banner
כרמלה שאמה הכהן // עיריית רמת גן
כרמלה שאמה הכהן // עיריית רמת גן

כרמל שאמה הכהן: "הדרישה שלנו היא להעניק יותר לציבור"

העירייה קיצצה 38 דירות במתחם ז'בוטינסקי 89-99, בין השאר בגלל חוסר התאמה למדיניות, והתוכנית הומלצה להפקדה

מעקב: בהמשך לחשיפת "מגדילים" בתחילת השבוע כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית רמת גן תבקש לקצץ 38 דירות בתוכנית התחדשות עירונית ברחוב ז'בוטינסקי 89-99, המציעה 438 יח"ד, בין השאר בגלל חוסר התאמה בין מספר היתרי הבנייה במצב הקיים לבין מספר ההיתרים הרשומים – הוחלט על הקיצוץ האמור ובהתאם, הוועדה המליצה להפקדה בוועדה המחוזית ת"א.

פינוי בינוי ברמת גן // צילום: ארז חבושי
פינוי בינוי ברמת גן // צילום: ארז חבושי

התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 8.3 דונם לאורך הרחוב וממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת הקלה במפגש הרחובות ז'בוטינסקי וביאליק. כיום קיימים במתחם 7 בנייני מגורים הכוללים 144 יח"ד, 30 חנויות ושטחי ציבור קטנים, שבמקומם ייבנו 3 מגדלים, בגובה 50 קומות, 45 קומות ו- 35 קומות עם כ- 400 יחידות דיור, מחציתן דירות קטנות בגודל של עד 65 מ"ר. בעירייה שמו דגש על עירוב שימושים והתוכנית מציעה שילוב של מספר קומות ציבוריות, קומות מסחריות ומעל ל-30 קומות שישמשו לתעסוקה. את התוכנית הוביל אגף ההנדסה, בראשותה של מהנדסת העיר סיגל חורש יחד עם אדריכל העיר שי אללוף.  

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מסר כי: "מדובר בתוכנית המהווה בשורה לעיר רמת גן. לצד התחדשות עירונית חכמה אותה הובלנו בשנים האחרונות, המסתכלת על המרחב העירוני כולו, אנו ממשיכים להרחיב את אזורי התעסוקה בעיר ולייצר אפיקי הכנסה. הדרישה שלנו היא להעניק יותר לציבור, ובתוכנית הזו רבע מהשטח יחזור לתושבים שיהנו מכיכר עירונית חדשה, מפארק, משטחי ציבור ומבני ציבור״.

רמת גן // צילום ארז חבושי
רמת גן // צילום ארז חבושי

כזכור, עיריית רמת גן אישרה בשנה האחרונה תוכנית מתאר כוללת ומעודכנת לעיר, בה ציר ז׳בוטינסקי עתיד לעלות לגובה עם מגדלי מגורים, תעסוקה ומסחר עם 35-50 קומות. הציר משמש כעורק תחבורה ראשי וקיימות בו מספר תחנות של הקו האדום של הרכבת הקלה. מהעירייה נמסר כי: "על פי תוכניות העבודה של עיריית רמת גן, העירייה צפויה לפעול בשנים הקרובות לפיתוח רחוב ז׳בוטינסקי בהיקף תקציבי של מאות מיליוני שקלים. הפיתוח יכלול הקמת שבילי אופניים, הסדרת נתיבי התנועה, שתילת אלף עצים ועוד". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות