banner

"אני רואה בהגנה על הדיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית, שליחות של ממש"

עו"ד ויועצת ביטוח אתי גרינברג-גל, פועלת בתחום כבר כ-20 שנה, ומכהנת גם כסגנית יו"ר ועדת התחדשות עירונית בוועד מחוז המרכז של לשכת עורכי הדין. על פי עו"ד גרינברג-גל: "אני דואגת לכך שבעלי הדירות יוכלו לצאת למסע הזה של התחדשות עירונית כשהם בטוחים יותר". צפו בפרויקט מיוחד ליום האישה 2021

עו"ד ויועצת ביטוח אתי גרינברג-גל, פועלת בתחום כבר כ-20 שנה, ומכהנת גם כסגנית יו"ר ועדת התחדשות עירונית בוועד מחוז המרכז של לשכת עורכי הדין. גרינברג-גל מתמחה בייעוץ ביטוח לפרויקטים של התחדשות עירונית.

מתי ואיך נכנסת לתפקיד או לעולם הנדל"ן?
"אני עורכת דין מזה כ- 20 שנה, ועוסקת ביעוץ משפטי ביטוח כבר למעלה מ-14 שנים.
במשך השנים ליוויתי חברות ועסקים גדולים, ואני עוזרת להם להבין שכל פעילות עיסקית שלהם כרוכה גם בלא מעט סיכונים, שניתן להתגונן מפניהם בעזרת ביטוחים מתאימים. בשנים האחרונות, אחרי שהתמחיתי במגוון פרויקטים של בניה והתחדשות עירונית, הבנתי כמה חוסר ידע יש לדיירים שבוחרים להיכנס להליכי פינוי בינוי ותמ"א 38. הם רואים רק את הדירה היפה שצפויה להם, ולא לוקחים בחשבון את הסיכונים הרבים בדרך. זה עזר לי להבין שזה המקום שלי להיכנס ולתרום מהידע שלי לטובת בטחון הדיירים. בכל הפרויקטים שבהם אני מעורבת, אני דואגת לכך שבעלי הדירות יוכלו לצאת למסע הזה של התחדשות עירונית כשהם בטוחים יותר, ובידיעה שיש מי שדרש עבורם את הביטוח הנכון שיגן עליהם ועל הרכוש הכי יקר שלהם, מתחילת התהליך ועד סופו. אני רואה בהגנה על הדיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית, שליחות של ממש. דיירים נכנסים לתהליך עם הרבה מאד ציפיות ותקוות, אבל גם עם הרבה חששות ופחדים, וכשהם מבינים שחוץ מהפן המשפטי, יש להם גם הגנה ביטוחית שיכולה להיות שווה מיליונים, זה מאד מרגיע אותם לדעת שיש שם עוד מישהו שדואג להם".

מה המומחיות שלך ובמה את מתרכזת כיום?
"אני מתמחה היום בייעוץ ביטוח לפרויקטים של התחדשות עירונית. עולם הבניה הוא עולם שרצוף בסיכונים לגוף, לרכוש ולכסף, על אחת כמה וכמה בתחום ההתחדשות העירונית. זאת, משום שפרויקטים של התחדשות עירונית נעשים במקרים רבים מעל לראשם של הדיירים, כשהם ממשיכים לגור בבתים שלהם, בין בניינים מאד צפופים, לעיתים ליד בתי ספר וגנים. לכן, הסיכונים בפרויקטים האלו הם כפולים ומכופלים. 

בנוסף, גם עולם הביטוח הוא מאד מורכב. יש המון מונחים, הגדרות, המון סוגים של פוליסות, והחרגות, שצריך באמת להכיר להבין ולהתמקצע בו. כאן אני נכנסת לתמונה – התפקיד שלי הוא להבין ולנתח את הסיכונים שעומדים בפני הדיירים והיזמים בכל פרויקט ופרויקט, ולגרום לכך שכמה שיותר סיכונים כאלו יהיו מכוסים תחת מטריית הביטוח, ושכולם יוכלו לצאת לדרך כשהם רגועים ובטוחים, תרתי משמע. נכון להיום אני מטפלת בכל נקודת זמן לפחות ב- 10 פרויקטים בסדרי גודל שונים ובימים אלו אני מתחילה לטפל בשני פרויקטים גדולים מאוד, בהם יקימו כמות עצומה של דירות האחד בלב רמת גן, ובעיר לוד. לצד הפרויקטים הגדולים, אני מטפלת גם בפרויקטים קטנים, שנתקעו המון זמן בגלל חששות ופחד של דיירים, ובעקבות התערבותי ובניה של דרישות ביטוח שבאמת יגנו עליהם כמו שצריך, אני מצליחה להפיג את כל החששות, ואותם פרויקטים תקועים יוצאים לדרך".

היית רוצה לראות יותר נשים בתפקיד בכיר כמו שלך?
"כן, מאוד. תחום הנדל"ן הוא תחום שאין בו מספיק נציגות נשית. כשנכנסים לתחום הנדל"ן מגלים שרובו מובל על ידי גברים. את רוב המו"מ שלי היום אני עושה מול יזמים שהם גברים, ובהחלט הייתי רוצה לראות כח נשי מוביל בתחום הזה. זה תחום שצריך בו גם לא מעט רגש, הכלה, תחום שיש בו המון עניין חברתי וסוציאלי, ואני באמת חושבת שיש מקום לעוד נשים, והרבה מהן, בתחום הזה. במקביל, אני חייבת לומר שדווקא מבחינת עורכות דין, יש לא מעט עורכות דין מובילות וחזקות בתחום שעובדות איתי צמוד באופן קבוע. זה תענוג גדול, ואני קוראת מכאן לנשים רבות ונוספות, לצאת ולהגשים את עצמן ולא לחשוש לרגע מתחום הנדל"ן, זה תחום שצמא לנשים כמונו".

יש זמן לתחביבים ומשפחה?
"לצערי מעט מאוד. זו באמת עבודה סביב השעון, והשקעה של שעות ארוכות. אבל כשאת אוהבת את מה שאת עושה, את לא מרגישה את זה, את נהנית מאד בעשייה ורק מחכה לה כל בוקר. אני כמובן מקפידה מאד לבלות עם המשפחה בסופי שבוע ומוצאת גם זמן במהלך היום להקדיש לבנות המקסימות שלי, אני רואה בזה חשיבות עצומה.  מעבר לכך, שימשתי עד לא מזמן כיו"ר ועד הורים בתיכון של הבת שלי וכסגנית יו"ר והיועצת המשפטית של הועד העירוני בנתניה. זו שליחות ציבורית וחברתית מאד גדולה עבורי. בנוסף, בתפקידי כסגנית יו"ר ועדת התחדשות עירונית בוועד מחוז המרכז של לשכת עורכי הדין, וכחברה בוועדת ביטוח בלשכה, אני פועלת למען חברי עורכי הדין, בקידום מהלכים, בשיתוף ידע והרצאות, וחשוב לי מאד לשנות ולהשפיע בתחומים שהכי קרובים לליבי".

משפט מעורר השראה לסיכום:
"הכל אפשרי. אבל צריך להאמין בעצמך, לסמן מטרות ולעבוד קשה, כדי להשיג אותן. אני מאמינה מאד גדולה בעבודה קשה ובהשגת יעדים. זה באמת מוכיח את עצמו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות