אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

פרויקט הרכבת הקלה בבאר שבע מתחיל להניע

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) קיימה ישיבה ראשונה להקמת הרכבת הקלה בבאר שבע, אשר צפויה לחבר בין מוקדי תעסוקה ושירותים מרכזיים בעיר ותגיע עד לקריית המודיעין המוקמת בימים אלה סמוך לצומת שוקת

כרמלה קופר 07.10.2021

רויקט הרכבת הקלה בבאר שבע יבוצע באמצעות חברת נתיבי ישראל, שהחלה כבר בהליך התכנון של הפרויקט. נתיבי ישראל צפויה לסיים את התכנון הראשוני של הקו הראשון עד לסוף השנה, כאשר תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה יהיה באורך של כ-25 קילומטרים והקמתו צפויה להסתיים בתוך כעשור.

על פי התכנית, הרכבת הקלה בבאר שבע תחבר בין מוקדי עניין עיקריים בעיר, בהם תחנות רכבת ישראל, אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים סורוקה, עיריית באר שבע וקריית הממשלה, העיר העתיקה וקריית התקשוב. תוואי המסילה יכלול מקטע בינעירוני באורך של כעשרה קילומטרים לצד כביש 60, מבאר שבע ועד לקריית המודיעין. 

במסגרת התכניות, תחנת הרכבת האוניברסיטה תהפוך למרכז תחבורתי משולב שיכלול את תחנת רכבת ישראל, תחנת רכבת קלה, מסוף אוטובוסים, חניון לכלי רכב ושבילי אופניים. כמו כן, יוקם חניון "חנה וסע" בתוואי הרכבת ומתחם תחזוקה ואחסון (דיפו).

ממשרד התחבורה נמסר כי: "תוואי הרכבת הקלה ישתלב עם פרויקטים תחבורתיים קיימים ועתידיים במטרופולין באר שבע. בשנים הקרובות יקבע סופית תוואי רשת הרכבות הקלות בהתאם לתכנית האסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר שבע, המתגבשת בימים אלה באמצעות חברת נתיבי איילון. 

"מדובר בשדרוג משמעותי של מערך התחבורה הציבורית בדרום הארץ, שיסייע לפיתוח המטרופולין כולו, לצמצום פערים והעמקת שוויון הזדמנויות לתושבי הפריפריה". 

התכנית מצטרפת לשלושה מיזמי ענק המקודמים בימים אלה על ידי משרד התחבורה, במטרופולין באר שבע; קידום רכבת מהירה שתחבר את באר שבע לרשת המסילות המהירות, קידום מסילות הדרום שישמשו לנוסעים ולמטענים ותכנית אב אסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר שבע.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות