banner
שרת התחבורה, מירי רגב // צילום: דוברות משרד התחבורה
שרת התחבורה, מירי רגב // צילום: דוברות משרד התחבורה

פתרון שרת התחבורה: רכבת כבדה מתל אביב ורכבת קלה מבאר שבע לליקית

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, החליטה כי הפתרון התחבורתי של מעבר קרית המודיעין לנגב יבוצע באמצעות שילוב של רכבת כבדה מתל אביב לבסיס אמ"ן שבלקית, ורכבת קלה מבאר שבע לליקית

 

"החלטת השרה על הקמת המסילה לבסיסי צה"ל בנגב תאפשר בעתיד חיבור למסילה המזרחית, זאת כחלק מחזונה לחיבור ישראל מצפון לדרום", כך נמסר ממשרד התחבורה היום, בעקבות החלטת השרה, שהוסיפה כי: "השילוב בין שני אמצעי התחבורה יאפשר הגעה ממרכז הארץ לבסיס בתוך 70 דקות לכל היותר. מעבר צה"ל לנגב הוא משימה לאומית והמשך החזון הציוני, שיאפשר נגישות לחיילים ולאזרחים כאחד. קיצור משך זמן הנסיעה בין הדרום לצפון הוא ערך עליון. חיבור זה יאפשר לחיילים לגור בנגב ולהתאהב בו, ויחסוך מהם את הצורך להגיע לבסיס מהמרכז, כיוון שיבחרו לגור בבאר שבע, עומר, נבטים ושאר היישובים באזור".

מעבר החיילים לבסיס אמ"ן שבליקית אמור להתבצע בשנת 2026. עם המעבר, צופה משרד הבטחון כי אלפי חיילים יסעו מדי יום ממרכז הארץ אל הבסיס וממנו, ולכן נדרש פתרון תחבורתי מקיף, שיתן מענה לכל אותם חיילים ואנשי קבע.

מפה - רכבת לבסיס אמ"ן ליקית // באדיבות דוברות משרד התחבורה
מפה – רכבת לבסיס אמ"ן ליקית // באדיבות דוברות משרד התחבורה

כזכור, במהלך השנים האחרונות הוצעו מספר חלופות להסעת החיילים. בין השאר הציע משרד הביטחון לתכנן רכבת ייעודית עבור החיילים, שתמשיך מדרום לעומר ותגיע עד לשער הבסיס. מנגד, משרד התחבורה דרש כי הפתרון יתבסס על מערכת התחבורה המקודמת למרחב באר שבע, במסגרת התכנית האסטרטגית הקיימת. 

התכנית הנוכחית כוללת הקמת מסילה חדשה בין צומת גורל לבסיס ליקית, שתאפשר קשר רכבתי ישיר לחיילים, לצד הקמה של מסילות רכבת נוספות בין אזור המרכז לתחנת האוניברסיטה בבאר שבע, עליהן יסעו רכבות במהירות של עד 250 קמ"ש, עם עצירות בנתב"ג, קרית גת ובאר שבע. תכנית זו מקודמת בימים אלה באמצעות רכבת ישראל בוועדה לתשתיות לאומיות.

במקביל, יקדם משרד התחבורה מערכת מטרופולינית להסעת המונים שתתבסס על טכנולוגיה כגון רכבת קלה, ותחבר בין מרכז באר שבע ליישובי הסביבה בהם עומר, מיתר ולהבים. על פי התכנית, הרכבת הקלה תעצור גם בבסיס אמ"ן בליקית וכך תשרת את בסיס אמ"ן. פרויקט זה יקודם על ידי חברת נתיבי ישראל.

במשרד מציינים כי: "החלטת השרה בנושא מעבר צה"ל לנגב מתחברת להחלטה האסטרטגית שהתקבלה היום עם קידום שדה תעופה שלישי בדרום, שתביא לפיתוח והפרחת הנגב".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות