banner
הילה מילר // יחצ | Depositphotos
הילה מילר // יחצ | Depositphotos

54 שנות איחוד: ירושלים כאתגר לשוק הדיור

אין זה סוד שבמהלך העשורים הקודמים התאפיינה ירושלים בהגירה שלילית, במיוחד לטובת ערי השפלה וגוש דן ויחד עם זאת ובמיוחד במהלך השנים האחרונות, נהנית ירושלים מתנופה מחודשת // דעה

הילה מילר 10.05.2021

לרגל יום ירושלים, עוד בטרם איחוד העיר במלחמת ששת הימים, אנו רואים במינוף שוק הדיור בעיר, בהתחדשות עירונית ובפרויקטים חדשים בבחינת יעד כפול ומכופל, הן ברמה העירונית המובהקת, הן בהיותה של ירושלים בירת ישראל והעיר הגדולה ביותר במדינה, הן בשטחה והן המספר תושביה, והן ברמה הממלכתית לאומית של הצורך למנף את שוק הדיור כולו, ובמיוחד להגדיל את היצע הדירות הדל בכל רחבי ישראל.

ירושלים הבירה תחצה במהלך השנים הקרובות את  מספר הקסם, מיליון תושבים, כפליים ויותר מאשר בתל אביב, ומושקעים בה בעצם ימים אלה ביד רחבה סכומי עתק בתשתיות, רכבת קלה, כניסה חדשה לעיר, רכבת מהירה ממנה לשפלה ועורקי תחבורה נוספים וכן התחדשות עירונית הולכת וגדלה, במיוחד  בשכונות הוותיקות שהוקמו עוד בטרם מלחמת ששת הימים.

בד בבד נבנים בירושלים לא מעט פרויקטים חדשים עם קהלי רוכשים מגוונים, החל מזוגות צעירים ומשפרי דיור וכלה במשקיעי חו"ל המתעניינים יותר ויותר בהשקעה בנדל"ן בבירה, לעצמם או לדור ההמשך, ובמיוחד לאור התגברות האנטישמיות בעולם ומגפת הקורונה שהפכה את מדינת ישראל למקום מקלט בטוח לרבים וטובים.

זוהי, לטעמנו, וכמי שגאים להיות שותפים זה שישה עשורים לבניין הבירה, הזדמנות פז להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך את ירושלים ללב ליבה לא רק הרוחני של מדינת ישראל ושל העם היהודי ולא רק מושב הממשלה, הכנסת ובית המשפט העליון, אלא גם לב ליבה של העשייה הכלכלית והנדל"נית, ובתוך זה הגדלת היצע שוק הדיור לתושבי העיר ובכלל.

נכון, אין זה סוד שבמהלך העשורים הקודמים התאפיינה ירושלים בהגירה שלילית, במיוחד לטובת ערי השפלה וגוש דן. גם העובדה ש"מדינת תל אביב" ריכזה בתוכה יותר ויותר את מיטב החברות הכלכליות המובילות והפכה בפועל לבירה הכלכלית של ישראל, לא פעלה לטובתה של בירתנו הנצחית.

אולם יחד עם זאת, ובמיוחד במהלך השנים האחרונות, נהנית ירושלים מתנופה מחודשת שבאה לידי ביטוי הן בפיתוח אזורי תעסוקה והייטק ומעבר של חברות מובילות אליה, ובד בבד ביקושים מוגברים לדיור לא רק בקרב תושבי העיר, אלא גם לא מעט ירושלמים לשעבר שעקרו לשפלה וכעת הם רוצים לחזור לכור מחצבתם.

גם העובדה שמחירי הדיור בבירה, הן בהתחדשות עירונית והן בפרויקטים חדשים, הינם כיום מתונים מאוד ביחס לעיר העברית הראשונה, תל אביב, וגם ביחס לערים נוספות בגוש דן, מהווים חלון הזדמנויות שספק רב אם יחזור על עצמו בעתיד.

אכן ירושלים, ערב חגה הנ"ד, 54 שנה ליום שחרור העיר ואיחודה המחודש, עומדת בפני עידן חדש. הנני בטוחה ומאמינה כי יחד כולנו, ממשלת ישראל, העיריה וקהיליית הנדל"ן נדע להחזיר את עטרת בירתנו לימי גדולתה. 

*כותבת המאמר, הילה מילר, הנה סמנכ"לית השיווק של חברת מ.אביב

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות