מימין לשמאל - מנכ"ל משרד השיכון יאיר פינס, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, מנהל רמ"י ינקי קוינט // צילום: מירי שמעונוביץ
מימין לשמאל - מנכ"ל משרד השיכון יאיר פינס, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, מנהל רמ"י ינקי קוינט // צילום: מירי שמעונוביץ

"אין צורך יותר במאכרים, סוף להליכי בירוקרטיה מאוד משמעותיים"

"אין צורך יותר במאכרים, סוף להליכי בירוקרטיה מאוד משמעותיים" כך אמר היום ראש רשות מקרקעי ישראל, עו"ד ינקי קוינט, במסיבת עיתונאים מקוונת להשקת שירותים דיגיטאליים לטובת מקבלי השירות ובעלי המקצוע. שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן: "יש קיצור בזמן הטיפול בתיקים וגם חיסכון לקופת המדינה". מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "זו נקודת השיא של תהליך ארוך"

אורי חודי 08.03.2021

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) השיקה היום שירותים חדשים מקוונים לציבור הרחב ולאנשי המקצוע הפועלים מול רמ"י.

"עת כניסתי לתפקיד התבקשתי על ידי שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, להתמקד בשני נושאים ברמ"י. להגדיל את השיווק ולהביא לשיפור השירות לאזרח", כך פתח ואמר היום ראש רמ"י עו"ד ינקי קוינט במסיבת עיתונאים מקוונת שהתקיימה היום (ב'). "על בסיס מערכת חדשה שאנחנו מציגים היום, הובלנו מספר פעולות שהחל מעכשיו אפשר יהיה לבצע ללא הגעה פיזית למשרדי רמ"י – כל מה שיידרש זה לחיצת כפתור. הפעולות הללו הן חלק ממהלך כולל של שיפור השירות. אנחנו שמים דגש רב על טיפול בפניות, ונעבוד על פי העיקרון של מה שנכנס ראשון – יטופל ראשון. המהלך הזה יקל על נותני השירות והחוכרים עצמם ויאפשר קיצור לוחות זמנים גם בתיקים מורכבים שם נדרשת המומחיות של אנשי רמ"י. אנחנו ניתן גם מענה טלפוני למי שאין לו מחשב בבית ולא מצליח להסתדר עם הפעולה המקוונת".

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, השתתף אף הוא במסיבת העיתונאים ואמר: "מהיום הראשון שנכנסתי לתפקיד דחפתי לקדם הקלה וקיצור זמנים בשירות של רמ"י לאזרח, לציבור הרחב. זה חשוב מאוד. יש בזה קיצור של הטיפול בתיקים, וגם חיסכון לקופת המדינה. אני בדקתי איפה הבעיות, ומצאתי שזה לוקח הרבה זמן ובזה ביקשתי לטפל. במקביל, גם בשמאות יש בעיה וגם שם נטפל. בעבר דיברתי עם שר המשפטים, ביקשתי פיתרון לשמאות מקרקעין. זה פקק משמעותי. רציתי לפתוח את האפשרות לשמאות גם ברמ"י ולא רק במשרד המשפטים. שר המשפטים סירב בזמנו. אבל לא הפסקתי לנסות. אני לא חושב שהשמאות יכולה להיות רק ביד אחת. זה אולי צריך חוק, או שינויים, אבל אני מתכוון לעשות את זה. אין סיבה שזה לא יקרה".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, הוסיף לדברי השר ואמר: "כשהמדינה היא בעלת הקרקע ,יש לה זכות וחובה. הזכות לעשות דיור בר השגה, לתמוך באזרחים, להשקיע בדברים. מצד שני יש את החובה לוודא שהשירות שהיא נותנת לאזרח הוא ראוי. וזה אתגר מאוד גדול. אני חושב שמה שקורה היום זה נקודת השיא של תהליך ארוך. הוא התחיל עם ירון ביבי שהיה מנהל רמ"י, המשיך עם עדיאל שמרון מנהל רמ"י היוצא, והיום אנחנו משיקים משהו שהוא קפיצת מדרגה משמעותית וצעד מרחיק לכת. מכאן נמשיך לשדרג ונעבור לאפיקים נוספים".

רביד שמואלי , אחראי על הפרויקט ברמ"י הסביר על המהלך: "אנחנו מתכבדים להשיק שירותים דיגיטליים חדשים. זה היה תהליך ארוך ומורכב. אבל החל מהיום יש הרבה דברים שאפשר לעשות מרחוק. לא צריך להגיע, לא צריך לנסוע, למצוא חניה, לחכות בתור ולגלות אחרי כל זה שאין איזה מסמך וצריך הכל מחדש. זה מאפשר לאזרחים, לעו"ד המייצגים וגם לעובדי רמ"י עבודה קלה יותר. בקורונה הצלחנו לדחוף יותר את עולם הדיגיטל. וזה מאפשר לנו לתת שירותים בצורה נכונה, טובה ומהירה". 

לסיכום מסיבת העיתונאים הוסיף מנהל רמ"י קוינט: " מעכשיו יהיה קיצור משמעותי בזמני הטיפול . הבשורה המשמעותית ביותר היא שלא נדרש יותר להגיע למשרדים בשביל לבצע חלק משמעותי מהפניות. אנחנו נקדם גם את נושא השמאות, עובדים על זה. אין צורך יותר במאכרים, זה סוף להליכי בירוקרטיה מאוד משמעותיים. המהלך הזה יחסוך לאנשים את הצורך לקחת יום חופש, לנסוע למשרדים, לעמוד בתור. וזה גם חוסך בהתנהלות בתוך הבית אצלנו. הכל באופן דיגיטאלי לא צריך להעביר מחתימה אחת לשניה, שזה לקח שבועות". 

בין הפעולות שניתן יהיה לעשות באמצעות המערכת החדשה אפשר למצוא בין היתר: 

הנפקת אישור זכויות דיגיטאלי – מסמך שמפרט את הזכויות, התחייבויות, עיקולים ועוד מידע על הנכס שמעתה ניתן יהיה להוציא בצורה מקוונת. משלמים אגרה און ליין בכרטיס אשראי והתוצר הוא מסמך חתום דיגיטאלית. פעולה זו דרשה הגעה למשרדי רמ"י והגשת בקשה בכתב. 

התחייבות לרישום משכנתא – כשהחוכר לוקח משכנתא ונדרש לרשום זאת ברמ"י הוא צריך את המסמך. מעכשיו יהיה אפשר לעשות גם את זה בצורה מקוונת. ניתן להגיש את הפניה והיא מטופלת על ידי הצוות המקצועי והמסמך נחתם דיגיטאלית. זה שירות גם לחוכר וגם לבנק. 

בקשה לסילוק משכנתא – עוד פעולה שניתן יהיה לעשות בצורה מקוונת. בעבר היו צריכים להמציא המסמך המקורי ולהגיע פיזית למשרדי רמ"י. עכשיו הכל יהיה דיגיטאלי. תישלח הודעה למייל ומכתב נלווה לסילוק המשכנתא.  

העברת זכויות – ברוב המכריע מבוצע על ידי  עו"ד המייצג את הלקוח.  מעתה ניתן יהיה להעביר את כל המסמכים בצורה מקוונת, יש מקום ייעודי למילוי פרטים, מקום להעלות את כל המסמכים הנדרשים, מילוי הצהרה ותיבת שיח לכל דבר נוסף. זה יגיע ישירות לצוות המטפל וכל השיח עם המייצג יתקיים בצורה הזו. אם יתבקש עוד מסמכים, הכל מקוון דרך תיבת שיח. בסופו של תהליך יהיה אפשר לשלם התשלומים באתר וגם לקבל המסמכים חתומים דיגיטאלית. מסמכים שהטאבו מקבל אותם.  ברמ"י הדגישו שהמהלך נעשה בשיתוף פעולה גם עם הטאבו, שהיו שותפים בתהליך. 

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות