banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

תושבים מהרצליה מתנגדים לעבודות מתוכננות של הרכבת הקלה בשולי פארק אהוד מנור

תושבים המתגוררים בסמוך לפארק אהוד מנור בעיר מתנגדים לעבודות על חלק מהקו הירוק שצפוי לנגוס בשטח הפארק. התושבים טוענים כי בעת הליכי אישור התוכנית הדבר לא פורסם ברבים ולכן לא התנגדו. כעת הגישו התושבים בקשה בהולה במטרה לעצור את הליכי הרישוי. מנגד, בעירייה ובנת"ע מתעקשים שהדבר היה ידוע והפגיעה בפארק לא תהיה משמעותית

עשרות מתושבי הרצליה פנו בפנייה בהולה למתכנני הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) וכן לראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בבקשה לעצור את הליכי הרישוי שמקודמים סמוך לביתם בעניין הקו הירוק של הרכבת הקלה. מדובר בהמשך של הקו הירוק שעתיד להוות מקום בו קרונות הרכבת מחליפות כיוון כדי לחזור מסוף הקו לנקודת ההתחלה.

התושבים, באמצעות עורכות הדין ענת בירן ודפנה תמיר משרד ענת בירן – עורכי דין, טוענים כי נדהמו לאחרונה לגלות באקראי שככל הנראה מתוכננות עבודות בוואדי הגובל בבתיהם. על פי המכתב ששלחו התושבים נטען כי מדובר בעבודות שיכללו עקירת עצים, הריסת תוואי נחל, הרחבת הדרך ועוד. בעוד העבודות כמו גם התוכניות על תוואי הרכבת הקלה אינן דבר חדש,  התושבים טוענים כי עד לאחרונה ידעו מפרסומים באתר נת"ע, כי הקו הירוק מסתיים דרומית לרחוב אבא אבן, וכך גם צוין בפרסומים אודות התוכנית ובהוראותיה. עוד מסבירים התושבים במכתב כי מאחר שלא יכלו לדעת שהקו הירוק בסופו של דבר כן מתוכנן להמשיך מצפון לאבא אבן, הם לא הגישו התנגדויות לתוכנית מתי שהדבר היה אפשרי.

ענת בירן // צילום : נדב יהונתן כהן
ענת בירן // צילום : נדב יהונתן כהן

התושבים טוענים עוד במכתב כי: "מעיון בתסקיר ההשפעה על הסביבה נראה כי למעט אזכור לקוני לא נעשתה שום בדיקה סביבתית של השלכות הארכת הקו לרחוב נעמי שמר: לא נמצאה התייחסות לבתי המגורים הגובלים ממש בקו הכחול ובתחום הרחבת הדרך; לא נמצאה התייחסות למטרדי רעש, זיהומי אור ואויר, זיהומי קרקע וכו'; לא נמצאה התייחסות לנושא האגרונומי, הנופי והאקולוגי; עורכי התסקיר עצמם מציינים כי הבדיקה שלהם נעשתה רק עד רחוב אבא אבן".

לדברי עו"ד ענת בירן, "נת"ע מבקשת להמשיך את הקו כ-300 מטר נוספים. המהלך של נת"ע מרגיש לנו כמו מחטף, אנו דורשים מהות"ל למנוע את האיוולת הזו ומבקשים מראש עיריית הרצליה משה פדלון לפעול למען תושביו ולמנוע הריסה של ריאה ירוקה כל-כך משמעותית".

"השצ״פ ישוקם ויפותח לאחר העבודות – עצים הראויים לשימור ישומרו"
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה למכתב כי: "התכנית להקמת הרכבת הקלה – הקו הירוק (תתל71/ג) אושרה בממשלה בשנת 2017, על אף התנגדות העירייה לתכנון המוצע- בהקשרים של אורך הקו הירוק, הפגיעה בשצ״פ, הדיפו וכיו״ב. התכנית קבעה, בין היתר, כי חלק קטן מן השצ״פ יופקע וישמש כחלק מרצועת הקו. יש לציין כי השטח הופקע זמנית לצורך ביצוע העבודות, אך עיריית הרצליה הצליחה להגן על האינטרס הציבורי והבטיחה כי השצ״פ ישוקם ויפותח לאחר העבודות וכי עצים הראויים לשימור ישומרו ועצים אחרים ינטעו במקום. הרכבת הקלה תסייע לפתרון עומסי תחבורה באיזור ואנו פועלים ביתר שאת בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי למזער את הפגיעה במרקם החיים ובאיכות הסביבה".

מהות"ל נמסר בתגובה לטענות כי: "התכנית אושרה בשנת 2017 בהתאם להליך הקבוע בחוק. פנייתה של עו"ד ענת בירן הגיעה למשרדי הוועדה ביום חמישי האחרון, טענותיה נבחנות ויינתן מענה מסודר".

מנת"ע נמסר: "נת"ע פועלת בתיאום עם הרשות המקומית ומתוך מאמץ לפגיעה מינימלית בערכי טבע וסביבה. יחד עם זאת, ישנם לעיתים אילוצים הנדסיים המחייבים מתוקף דרישות הפרויקט. על פי התוכניות, אזור "תעלת הואדי" יפותח תוך שמירה על ערכיות נופית וסביבה ירוקה לרווחת התושבים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות