שקלים. מדובר בקרקע חקלאית שטרם הופשרה ומכאן המחיר הנמוך. מדיווחי החברה עולה כי בכוונתה להקים במקום פרויקטים בהיקף של כ-100-150 דירות. כמו-כן עתידה החברה לשלם תשלום נוסף עבור הקרקע בסכום של 2.4 מיליון שקלים.
מדובר על מתחם המייסדים, קרקע שטרם הופשרה לבנייה, והיא עתידה לכלול סך הכל כ-3,000 יחידות דיור ו-100 אלף מ"ר של שטחי מסחר תעסוקה. יש לציין כי הערכות החברה לבנות במתחם עד כ-150 דירות הן לא מבוססות תוכנית בניין עיר. 

יו"ר הקבוצה חנן מור הסביר כי לאור השינויים בשוק החברה הקימה תחום חדש, שבמסגרתו היא תוביל רכש של קרקעות ומתחמים בעלי פוטנציאל השבחה מה שיגדיל את מלאי הקרקעות שבבעלות החברה. "הבעלות על הקרקע תאפשר פיתוח מהיר ומלאי משמעותי עתידי של הקרקע בדרך לרובע מגורים ותעסוקה חדשה מוביל בשפלה והעיר נס ציונה".
עוד נמסר מהקבוצה כי עומדת לזכותה זכות סירוב ראשונה לקרקעות בהיקף של כ-240 דונם. את העסקה ליוו עורכי הדין רונן מאור ורוני זרחיה ממשרד עורכי הדין מ. פירון ושות'.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות